Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilareiden käyttäjät

Vierailija
31.03.2015 |

Kuinka hyvän näön saatte piilareilla ja paljonko teillä on vahvuuksia? Entä kuinka hyvin piilarit saa piiloon? Jos ottaa jutellessa katsekontaktin niin paljastuuko piilarit helposti? Onko teille koskaan käynyt niin että piilarit olisi paljastuneet tahtomattanne jollekin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:28"]

Reilusti lasit päässä ihmisten ilmoille? Kuulostaa ihan siltä, että sä pidät muiden ihmisten takia piilareita. Mä pidän piilareita ihan itseni takia. Inhoan rillejä ja ovat ikävät esim. Urheillessa. Ei ole tullut mieleenkään mitä muut ajattelevat mun piilareiden käytöstä Miten niin piilareita käyttävät harvat? Oletko sä ihan sekaisin vai vain vajaalla käyvä?

[/quote]

Ei kai tossa nyt ole mitään ihmeellistä jos joku käyttää piilareita muiden ihmisten takia. Monet myös pukeutuvat muiden takia eivätkä heitä kylälle lähtiessään päällensä mitä tahan rytkyjä. Hyvin usein piilareita käytetään juuri ulkonäön takia. On tietysti poikkeuksia kuten urheilijat joilla tulee kysymykseen myös toimivuus.

Vierailija
2/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:28"]

Reilusti lasit päässä ihmisten ilmoille? Kuulostaa ihan siltä, että sä pidät muiden ihmisten takia piilareita. Mä pidän piilareita ihan itseni takia. Inhoan rillejä ja ovat ikävät esim. Urheillessa. Ei ole tullut mieleenkään mitä muut ajattelevat mun piilareiden käytöstä Miten niin piilareita käyttävät harvat? Oletko sä ihan sekaisin vai vain vajaalla käyvä?

[/quote]

Ei kai tossa nyt ole mitään ihmeellistä jos joku käyttää piilareita muiden ihmisten takia. Monet myös pukeutuvat muiden takia eivätkä heitä kylälle lähtiessään päällensä mitä tahan rytkyjä. Hyvin usein piilareita käytetään juuri ulkonäön takia. On tietysti poikkeuksia kuten urheilijat joilla tulee kysymykseen myös toimivuus.
[/quote]

Joo, ulkonäön takia, muttei mua siinä kyllä muiden mielipiteet kiinnosta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuudet silmissä -1.25 ja -1.50. Näen niillä täydellisesti, ei mitään ongelmaa. On ne huomaamattomat, toki näkee jos ihan tulee naamaan kiinni tuijottamaan.

Viimeistä kysymystä en ihan ymmärrä, mitä sitten vaikka ihmiset saisivat tietää minun käyttävän piilareita..? Kaikki tutut sen toki tietääkin.

Vierailija
4/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita nykyisiä piilareita kukaan huomaa, aiankaain niitä hyvin ohuita kertakäyttöisiä. Tämä on joskus huono puolikin, jos joskus ottaessa pois hajoaa piilari silmään, niin niitä kappalia on äärimmäisen vaikea nähdä että missä ovat. 

Itse käytin nuorempana piilareita juuri siksi etten halunnut kenenkään edes tietävän että mulla on lasit. Eli oli tärkeää tuo ettei kukaan huomaa. Ei kukaan koskaan huomannut. Sellaisia Dailies merkkisiä kertakäyttöpiilareita käytin. Mulla tosin oli niin vähän miinuksia että pärjäsin ilman suurimpana osana päiviä (saan ajaa autoakin ilman laseja) ja käytin vain joskus. Kolmekymppisenä sitten näköni parantui niin etten ole sen jälkeen tarvinnut enää mitään laseja.

Vierailija
5/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotenkin huono itsetunto, jos piilareiden käyttö ei saisi paljastua? Vai vaaditaanko esim. sun työssä täydellistä näköä?

Piilareiden käytön voi huomata, jos katsoo läheltä silmiin ja tietää, mitä etsiä. Mä käytän itse piilareita ja olen kyllä huomannut toisen silmissä piilareiden muodostaman rajan, mutta tuskin joku piilareista mitään tietämätön sellaista huomaa. Ainakaan kovin helposti.

Ja kyllä mä saan näillä näön ns. täydelliseksi.

Vierailija
6/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likinäön korjaavat hyvin, hajataittoa ei (toki sellaisiakin piilareita on, mutta en ole katsonut tarpeelliseksi). Mulla -2 ja -1.75. En minäkään ymmärrä tokaa kysymystä... ei piilareita voi nähdä paitsi joskus värilliset mutta mikä ihmeen salaisuus se olisi. 

Vierailija
7/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan kukaan ole tullut kyselemään piilareista. Ja miksi olisikaan?

Vierailija
8/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:05"]

Viimeistä kysymystä en ihan ymmärrä, mitä sitten vaikka ihmiset saisivat tietää minun käyttävän piilareita..? Kaikki tutut sen toki tietääkin.

[/quote]

Totta kai tutut saa tietää mutta huono näkö on sen verran henkilökohtainen asia että välttämättä kaikkien puolituttujen ei tarvitse sitä tietää. Eikö piilareiden idea ole juuri se että saadaan rillit piiloon? Ja kun piilareita käyttävät niin harvat niin en tosiaankaan haluaisi paljastaa niitä sivullisille, mieluummin vaikka sitten reilusti lasit päässä ihmisten ilmoille.

