Yksi näkökanta
Vuodatusta..
Kun lentokoneita ajetaan päin vuoria niin ei pitäisi valittaa, mutta silti ajattelin tuoda oman näkökantani esiin eräästä perhe-elämästä. Itse olen yrittäjä joka tulee erittäin hyvin toimeen. Olen järjestänyt kotiin siivoajat ja maksan matkat meille joita on useita vuodessa. Pidän kodin järjestyksessä ja hoidan monet asiat niin, että vaimo pääsee helpomalla. Viime aikoina olen huomannut, että olenko antanut liikaa narua tähän kaikkeen. Toivoisin, että vaimo auttaisi kodin ja arjen pyörittämisessä hukan enenmmän. Sänky hommissa tykkään tehdä vaimolleni koko ajan asioita mistä hän pitää ja hommat meneekin niin, että nuolen, kiusaan seksileluilla niin että ei meinaa nahoissaan pysyä. Ei tarvi kuin istua päälle niin se on siinä. Kun on mun vuoro niin kauheella kiirellä ukolle homma maaliin, että voi kääntää kylkeä ja nukahtaa. Mun vuoroa kiusaamiselle ei ole vielä tullut. Ostan kukkia ja jaksan mainita kuinka rakastan jne. Haluaisin arkena myös olla lähellä ja tykkäsin huomiosta puolin ja toisin ym. Vähän väliä jaksankin mainita kuinka meillä muija ei puhu eikä pussaa toisin kun minä. Hymähtää vaan, että just joo. Olen kuitenkin hyvässä kunnossa kun salilla ramppaan tosissaan useamman kerran viikossa.. Vaimo hoitaa kyllä kaupassa käynnit ja muksujen koulu ja harrastus hommat joo. Tosin tekee vajaata viikkoa duunissa, mutta ne vapaapäivät ei tule perheelle vaan itselle. Käydään kampaamossa ja tavataan kavereita. Ei niissä mitää pahaa olekkaan, mutta kun kotona ollaan niin roikutaan facessa sen sijaan, että voisi vaikka kerätä homeiset ruuat jääkaapista pois. Ja kun sanon, että miksi täällä hedelmälautasella on 5 homeista appelsiinia niin ollaan turpa nurinpäin, että aina jaksan valittaa. Enkä oikeesti edes aina valita. Välillä vaan tuntuu, että oikeesti herää nyt vähän tähän maailmaan. Pesen omat pyykkini aika pitkälti, täytän astianpesukoneen ja tyhjennän. Teen myös omat safkani salin vaatiman ruokavalion takia. Huoh.. En itsekkään ole tietenkään täydellinen. Välillä muutaman työntekijän firman pyörittäminen vetää pinnan tiukalle, mutta silloin olen omissa oloissani enkä pura paskaa oloa muille. Ollaan kuitenkin oltu 15v naimisissa ja edelleen vaimo on se ketä haluan. Kaikin puolin. Jos vkloppuna on vapaata ja ehdotan, että vuokrataanko leffa ja katellaan yhdessä niin ei kiinnosta. Mielummin kännynsä kanssa roikutaan naamakirjassa. Turha kysellä oletko katsellut ollenkaan eduskuntavaalien ehdokkaita tai mitä mieltä yleisestä korkotasosta ja pitäisikö miettiä hiukan, että sijoitetaanko rahaa vai maksetaanko lainaa pois. Ukko hoitaa ja tärkeämpää on tietää onko joku kaverin kaveri eronnut ja kirjoittanut siitä faceen. Tulee välillä mieleen, vaikka kuinka rakastan, että jos näin jatkuu niin voiko jatkua vielä 15v.. Nooh, kunhan tästä selviän niin aamulla taas kaikki on ennallaan ja hyvin. Mennään hulluille päiville ja ostellaan vaimolle uusia vaatteita. Saan ehkä illalla taas antaa vaimolle upean seksikokemuksen ja saan siinä sivussa itsekkin;) Näin siis meillä, UKON näkökulmasta. Kaikki hyvin kun ollaan terveitä ja hengissä! Ja tämä vuodatus puolipulloa viskiä alla, joten älä ota siis kovin vakavasti. Helpotti heti kun sai purkaa tämän. Kiits.
