Napakorun laittaneet! Milloin otitte pois?
Milloin se on liian uloskasvanut, että pitää ottaa pois ja pistää uusiksi? Jos laitan kuvan voisiko joku sanoa, että pitääkö sille tehdä jotain? Tulehduksia tai mitään ei oo ollut, että ihan kesysti tossa seitsemisen vuotta roikkunut, iho vain mennyt pienemmäksi korun päällä.469
Kommentit (14)
Ottaisin sen pois silloin, kun se alkaa näyttää rumalta tai on oikeasti riski, että se johonkin kiinnijäädessään repeytyy irti. Käytän nykyään lyhempivartista korua, kun se normaali ei asetu hyvin napaan. Lähestulkoon kaikillahan se kasvaa pikkuisen ulos...
Apua en ole tätä ajatellutkaan! Otin napakorun n 7 vuotta sitten ja kieltämättä näyttää vähän rumalta, ajattelin että se johtuu raskauksista. Olen siis aina pitänyt taukoa kun vatsa on ruvennut kasvamaan "liikaa" ja laittanut synnytyksen jälkeen takas. Pitäisiköhän nyt vaan ottaa kokonaan pois.. Ota ap kuva omastasi?
Ottaisin pois jos ei näyttäisi enää hyvältä, alkaisi pelottamaan että koru venyttää lävistyksen irti (jos on vain ihokaistaleesta kiinni) tai jos muuten tuntuisi siltä.
Mulla on ollut napakoru 13v, kahden raskauden aikana mahan kasvaessa olen ottanut pois ja laittanut raskauden jälkeen takaisin (on mennyt ihan ilman ongelmia, mutta lävistys on niin vanha ettei se niin umpeudukaan).
Otin kaikki lävistykseni pois alle 25-vuotiaana. Oma yläikärajani jonka jälkeen ne näyttävät mielestäni vähän noloilta. Ainakin muuten siististi pukeutuvalla business-naisella.
Oletko kokeillut lyhyempivartista korua? Mun eka koru joka laitettiin kun lävistettiin taisi olla 12mm pitkä, sittemmin siirryin käyttämään 6-8mm. Mulla kasvoi aika paljon ulos ekan vuoden aikana, mutta nyt on vuosikaudet pysynyt tuo sama pienehkö kaistale, iho on siitä kuitenkin sen verran paksu vielä ettei tarvitse repeytymistä pelätä :)
10 vuotta pidin korua, eikä mulla pahemmin kasvanut ulos sinä aikana. Otin pois muutama kuukausi sitten, koska koin että 25-vuotiaana olen vähän liian vanha pitämään sitä, varsinkin kun ei oikeen sovi muuten tyyliini.
Otin korun 16-vuotiaana, poistin 30-vuotiaana, kun olin toisella raskauskolmanneksella. Ei kasvanut ulos tms., mutta aika oli oikea poistaa enkä ole kaivannut sitä takaisin.
Itsellä on ollut napakoru nyt vähän vajaan vuoden verran ja vieläkin punoittaa korun ylänapin ympärillä. Minulle lävistäjä sanoi, ettei suosittele suolavesiliuosta käytettäväksi enää viikon jälkeen, koska se voi ärsyttää lävistystä, mutta olen aina välillä silläkin puhdistanut esimerkiksi kovan hikoilun jälkeen, jos ei suihkussa kerkeä käydä. Tottakai myös suihkussa sen putsaan lämpimällä vedellä ja joskus siihen tarkoitetulla saippualla myös. Olen pelännyt mennä näyttämään lävistystä liikkeeseen, sillä en haluaisi siitä luopua.. mutta jos se ei nyt vuoden sisällä parane, niin kai sekin on tehtävä.
Siinä vaiheessa kun vatsa ei ole enää timmi niin pitää napakoru ottaa pois. Ei se koru oikeen rumaa säkkiä korista!
Laitoin 15-vuotiaana, otin pois 26-vuotiaana, kun odotin ensimmäistä lastani.
Napapoli kirjoitti:
Itsellä on ollut napakoru nyt vähän vajaan vuoden verran ja vieläkin punoittaa korun ylänapin ympärillä. Minulle lävistäjä sanoi, ettei suosittele suolavesiliuosta käytettäväksi enää viikon jälkeen, koska se voi ärsyttää lävistystä, mutta olen aina välillä silläkin puhdistanut esimerkiksi kovan hikoilun jälkeen, jos ei suihkussa kerkeä käydä. Tottakai myös suihkussa sen putsaan lämpimällä vedellä ja joskus siihen tarkoitetulla saippualla myös. Olen pelännyt mennä näyttämään lävistystä liikkeeseen, sillä en haluaisi siitä luopua.. mutta jos se ei nyt vuoden sisällä parane, niin kai sekin on tehtävä.
No nyt oli juttu! Ei mitään suolavettä saa lävistykseen laittaa! Ei todellakaan! Pelkkää vettä tai desinfiointiainetta, haavapuhdistetta apteekista. Ja mitähän ihmettä on lävistyksenpesuun tarkoitettu saippua?? Sellaista ei ole olemassa. Napalävistys kestää parantua noin 9kk, mulla kesti vaan muutama kuukausi.
No sinä vasta metelin nostat ! Tein mitä lävistäjä ja APTEEKIN TYÖNTREKIJÄ minulle ilmoitti. Tän takia neuvoja ei kysytä ihan keneltä tahansa idiootilta. Kaikki ihmiset on erilaisia, eri kehot toimii eri tavalla ja joillakin lävistyksen paraneminen vaatii enemmän.
Otin pois kun jäi kiinni housuihin ja repytyi pahasti. Auts!