Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teet palstalle aloituksen tai esität vahvan mielipiteen, ellet osaa keskustella perustella sanomaasi?

Vierailija
17.12.2021 |

Miten ajattelet ja toivot keskustelun etenevän? Joissakin aloituksissa tuntuu olevan sellainen totuuden julistamisen meininki ja vihjataan, että muut ovat tyhmiä, kun eivät tajua tätä asiaa ja toimi samalla tavalla.

Tuossa on esimerkiksi tuo käteis- vs. pankkikorttikeskustelu, mutta kun siellä kysyin, miksi aloittaja on päätynyt tällaiseen ratkaisuun, siihen huudetaan vain "ei kukaan ole tilivelvollinen ja kaikki saa tehdä niin kuin haluaa". Miksi teet aloituksen, ellet halua vaihtaa mielipiteitä aiheesta tai halua kertoa omia taustoja asiaan liittyen?

Jatkuvasti on myös näitä rokotehörhöjä ja Marinin haukkujia, jotka ensin vaahtoavat kovaan ääneen, mutta kun kysyy yhdenkin tarkentavan kysymyksen, vastaukseksi tulee "en minä ole näihin asioihin niin perehtynyt, miksi siinä kyselet, kyllä minulla on oikeus mielipiteeseen". Juu, on oikeus mielipiteeseen, mutta jos et osaa sitä perustella omin sanoin, sillä sinun mielipiteelläsi ei ole mitään arvoa.

Ihmettelen, miten ihmiset pystyvät muodostamaan näitä vahvoja mielipiteitään ja totuuksiaan niin, että eivät ole perustelleet asiaa edes itselleen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aloituksista on humalassa kirjoitettuja, ei ole mitään tekemistä ja sosialistivaltio maksaa tähänkin käytetystä ajasta.

Vierailija
2/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun on oikein hyvä perustelu niin koko aloitus poistetaan heti sen jälkeen koska se on yleistä linjaa vastaan.

Vierailija
4/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat palstan niin tosissaan? Itse käyn täällä vain trollailemassa.

Vierailija
5/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun on oikein hyvä perustelu niin koko aloitus poistetaan heti sen jälkeen koska se on yleistä linjaa vastaan.

Ai jaa. Jännä, että minä en ole koskaan ehtinyt tällaisia hyviä perusteluja näkemään vaikka keskustelut jatkuvat pitkäänkin. 

Vierailija
6/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat palstan niin tosissaan? Itse käyn täällä vain trollailemassa.

Mitä iloa sinulle on trollaamisesta? Miksi haluat esittää tyhmää kerta toisensa jälkeen, kun tiedät, miten tyhmyyteen reagoidaan? 

Vierailija
7/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dunning ja Kruger osaavat selittää miksi sinusta tuntuu tuolta.

Vierailija
8/8 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhöjen yleinen tapa on öyhöttää tunnepohjalta, ja EHKÄ miettiä vasta joskus jälkeenpäin. Rationaaliset mielipiteet hukkuvat roskan alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän