Teen aina keskustelualoitteen, mutta nyt se loppuu!
Olen oikein tajunnut sen, että missä olenkin, teen aina itse aloitteen keskusteluun. Siis tuttujen, puolituttujen ja vieraiden kanssa. Mikä hyvänsä tilanne - minä puhun ensin. Oli se vaikka hississä, erilaisissa odotustilanteissa, esim. vanhempainillassa ennen sen alkua kun ihmisiä alkaa tulla luokkaan jne.jne. Oikein mietin, milloin viimeksi kukaan on sanonut minulle oma-aloitteisesti mitään?! En muista.
Päätin nyt lopettaa tämän. Olen oikeasti ujo ja tuo puhuminen on vain tapa peittää ujoutta ja sitä, että kestän sellaista vaivaantunutta hiljaisuutta huonosti. En ole vuosiin ollut missään tilanteessa hiljaa vaan aina se iloinen juttelija, vaikken oikeasti ole sellainen.
Päätän opetella vaikenemisen jalon taidon ja katsoa mitä tapahtuu.
Minua kiinnostaisi tietää, onko muita tällaisia ihan vaikka väkisin juttelevia eri tilanteissa?
Kommentit (7)
Minulla sama. Olen oikeasti hiljainen, mutta joudun aloittamaan keskustelut esim. vanhempainillassa. Tai vastaamaan kaikkien puolesta kun jotakin kysytän eikä kukaan vastaa. Nyt pikkuhiljaa olen opetellut olemaan hiljaa minäkin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 07:33"]
Minulla sama. Olen oikeasti hiljainen, mutta joudun aloittamaan keskustelut esim. vanhempainillassa. Tai vastaamaan kaikkien puolesta kun jotakin kysytän eikä kukaan vastaa. Nyt pikkuhiljaa olen opetellut olemaan hiljaa minäkin.
[/quote]
Niin just tuo, että kokee olevansa se, jonka pitää vastata tai kommentoida. (ap)
Ehkä kannattaa tosiaan antaa muille vuoro. Opit myös kuuntelemaan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 08:07"]
Ehkä kannattaa tosiaan antaa muille vuoro. Opit myös kuuntelemaan.
[/quote]
Minusta tuntuu, että pelkään, että sitten kukaan ei puhu. Joskus odotan aikani, että toinen sanoisi jotain, mutta kun toinen ei sano, minä sitten aloitan. En tunnu oikein kestävän sitä, että sillä toisella ei ole halua sanoa minulle mitään, että olenko niin epäkiinnostava tms., ja siksi yritän rakentaa sitä siltaa vaikka väkisin. (ap)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 07:33"]
[/quote]
Niin just tuo, että kokee olevansa se, jonka pitää vastata tai kommentoida. (ap)
[/quote]
Itse taas en enää tervehdi, jos minua ei tervehditä ensin.
Aprillia