miten saada vatsan turvotus pois?
Kommentit (11)
Just luin uutisen että kiivit vähentää ilman muodostumista vatsaan. Toki kannattaa tarkastella eka sun ruokavaliotasi että mistä se turvotus muodostuu. Yleisimmät lienee maitotuotteet, viljat tai pelkkä vehnä.
Yleisimmät turvotusta aiheuttavat ruoka-aineet ovat gluteenipitoiset viljat, laktoosi, kaalit, pavut, herneet, raaka omena, kivelliset hedelmät, sienet, vesimelooni sekä sellaiset jugurtit ja tuotteet, joihin on lisätty kuitua. Se, mikä just sulla aiheuttaa turvotusta, pitää vain kokeilemalla selvittää. Kaikki on yksilöllistä.
Mun jatkuvan turvotuksen taustalla oli keliakia (ei muita oireita).
valkoista leipää menee kyllä jonkunverran. miten maitotuotteet vaikuttavat tuvotukseen? juon siis maitoa ja syön juustoa melko usein.
Kokeile kaksi viikkoa ilman mitään gluteeniviljoja tai maitotuotteita. Sen jälkeen palautat ne takaisin ruokavalioon vuorotellen. Mulla vaikuttaa turvotukseen noi molemmat. Ja sitten jos käytät paljon kuituja, huomioi se juomasi veden määrässä.
voi vitsi mun herkkua kun on juuri herne, pavut ja kaalit :/
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:30"]valkoista leipää menee kyllä jonkunverran. miten maitotuotteet vaikuttavat tuvotukseen? juon siis maitoa ja syön juustoa melko usein.
[/quote]
Mulla on maitoallergia ja jos käytän maitotuotteita niin vatsa menee ihan sen näköiseksi kuin olisin raskaana. Mulla tosin lisänä tulee ihottumaa ja vatsakipua mutta ainoa oire voi olla turvotuskin. Kokeile vaikka viikko jos helpottaisi!
Kokeile olla ilman maitotuotteita. Maitoa ei ole tarkoitettu ihmisen ravinnoksi, eikä monen elimistö sulata sitä kunnolla.
Maito pitää kehossa yllä koko ajan sellaista pientä tulehdustilaa, ja aikuisilla kyseessä on geeni"virhe", jos maitoa tai laktoosia ihan oikeasti kestää.
huh! kai sitä on pakko olla ilman maitoa ja seurata tuloksia
Jätä viljat ja sokeri pois. Maitokin saattaa turvottaa.
Vesi+kuitu, pois valkoinen mössö