Kommentit (9)
Oletko koskaan puhunut asioista yleensä vaimon kanssa...? Vai onko teillä vain epämääräisiä lauseenpätkiä, joista toisen pitäisi ymmärtää ottaa kiinni? Eikö vaimoa yhtään häiritse tämä tilanne? Oletko liian nyhverö aloittamaan ikävää keskustelua, lähdet mielummin sinne hulluille päiville ja ostat taas vaimosi tyytyväiseksi rahalla ja viimeistelet hyvällä seksillä. Älä lähde sinne kauppaan, älä anna hyvää seksiä, erota kotiapu, älä kanna rehuja sellaiselle naiselle joka ei niitä ansaitse. Vaimosi on tottunut saamaan kaiken ilmaiseksi ja sinä tuet asiaa parhaasi mukaan. Lopeta siis sellainen toiminta HETI. Lopeta nyhveryys.
Olenko puhunut vaimolleni tästä? Joo esim silloin tällöin kun tarttuu mätä tomaatti käteen jääkaapista niin kysyn eikö tätä voisi hoitaa paremmin. Se on sitä valittamista ja hän ahdistuu siitä. Useasti nämä keskustelut on käyty läpi juurta jaksaen, mutta auttaa vähän kun housuun kuseminen kylmällä. Eli joo häntä häiritsee tämä tilanne silloin kun siitä valitan. Sen takia en valitakkaan siitä koko ajan koska en jaksa riitaisaa ilmapiiriä. Sitten kun sanon tomaatista niin tulee samalla kaikki muukin paska ulos niin saa kerralla kaikki yhteen nippuun ja pari päivää ollaankin vähän hiljempaa. Kun kankkusessa heräsin niin tuli sanottua parit asiat vähän liiankin rumasti. Nooh ei tarvi lähteä hulluille päiville. Suurin syy tässä on luonne-erot. Olen itse aikaansaapa järjestyksen mies joka haluaa miellyttää toisia. Vaimo.. No, ei ole. Jos saisin valita niin voisin ottaa aivoista yhden palan pois ja ottaisin asiat rennommin. Sitä olen yrittänyt työstää, mutta luonnetta on aika vaikea muuttaa. No, näin selvinpäin tajuaa kuin vitun tyhmää on tänne tulla vinkumaan kun pitäisi hoitaa nämä oikeassa elämässä. Kiitos hei.
Se on totta, että tänne ei kannata kirjoitella hirveästi välttämättä esim omasta parisuhteestaan. Kirjoituksesta ei voi tietää, miten asiat oikeasti ovat jne, jokainen lukija vetää omat johtopäätökset, alkaa toisen neuvominen, kritisoiminen ja jopa ilkeily. Liekö suomalainen piirre, en tiedä
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:36"]
Olenko puhunut vaimolleni tästä? Joo esim silloin tällöin kun tarttuu mätä tomaatti käteen jääkaapista niin kysyn eikö tätä voisi hoitaa paremmin. Se on sitä valittamista ja hän ahdistuu siitä. Useasti nämä keskustelut on käyty läpi juurta jaksaen, mutta auttaa vähän kun housuun kuseminen kylmällä. Eli joo häntä häiritsee tämä tilanne silloin kun siitä valitan. Sen takia en valitakkaan siitä koko ajan koska en jaksa riitaisaa ilmapiiriä. Sitten kun sanon tomaatista niin tulee samalla kaikki muukin paska ulos niin saa kerralla kaikki yhteen nippuun ja pari päivää ollaankin vähän hiljempaa. Kun kankkusessa heräsin niin tuli sanottua parit asiat vähän liiankin rumasti. Nooh ei tarvi lähteä hulluille päiville. Suurin syy tässä on luonne-erot. Olen itse aikaansaapa järjestyksen mies joka haluaa miellyttää toisia. Vaimo.. No, ei ole. Jos saisin valita niin voisin ottaa aivoista yhden palan pois ja ottaisin asiat rennommin. Sitä olen yrittänyt työstää, mutta luonnetta on aika vaikea muuttaa. No, näin selvinpäin tajuaa kuin vitun tyhmää on tänne tulla vinkumaan kun pitäisi hoitaa nämä oikeassa elämässä. Kiitos hei.
