Millainen jouluaattosi on?
Itse lepään ja paljon. Vihreitä kuulia menee. Alkoa en käytä nykyään ollenkaan.
Kommentit (8)
Aamupäivällä äidin luo joulupuurolle, illaksi kotiin syömään ja iltaa viettämään (minä, teinitytär ja mun sisko). Tyttö on isällään aatonaatosta aattoaamuun ja tulee suoraan mummolaan puurolle, eli mulla on rauhallinen aattoaamu.
Aamulla riisipuuro, myöhemmin Joulurauhan julistus Suomen Turuust, sitten äidilleni lasten kanssa syömään. Äidillä ulkoilu ja illaksi kotiin. Kotona varmaan leffailta lasten kanssa.
Töissä iltapäivään saakka. 15-16 jouluruoka kotona, jotta jaksaa illalla syödä taas miehen suvun kesken. Kun kotiudumme sukulaisista, lämmitämme puusaunan ja teini avaa pakettinsa. Taustalla pyörii joku joululeffa jota katsotaan samalla porukassa.
Heitetään sangollinen kalanpäitä heti aamusta ullakolla asuville sisäsiittoisille ja vähäjärkisille lapsillemme (7kpl) osalla on häntä ja pari kyklooppiakin löytyy. Nautimme sen jälkeen perinteisen jouluaterian, kunhan Lumiukko katsotaan ensin keskittyneesti ja itketään. Kutsumme henkiä liittymään seuraamme ja sytytämme kynttilät. Illemmalla juon pullollisen viiniä. Annan kakkosta perinteisesti miehelleni, kuten joka joulu ja niin on sovittu.
Aamusta joulupukin kuumaa linjaa, aamupala, pitkä lenkki (oli keli mikä tahansa), netflixiä ja illalla kaverin kanssa vedetään essot ja fiilistellään.