Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko joku vakoilla (kuvata salaa) minua puhelimen etukameran kautta?

Vierailija
29.03.2015 |

Ihmetyttää kun näyttöön tulee aina välillä se merkki että on etukamera päällä. Siis niinkuin kuvisin itseäni,vaikka en kuvaa ..

Onko mahdollista, että joku taitava nörtti kuvaa minua kännykkäni kameran kautta?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö toisen puhelimeen ei saa laitettua vakoiluohjelmaa ellei pääse siihen fyysisesti käsiksi. Siis joku tuttava, jos 37 tarkoitti sitä. Jotkut firmat ehkä pystyy siihen.

Öö näinhän se oli joskus 10-15 vuotta sitten. Tervetuloa appsien ja älykännyköiden maailmaan. Nykypäivään.

Öö, ei kannataisi uskoa jokaista keskustelupalstalle kirjoittelevaa juuri tietoturva-sanan kuullutta petteriä, kun alan oikeat asiantuntijat sanovat että puhelimeen täytyy päästä fyysisesti käsiksi vakoilun mahdollistamiseksi, ellei kyseessä ole jokin alan suuri firma joka ujuttaa vakoiluohjelman puhelimeen käyttäjää huijaamalla, mm. sähköpostin välityksellä.

Luota vain siihen. :) Tieto lisää tuskaa.

Vierailija
42/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö toisen puhelimeen ei saa laitettua vakoiluohjelmaa ellei pääse siihen fyysisesti käsiksi. Siis joku tuttava, jos 37 tarkoitti sitä. Jotkut firmat ehkä pystyy siihen.

Öö näinhän se oli joskus 10-15 vuotta sitten. Tervetuloa appsien ja älykännyköiden maailmaan. Nykypäivään.

Öö, ei kannataisi uskoa jokaista keskustelupalstalle kirjoittelevaa juuri tietoturva-sanan kuullutta petteriä, kun alan oikeat asiantuntijat sanovat että puhelimeen täytyy päästä fyysisesti käsiksi vakoilun mahdollistamiseksi, ellei kyseessä ole jokin alan suuri firma joka ujuttaa vakoiluohjelman puhelimeen käyttäjää huijaamalla, mm. sähköpostin välityksellä.

Kerrohan ihmeessä meille muillekin mikä oli tämän mahdottomuuksiin pystyvän sovelluksen nimi? Kymmenen vuotta näiden asioiden parissa työskenneltyä kiinnostaisi todella tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi, eikä tarvi edes mitään sähköpostihuijauksia. Nettiliittymä riittää. Ne asiantuntijat tietää ja osaa usein paljon vähemmän mitä jotkut itseoppineet rikolliset. Prepaidliittymät vain suojaa, eikä välttämättä nekään, jos saa jotain kautta ongittua selville että ne on sun käytössäsi. Näin se menee.

Vierailija
44/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sivusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan ihmeessä meille muillekin mikä oli tämän mahdottomuuksiin pystyvän sovelluksen nimi? Kymmenen vuotta näiden asioiden parissa työskenneltyä kiinnostaisi todella tietää.

Voi voi. Ja alempaan lisäyksenä, että virustorjunnatkin on yhtä tyhjän kanssa. Tietokonetta ja älypuhelimia pystyy vakoilemaan ilman, että tarvii asentaa edes mitään haittaohjelmia minnekään.

Vierailija
45/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Ja alempaan lisäyksenä, että virustorjunnatkin on yhtä tyhjän kanssa. Tietokonetta ja älypuhelimia pystyy vakoilemaan ilman, että tarvii asentaa edes mitään haittaohjelmia minnekään.

Ja nimi oli?

Vierailija
46/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole tietoturva-asiantuntija. Luulet vain olevasi älykkäämpi kuin oletkaan. Luepa F-Securen Tj:n haastatteluja. Maalikkonakin tiedän monta helppoa tapaa hakkeroida toisen kännykkään ilman, että siihen päästään fyysisesti käsiksi. Keinot ovat jopa helppoja. Aionko kertoa nimiä tai antaa neuvoja kuinka? En tietenkään.

Vierailija
47/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole tietoturva-asiantuntija. Luulet vain olevasi älykkäämpi kuin oletkaan. Luepa F-Securen Tj:n haastatteluja. Maalikkonakin tiedän monta helppoa tapaa hakkeroida toisen kännykkään ilman, että siihen päästään fyysisesti käsiksi. Keinot ovat jopa helppoja. Aionko kertoa nimiä tai antaa neuvoja kuinka? En tietenkään.

Tämä on joku eri vastaaja kuin minä jolta nimeä kysyttiin. Itse en tiedä, enkä osaa mitään keinoja, enkä halua tietääkään. Satun vain muuten tietämään näistä asioista.

Vierailija
48/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa huolestua pätkääkään jos joku mun pärstää vakoilee. Eihän se oikein ole ja jos kiinni saan niin varmana saa katua tekoaan ja rikossyytteet nostan salakuvaamisesa ym... En kuitenkaan ole niin foliohattu-ihminen että jaksaisin uskoa että jotakuta kiinnostaisi kurkkia mun elämään kälysen kännykkäkameran läpi. Ehkä ainoa pelko on identiteettivarkaudet tai että pääsee pankkitietoihin käsiksi, sen takia en asennan mobiilipankkia puhelimeen, koska en luota puhelimen turvallisuuteen raha-asioissa.

