Miten kohdata perhetuttu joka ahdistellut
"Isähahmomainen" perhetuttu ahdisteli mua. Emme hirveästi näkisi muutenkaan, mutta poistin hänet fb-kavereista sen jälkeen ja olen päättänyt etten ole missään tekemisissä enää. Nyt on kuitenkin pieni riski että joutuisin hänet kohtaamaan sukulaisen juhlissa, ja olen miettinyt miten kohtaaminen tulisi hoitaa mahdollisimman viileästi, mutta juuri ja juuri korrektisti. Neuvoja tai vinkkejä vastaavanlaisia tilanteita kokeneilta?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:38"]
No mua kans ahdisteli mies, joka avioliiton kautta tuli sukuumme ja se alkoi muistaakseni kun olin 10- vuotias. Hän halaili "liian kauan" ja kehui minua ja ulkonäköäni. Kun tulin esiteini-ikään ja aloin käyttämään liivejä, hän saattoi halauksen aikana aukaista ne.. Lisäksi hän kouri takapuolesta ja puhui kaikenlaista sopimatonta. Tilanteen teki pahaksi se etten edes tajunnut vasta kuin vuosia myöhemmin ettei ollut ihan sopivaa käytöstä, ja hän oli siihen asti ollut minulle tuttu ja turvallinen aikuinen.. Jos näemme nykyään kättelen ja pokkana kysyn kuulumiset, en jää kahden hänen kanssaan. Välttelen puhumasta muista kuin pinnallisista asioista. Ei nyt minun kokemukset niin kauheita ollut, toivottavasti oli kuitenkin jotain hyötyä!
[/quote]
Kuulostaa kauhealta :( Onneksi olet ilmeisesti selvinnyt tuosta hyvin. Mulla ei siinä mielessä ole noinkaan paha, että minulla oli yksi kerta ja sekin ihan tässä aikuisiällä. Mutta koska sen teki luotettavana pitämäni aikuinen joka ollut läsnä koko lapsuuteni, teko oli niin kuvottava että... Teko teki ihmisestä tosi vastenmielisen silmissäni.
ap
Ootko kertonut asiasta kellekkään? Pysy kokoajan jonkun turvallisen ihmisen lähistöllä. Voitko ottaa seuralaisen juhliin?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:24"]
Ootko kertonut asiasta kellekkään? Pysy kokoajan jonkun turvallisen ihmisen lähistöllä. Voitko ottaa seuralaisen juhliin?
[/quote]
Äiti ja sisko tietää ja he ovat siellä myös. Varmaa tämän ihmisen tulo ei ole, mutta mahdollista.
ap
No mua kans ahdisteli mies, joka avioliiton kautta tuli sukuumme ja se alkoi muistaakseni kun olin 10- vuotias.
Hän halaili "liian kauan" ja kehui minua ja ulkonäköäni. Kun tulin esiteini-ikään ja aloin käyttämään liivejä, hän saattoi halauksen aikana aukaista ne..
Lisäksi hän kouri takapuolesta ja puhui kaikenlaista sopimatonta. Tilanteen teki pahaksi se etten edes tajunnut vasta kuin vuosia myöhemmin ettei ollut ihan sopivaa käytöstä, ja hän oli siihen asti ollut minulle tuttu ja turvallinen aikuinen..
Jos näemme nykyään kättelen ja pokkana kysyn kuulumiset, en jää kahden hänen kanssaan. Välttelen puhumasta muista kuin pinnallisista asioista.
Ei nyt minun kokemukset niin kauheita ollut, toivottavasti oli kuitenkin jotain hyötyä!