[/quote]Heipat vaan ap, mutta jos tulet tätä vielä lukemaan niin katso peiliin samalla. Jos skitsoat jostakin ihmeen tomaatista niin olet kyllä rauhoittavia lääkkeitä vailla. Vaimosikin tämän on ilmeisesti monen monta kertaa huomannut ja siksi ei viitsi sinun kanssasi edes yrittää, mikään ei kelpaa sinulle kuitenkaan. Mieheni on vähän samanlainen ja vaahtoaa minulle "kun en arvosta häntä ollenkaan", saan kuulla kuinka minun pitäisi olla hänelle kiitollinen ja elää sen mukaan jne. Samaa pa*kaa joka ikinen rähinä, osaan litaniat jo ulkoa. Mutta silti mies ei halua mistään hinnasta erota, vaan sitten kytkeytyy itkuvaihe päälle ja hän lupaa lopettaa skitsoamiset turhista. Onneksi viina ei sentään ole tässä kuvioissa mukana...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:36"]
[/quote]Heipat vaan ap, mutta jos tulet tätä vielä lukemaan niin katso peiliin samalla. Jos skitsoat jostakin ihmeen tomaatista niin olet kyllä rauhoittavia lääkkeitä vailla. Vaimosikin tämän on ilmeisesti monen monta kertaa huomannut ja siksi ei viitsi sinun kanssasi edes yrittää, mikään ei kelpaa sinulle kuitenkaan. Mieheni on vähän samanlainen ja vaahtoaa minulle "kun en arvosta häntä ollenkaan", saan kuulla kuinka minun pitäisi olla hänelle kiitollinen ja elää sen mukaan jne. Samaa pa*kaa joka ikinen rähinä, osaan litaniat jo ulkoa. Mutta silti mies ei halua mistään hinnasta erota, vaan sitten kytkeytyy itkuvaihe päälle ja hän lupaa lopettaa skitsoamiset turhista. Onneksi viina ei sentään ole tässä kuvioissa mukana...
[/quote]
Pääsitpähän haukkumaan sinäkin, kun taidat elää aika epätyydyttävässä parisuhteessa. Pitäähän sitä päästä purkamaan muihin miehiin joo. Se on palstalla käytäntö. Molemmin puolin ikävä kyllä. En nyt usko, että ap tarkoittaa vuodatuksellaan pelkkiä tomaatteja.
Ap tekee paljon kodin ja perheen eteen. Ap:n vaimo on unohtanut olla kiitollinen tästä panoksesta. Voi olla myös molemmin puolista, mene ja tiedä. Mutta pelkkä "kiitos rakas" ja viisi minuuttia sylikkäin sohvalla kantaa hemmetin pitkälle eikä niitä luonteita tarvitsekaan alkaa muuttamaan. Toinen ottaa rennosti facessa ja toinen rähisee tomaateista. Ei se kuitenkaan mikään suuri ongelma yleensä ole, jos molemmat kokevat, että heidän panostaan arvostetaan:)
N31
Alkuperäinen kirjoittaja tässä terve. On vähän morkkis tästä vuodatuksesta. Suli vähän vaan hermo kun nollasin korvaväliä ja pienestä asiasta kasvoi suhteeton vuodatus. Perusasiat kuitenkin loistavasti niin kyllä minä jaksan niiden mätien tomaattien kanssa elää;) Vaimon kanssa asiat sovittu ja taas jaksetaan huomioida toisiamme paremmin. Ainakin jonkin aikaa;) Muksut hoitoon illaksi ja käydään syömässä ulkona ja vietetään laatuaikaa. Kiitos kommenteista.
No ole hyvä vaan, toivottavasti helpotti