Miksi uusioperhe ja äitipuoli on
Tällä palstalla niin lytätty joukko? Olen itse naimisissa rakastamani miehen kanssa ja hänellä on edellisestä liitosta kolme lasta. Tämän lyttäätte, eikö? Olen hirveä äitipuoli mielestänne.
Mutta miksi asia muuttuu, kun kerron,että mieheni ex-vaimo kuollut ja nain siis leskimiehen?
Kommentit (8)
Miten niin lytätty? En ole törmännyt tällaiseen. Täällä on joukko, joka avoimesti kertoo, ettei rakasta tai välttämättä edes pidä uusioperheensä lapsista, jotkut kokevat ne vain negatiivisena asiana. Ja se on kuvottavaa, sääliksi käy lapsia koko sydämen pohjasta. Tiedän myös omasta elämästäni tällaisia tapauksia ja se on sääli. En kuitenkaan ikinä ole tuominnut tai ajatellut negatiivisesti, jos joku moiseen lähtee.
Itse en ikinä haluaisi uusioperhekuvioita, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu. Toisen lapsesta kun ei omaa saa.
Joku sinua itseäsikin taitaa asiassa kaivertaa, kun olet kiinnittänyt asiaan huomiota! Et saa tarpeeksi olkaan taputusta, eikä kukaan läheteä sinulle mitalia postissa?!
Luin vaan kommentteja tuosta "miehen tytär suuttui vauvauutisesta"...ketjusta, aika ikäviä kommentteja. En usko että kukaan uusperheen äiti niistä lapsistaan yrittää omiaan tehdä, mutta miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tälläinen kuvio voi oikeasti olla ihan toimivakin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 12:24"]
Luin vaan kommentteja tuosta "miehen tytär suuttui vauvauutisesta"...ketjusta, aika ikäviä kommentteja. En usko että kukaan uusperheen äiti niistä lapsistaan yrittää omiaan tehdä, mutta miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tälläinen kuvio voi oikeasti olla ihan toimivakin? Ap
[/quote]
Osaat varmaa vastata tähän itsekin asettumalla heidän asemaan joiden kohdalla se ei ole toimiva. Sitä näkee tilanteen vain omien lasien läpi katsottuna ja peilaa niitä kokemuksia sitten sitä kautta. Sitä voi puhua vain omalla suulla, ei muiden.
Asian sun kannaltasi tekee erilaiseksi se, että lapsilla ei ole enään äitiä elossa. Äitipuolet on varmaan kauheita sen takia, että ei oikein olla ystäviä sen oikean äidin kanssa. Minulla on ainakin ongelma se, että minulla on kovin erilaiset elämän arvot kuin mieheni exällä. Mutta lapsella vasta se on kamalaa, kun on kaksi kovin erilaista kotia.
Edesmennyt mummoni sanoi näin " kun lapsi saa äitipuolen, hänelle tulee samalla myös isäpuoli". Tämän hän lausui omasta kokemuksesta. Äitinsä oli kuollut, isä otti uuden vaimon ja samalla muuttui lapsilleen "isäpuoleksi".
En minä tiedä, millä tavalla uuden vaimon ottaminen muuttaa isää, kun minulla ei ole isää koskaan ollutkaan. Isäpuoli on, tai itse asiassa "äidinmies", ja kyllä minulla oikeastaan oli vain äitipuoli. Eli kai se pätee näinkin päin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 12:24"]Luin vaan kommentteja tuosta "miehen tytär suuttui vauvauutisesta"...ketjusta, aika ikäviä kommentteja. En usko että kukaan uusperheen äiti niistä lapsistaan yrittää omiaan tehdä, mutta miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tälläinen kuvio voi oikeasti olla ihan toimivakin?
Ap
[/quote]
Ei kai kukaan ole väittänyt, etteikö se voisi olla toimiva. Uusioperhekuvioissa vain on omat haasteensa.
Se johtuu siitä, että lapsille luetaan solkenaan satuja, joissa on lähes jokaisessa ilkeä äitipuoli, ja katsotaan Disneyn piirrettyjä (ja nyt myös näyteltyjä leffoja aikuisille). Kyllä se sinne alitajuntaan iskostuu, ettei äitipuoli voi olla hyvä juttu. Ihan sama eläinten kanssa, karhua pidetään lutuisena pikku nallena, mutta susi on paha paha paha.