Vierailija
9/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laseissa on myös ikäviä "sivuvaikutuksia" kuten huurtuminen ja se ettei voi käyttää normaaleja aurinkolaseja, vahvuutta -3 ja hajataittoa.

ap

Vierailija
10/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti lasit päässä ihmisten ilmoille? Kuulostaa ihan siltä, että sä pidät muiden ihmisten takia piilareita.
Mä pidän piilareita ihan itseni takia. Inhoan rillejä ja ovat ikävät esim. Urheillessa. Ei ole tullut mieleenkään mitä muut ajattelevat mun piilareiden käytöstä
Miten niin piilareita käyttävät harvat? Oletko sä ihan sekaisin vai vain vajaalla käyvä?

Vierailija
11/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:25"]

[/quote]

Totta kai tutut saa tietää mutta huono näkö on sen verran henkilökohtainen asia että välttämättä kaikkien puolituttujen ei tarvitse sitä tietää. Eikö piilareiden idea ole juuri se että saadaan rillit piiloon? Ja kun piilareita käyttävät niin harvat niin en tosiaankaan haluaisi paljastaa niitä sivullisille, mieluummin vaikka sitten reilusti lasit päässä ihmisten ilmoille.

[/quote]

Mistä tiedät, että piilareita käyttävät harvat? Enkä tajua tuota logiikkaa, että missään nimessä piilareiden käyttö ei saa paljastua, mutta sitten kuitenkin olisit valmis käyttämään laseja. What? Ja ei niitä piilareita kukaan ulkopuolinen huomaa, korkeintaan joku toinen piilareiden käyttäjä voi lähietäisyydeltä ne huomata, jos oikein tarkkaan katsoo, mutta aika epätodennäköistä sekin. -4-

Vierailija
12/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitä ihmettä juuri luin :D. Siis onko sun mielestä huono näkö jotenkin hävettävä asia, ja piilarien käyttö häpeällistä? Olen hyvin hämmentynyt. Onko sulla joku mielenterveysongelma, ei kai kukaan normaali-ihminen voi noin ajatella :o ?

Vierailija
13/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, on sinulla huolet. Olen käyttänyt piilareita n. 30 v, kerrtakäyttöisiä niin kauan, kun niitä on saanut. Netistä ostan, - 5 ja - 6,5 on vahvuudet, en ole koskaan salannut, miksi salaisin? Silmät tarkistutan aika ajoin, hyvässä kunnossa ovat. Näen hyvin, ikänäkökin hoituu piilareilla, olen 60 vuotias. Kallista on, mutta kalliiksi tulevat lasitkin, ja käyttömukavuus on ratkaiseva tekijä.

Vierailija
14/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, huono näkö yksityisasia... oliko toi vitsi? Joku hiivatulehdus tai klamydia on varmasti sellainen, että kenellekään ei halua huudella, mutta miinukset silmissä nolo juttu?
.
Käy ap leikkauttamassa silmät... kukaan ei enää ikinä voi epäillä, että sun silmissä on ollut niin nolo vika, kuin miinukset. Mä olen siis leikkauttanut, itseni takia. En miinusten nolouden.

Vierailija
15/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuukausipiilarit. Toisessa -5.00 ja toisessa -3.75 ja hajataiton korjaus. Molemmissa on sen 0.5 vähemmän kuin silmälaseissa, mutta näen niillä kyllä todella hyvin. Yleensä optikot ja silmälääkärit antavat piilarit pienimmillä vahvuuksilla, jotta niihin ei liikaa tottuisi tms.

Jos todella tarkkaan katsoo, näkee kyllä piilarin reunat, mutta en kyllä nyt ihan ymmärrä, miksi niiden näkyminen olisi jotenkin pahasta. Käytän piilareita yleensä lähinnä urheillessa, kun on kerrankin niin superhienot lasit, että tykkään käyttää niitä. :)

Vierailija
16/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

Mitä ihmettä juuri luin :D. Siis onko sun mielestä huono näkö jotenkin hävettävä asia, ja piilarien käyttö häpeällistä? Olen hyvin hämmentynyt. Onko sulla joku mielenterveysongelma, ei kai kukaan normaali-ihminen voi noin ajatella :o ?

[/quote]

Veikkaan, että ap on todella nuori (siis tyyliin yläasteikäinen), kotoisin maaseudulta (jossa ihmiset kuulemma juoruilevat jatkuvasti kaikista selän takana) tai sitten todella estoinen ja angstinen tapaus.

Vierailija
17/18 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:34"]

Voi apua, huono näkö yksityisasia... oliko toi vitsi? Joku hiivatulehdus tai klamydia on varmasti sellainen, että kenellekään ei halua huudella, mutta miinukset silmissä nolo juttu? . Käy ap leikkauttamassa silmät... kukaan ei enää ikinä voi epäillä, että sun silmissä on ollut niin nolo vika, kuin miinukset. Mä olen siis leikkauttanut, itseni takia. En miinusten nolouden.

[/quote]

Eikös tuo nyt ole ihan tyypillinen av-palstan juttu. Onhan se katastrofi jos likinäköisen av-mamman piilarit paljastuvat.

Vierailija
18/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta ainakin olis tosi noloa jos paljastuis että mun erinomainen näkö onkin piilareilla tehtyä feikkiä ja olen oikeasti surkea rillirousku jolla on niin paljon miinusta että näkö ei riitä alkuunkaan ajokorttiin tai koululuokan takariviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi