Kohtalotovereita???
Olipas dramaattinen otsikko..heh
Saatteko päänsärkyä kun käytätte tamppoonia? Olen käyttänyt jo vuosia tamppooneita kilpaunnin ja urheilun vuoksi. Nyt 3 vuoden aikana olen huomannut että melkein joka kerta alan kärsiä päänsärystä kun laitan tamppoonin. Särky poistuu kun ota tamppoonin ulos, ei samalla sekunnilla mutta hetken päästä.
Ongelma on että en oiken pysty urheilemaan ilman niitä. Kuukuppi ei toiminut ja aiheutti kipua. Siteillä ei voi juosta pitkää lenkkiä tai mennä salille. Eli vuodan reilusti 3-4 päivänä.
Kärsiikö kukaan muu kyseisestä oireesta?
Kommentit (11)
Tamponia ei työnnetä korvaan. Ei ainakaan syvälle.
Outo oire..oletkohan ihan terve? Ehkä olet yliherkistynyt, paikat kuluneet tamppooneista.
Hahahah...Kiitos neuvosta en työnnä sitä enää sieraimeeni..tai korvaani.
t.ap
En ole käyttänyt pienenpää koska valun heti läpi jos imukyky ei ole tarpeeksi suuri... Ehkä tarvii kokeilla sitten eri kokoa ja vaihtaa 30min välein.
Onko ketään jolla on samaa oiretta?
t.ap
Jospa siellä on joku akupiste joka säteilee päähän? Eikös naisilla tuppaa seksin aikanakin särkeä päätä..?
Mulla on aivan sama juttu. Olen nyt 39 v. Ja käyttänyt tamponeja jotain 20 vuotiaasta.
Ensin päänsärkyä tuli, jos pidin sitä liian pitkään. Sitten jos vuoto oli vähäistä. Jossain vaiheessa päänsärky iski jo tunnin päästä, vaikka käytin miniä.
Nyt tilanne on hieman parempi, mutta epäilen että johtuu siitä, että vaihdoin Ob:stä Tampaxiin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:02"]Mulla on aivan sama juttu. Olen nyt 39 v. Ja käyttänyt tamponeja jotain 20 vuotiaasta.
Ensin päänsärkyä tuli, jos pidin sitä liian pitkään. Sitten jos vuoto oli vähäistä. Jossain vaiheessa päänsärky iski jo tunnin päästä, vaikka käytin miniä.
Nyt tilanne on hieman parempi, mutta epäilen että johtuu siitä, että vaihdoin Ob:stä Tampaxiin.
[/quote]
Niin siis vaiva ollut ainakin pari vuotta.
Olipas informatiivinen otsikko... heh
En käytä tamponeja, mutta pikaisen googlettamisen jälkeen epäilisin syyksi liian imukykyistä tamponia.
En nyt ala paasaamaan kuukupista, mutta kai tiesit, että sen käytön opettelussa menee aikaa? Yhden tai kahden käyttökerran ei voi oikeen sanoa vielä mitään.
Päänsärystä kannattaa ehkä kysyä ihan ammattilaiselta.
Ehkä käytät liian suurta/imukykyistä?