Vierailija
49/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin voidaan kaapata monin eri tavoin. Vaikka kahvilassa naapuripöydästä tai vaikka:

Tietoturvayhtiö: Android-puhelin kaapattavissa omistajan nukkuessa

"haavoittuvuutta hyödynnetään mms-viestllä, joka antaa pääsyn laitteeseen.

Jos hyökkäys tehdään laitteen omistajan nukkuessa, sillä voi istuttaa puhelimeen huomaamatta troijalaisen, joka pyyhkii hyökkäyksen jäljet. Troijalainen jää kuitenkin laitteeseen, mikä mahdollistaa muun muassa salakuuntelun ja puhelimen tietojen varastamisen."

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2015/07/28/tietoturvayhtio-android-p…

Murtamattomista iPhoneista löytyi vakoiluohjelma

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2015/02/05/murtamattomista-iphoneist…

jne jne jne. Näistä uutisista saa lukea päivittäin.

Vierailija
50/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä vinkkinä uskoisin että seuraat akunkestoasi. Jos meneekin huomattavasti enemmän niin miksei? Kuitenkin jonkin verran se kamera sitä kuluttaisi jos olisi kuvaus päällä. Kai.

Vierailija
51/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun näyttöön tulee aina välillä se merkki että on etukamera päällä. Siis niinkuin kuvisin itseäni,vaikka en kuvaa ..

Onko mahdollista, että joku taitava nörtti kuvaa minua kännykkäni kameran kautta?

On mahdollista

Vierailija
52/63 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmeen persettä esi S-mobiili -sovellus tekee oikeudella ottaa kuvia ja kuvata videoita puhelimen kamerallani. Tarkistinpa näitä oikeuksia äsken.

Ja Fonecta caller oikeudella valvoa, poistaa ja lähettää viestejä tietämättäni. Sekä lukea ulkoista SD-korttiani.

Siis mitä v*ttua?? Nyt lähtee ainakin PayPal ja Fonecta Caller mäkeen multa.

Vierailija
53/63 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Mua alkaa jo kummastittaa tää touhu. Mun kummutädillä oli sellainen tarra siinä tai paperinpala siinä etukameran päällä. Itse en näe mitään ps. Mulla on kyl kaikenlaisia juttuja ja ne ei tee mitään ja etukamerassani ei näe mitään ja ei se olisi vaarallistakaan välttämättä jos joku nörtti katsousi minua siitä ja katsoo mitä teen? Miten se voisi edes katsoa ruudun läpi? ;D

Vierailija
54/63 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykän ja tietokoneen ero on siinä, että kännykälle voi asentaa vain tietystä paikasta ladattuja softia/appseja. sen takia se on paljon turvallisempi kuin tietokone, jossa ei ole mitään estoja. kyllä sillä siltikin toista vakoilla voi. sun pitää vaan saada ensin sen toisen puhelin itsellesi, jotta voit ladata sinne jonkun ulkopuolisen vakoilusoftan google/apple storen ulkopuolelta. joten jos teitä vakoillaan sillä, niin vakoilija on erittäin tod näk joku jonka te tunnette :-). tai sitten teillä on varastettu puhelin ja omistaja on laittanut sille jonkun turvasoftan joka tekee käytännössä tuon saman. 

Vierailija
55/63 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ulkopuolinen ei ole koskenut mun puhelimeen, niin voiko siinä silti olla vakoiluohjelma?

Vierailija
56/63 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmeen persettä esi S-mobiili -sovellus tekee oikeudella ottaa kuvia ja kuvata videoita puhelimen kamerallani. Tarkistinpa näitä oikeuksia äsken.

Ja Fonecta caller oikeudella valvoa, poistaa ja lähettää viestejä tietämättäni. Sekä lukea ulkoista SD-korttiani.

Siis mitä v*ttua?? Nyt lähtee ainakin PayPal ja Fonecta Caller mäkeen multa.

S-Mobiili käyttää kameraa laskujen viivakoodien lukemiseen. Fonecta caller käyttää maksullisia tekstiviestejä maksullisten hakujen rahastamiseen. Noin esimerkkinä.

Vierailija
57/63 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä kyylääminen joskus loppuu kun joku oikein suostuttelee......

Vierailija
58/63 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrat vain automaattisesti päälle, niin kyllä tirkistelijöitä harmittaa. Kännykälle voi valmistaa vaikka itse kunnon toppakangaskotelon, jolloin käytön jälkeen ei kuulu mikrofonin ympäristöstä edes muminaa.

Vierailija
59/63 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että joku tarkkailee minua etukamerasta. Koska aina välillä puhelimen etukamerasta tulee valo..

Vierailija
60/63 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikivanha nokia jossa ei ole nettiä :) Ei pääse kukaan vakoilemaan puhelimen kautta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi