suutuinko turhasta.... mieasiaa...
eli lyhyesti meidän tilanteesta.... molemmat ollaan noin 45 vee, yhdessä reilu vuosi. asutaan eri paikkakunnilla joten vietetään yhdessä viikonloppuja silloin kun miehellä on lapsivapaa viikonloppu (eli joka toinen). miehen lapsi 13 vee (mulla samoin yksi teini-ikäinen)
itse asiaan... mies peruutti meidän yhteisen viikonlopun koska pojallaan on synttärit ja mies on kutsuttu lauantai-illaksi syomään ja juomaan miehen ex-vaimon ja tämän siskon ja sen miehen kanssa. toki siella on sitten miehen poika ja pari serkkua (teinejä). suutahdin tästä tosi pahasti eilen... minua ei ole kutsuttu joten tuntuu ikävältä ettei mies nää tässä mitään ongelmaa... olen tavannut pojan vaan kerran koko reilun vuoden aikana kun ollaan oltu yhdessä ja kuvittelin että oltais voitu mennä vaikka yhdessa ravintolaan tms minä, mies ja poika ??!! suutuinko turhasta ????
Kommentit (20)
No vuosi on aika vähän vasta ja jos oot pojan tavannut vasta kerran niin todennäköisesti ajattelivat ettei vieraita ihmisiä tulisi toisen synttäreille kun kuitenkin noin pienellä porukalla juhlivat. Muutenkin sanoit että miehesi kutsuttiin eli ei hänen järjestämä juttu? Kyllä mustakin pahalta saattaisi tuntua mutta anna olla, ei mitään kohtausta nyt ainakaan.
No joo, kyllä suutuit ja käyttäydyit kuin teini itsekin... Löysää vähän jos pystyt, jos et, niin huonosti ovat sinun asiasi. Mitä sinä nyt miehen mukaan hinkuat, miehellä on historiansa ja sinulla oma, katso mielummin tulevaa kohti ja tee suunnitelmia sen eteen. Älä kilahtele tuollaisista asioista, mies ei varmasti jaksa sellaista kauan katsoa ja kilahtelusi ei ainakaan sinua miehen perheeseen tutustumista eteenpäin vie.
no tää on miehen ex:n järjestämä juttu. harmittaa sekin kun ei miehen kanssa nähdä sit noin kolmeen viikkoon.
ap
Jos kerran olet pojan tavannut,niin ei sulla ole asiaa synttäreille. Ei ole sopiva paikka ventovieraille. Turhasta suutut ja hyvin itsekäs olet.
Oo iloinen, että ovat exän kanssa vielä noin hyvissä väleissä. Mies on selkeästi hyvä tyyppi, kun exäkin vielä jaksaa katsella eron jälkeen ystävinä
Herranjumala, kuinka aikuinen nainen voi olla noin kiukutteleva. Mies arvostaa lastaan ja lapsen lähipiiriä ja se on hieno asia.
Ymmärrän sua ap. Itse vähän samanlaisessa tilanteessa ollut. Mies kyllä löytää sullekin aikaa tiosta viikonlopusta jos tahtoo. Ei voi koko viikonloppu mennä synttäreillä.
Niin paljon pahaa mieltä on tullut asioista joita oon kuviteltu tehtävän. Siinä kuvittelit asian menevän jollain tapaa ja suutuit kun se ei mennytkään niin. Puhuitko miehen kanssa asiasta?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:26"]Niin paljon pahaa mieltä on tullut asioista joita oon kuviteltu tehtävän. Siinä kuvittelit asian menevän jollain tapaa ja suutuit kun se ei mennytkään niin. Puhuitko miehen kanssa asiasta?
[/quote]
Siis ennen kuin mies kertoi suunnitelmistaan.
Sinä olet joku miehen vakipano, joka asuu toisella paikkakunnalla, ja loukkaannut siitä, ettei sinua kutsuta miehen lapsen synttäreille? Jep, noin skidi ei voi olla.
Olisihan se ollut kohteliasta pyytää myös sinut, mutta en mä kauhean isoa hernettä nenään vetäisi koska ette asu yhdessä ja olet tavannut pojan vain kerran.
Sellaista se on. Katso tilannetta hetki ja tee sitten vasta johtopäätöksesi, toimi niiden vaatimalla tavalla ja pysy päätöksessäsi. Käytännössä menee näin: Mies joko on edelleen perheessään niin tiiviisti ns. kiinni, että uuden suhteen aika ei olekaan vielä, tai ehkä koskaan. Tai sitten vain hyvää pataa ja siksi tekemisissä enemmänkin kuin pakolliset. Lasten kannalta hyviä vaihtoehtoja molemmat. Lapset tarvitsevat aina vanhempiaan. Kyllä 45-vuotiaille naisillekin löytyy muitakin miehiä kuin joku tietty isämies naapurikaupungista.
Vähän siis asioita mittasuhteisiinsa.
Voin sanoa samassa tilanteessa olleena, että olisin minäkin "suuttunut". Jos asutaan eri paikkakunnilla ja nähdään vain joka toinen viikonloppu, kun yksi viikonloppu jää välistä, niin tulee monta viikonloppua kun ei nähdä. Aihe on turha mistä suuttua, mutta ymmärrän, että harmittaa, kun muutenkin näkee niin vähän.
Ei tulis kyllä mieleenkään suuttua tuommoisesta. Todella epäkypsää käytöstä sinulta. Tottakai mies menee poikansa synttäreille. Miksi sinut pitäisi kutsua, jos olet pojan kerran tavannut? Yritä käyttäytyä kuin aikuinen ihminen.
Tottakai juhlivat perheen kesken. Olisin tuon ikäisenä raivostunut, jos synttäreitäni olisi juhlittu isän ja hänen naisystävänsä kanssa jota en edes tunne! Etkö voisi ehdottaa tuota ravintola-iltaa muulle päivälle eli juhlia synttäreitä myöhemmin? Eikä siitäkään kannata vetää hernettä nenään jos ei käy, kaikki ajallaan.
Kyllä suutuit. Kunnioita toisen perhetilannetta. Varmasti on ollut sen nuoren toive, että vanhemmat on juhlissa yhdessä. Vuosi on aika lyhyt aika seurustella. Ei ole mikään kiire tuoda uutta naista perhejuhliin.
Veri on vettä sakeampaa, eli poika on miehelle AINA tärkeämpi kuin sinä koskaan. Miehelle poika on omaa lihaa ja verta, sinä olet vain hetken kuvioissa mukana ollut ventovieras kiukutteleva nainen. Toivottavasti mies näki nyt todellisen luontosi ja hän pistää sinut lopullisesti syrjään. Mies löytää varmasti vähemmän mustasukkaisenkin naisen, jonka kanssa haluaa olla koko ajan.
Ja kun kyse ei ole sinusta vaan lapsesta ja hänen synttäreistään. Turhaan kiukustuit, koska ehkä mies ei halua viedä huomiota sinuun lapsensa tärkeänä päivänä. Aikuisetkaan eivät olleet sinulle tuttuja..tutustukaa rauhassa ensiksi yksittäin tai vaikka jossain aikuisten juhlassa, ei lapsen.
Ehkä he haluavat juhlia synttäreitä perheenjäsenien kanssa. Varmaan itse synttärisankarillakin on jotain valinnanvaraa tuossa asiassa. Voithan ehdottaa, että menette sitten vielä erikseen syömään (sinä, mies ja poika)?