Jätin puhelinmyyjän yksin puhumaan
Olen yleensä ystävällinen puhelinmyyjille ja melkein akna uskovat, kun sanon etten ole itään tilaamassa. Toivottelen hyvät päivänjatkotkin. Nyt olin kuitenkin vatsataudissa, johon kuului hirmuiset vatsakivut ja päälle päätteeksi soitti hyvin agressiivinen puhelinmyyjä. Aloitti tehokkaasti myyntipuheensa pajattaen kuin konekivääri. Yritin väliin sanoa, että en ole mitään tilaamassa, mutta hän vain lopotti tarjoustaan ja lopulta puuskahti, että hänen täytyy saada litaniansa loppuun ja kuittaili vielä kettumaisesti. Silloin sanoin, että antaa mennä litania vaan loppuun, mutta minä jätän kännykän tähän pöydälle ja menen itse pois. Kovasti myyjää nauratti ja jatkoi taas pajattamista ja minä tein niin kuin olin luvannut. Pari minuuttia kuului luurista mölinää, mutta kun vähän ajan päästä kuljin ohi, puhelu oli päättynyt. Ei soittanut uudelleen. Että jos sinä myyjä satut tätä lukemaan, päällepuskemisellasi ja kuittailullasi sait tällaisen lehmänhermoisenkin hikeentymään. Robinsonin soitonestopalvelu menossa tilaukseen nyt.
Kommentit (16)
Minä sanon kahdesti "ei kiitos" ja sitten teen saman. Lähes aina jää myyjä itsekseen puhumaan, joskus harvoin uskoo.
Ärsyttäviä sellaiset kun ei anna suunvuoroa, eikä kuuntele yhtää asiakasta.
Mulle soitti jonkun vitun Alexandrian puhelinmyyjä tiistaina just kun olin tullut viisaudenhammasleikkauksesta. Kaksi hammasta oli siis leikattu ja kaks revitty just tunti ennen tätä soittoa ja mulla oli vielä ne hiton tupotkin suusta. Tavallisesta puhelinmyynnistä poiketen tää teinipoju yritti sopia jotain helvetin "hyötytapaamista" mun kanssa vielä samalle tai viimestään seuraavalle päivälle! Ei kuitenkaan voinu kertoa tapaamisen aihetta, vaikka kahteen kertaan kysyin. Sit meni hermot ja löin luurit korvaan, miksköhän ees käytin energiaani siihen kun hädin tuskin pystyin puhumaan. Vois hommata sen soittokiellon kans.
Mitä, jos se tarjosi vaikka AV palstan jäsenyyttä ilmaiseksi, ilman sitä lähetettyihin viesteihin perustuvaa kerran vuodessa tulevaa laskua? Ja jätit puhelimen pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:30"]Mitä, jos se tarjosi vaikka AV palstan jäsenyyttä ilmaiseksi, ilman sitä lähetettyihin viesteihin perustuvaa kerran vuodessa tulevaa laskua? Ja jätit puhelimen pöydälle.
[/quote]
O-ou, tätä en kyllä tullut ajatelleeksi! :) Ap
Joo no älä tunne mitään huonoa omaatuntoa tuollaisesta. Puhelinmyyjä on taatusti saanut kokea saman aiemminkin. Itse sanon aina, että minulle tulee ne lehdet, mitä kaupataan ja olen tilannut ne aivan vastikään joten myyjillä tämä ei vielä näy.
Mulla on firman kännykkä eikä siihen saa telemyyntikieltoa. Vain yksityisiin liittymiin saa.
Mielestäni minulla ei ole mitään velvollisuutta kuunnella kenenkään myyntipuheita. Sanon aina asiallisille myyjille, että kiitos tarjouksesta, en osta mitään ja hyvää päivänjatkoa ja lopetan puhelun. Päälle huutajille tulee luuri korvaan.
Jätän kans joskus sen taukoamattoman läpättäjän kännykkään pöydälle, ei sitä jaksa kuunnella yhtään. Häirinnältä vaan tuntuu ja vkäyrä nousee. Lailla pitäis kieltää puhelinmyynti.
Mä en vastaa outoihin numeroihin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:35"]
Mulla on firman kännykkä eikä siihen saa telemyyntikieltoa. Vain yksityisiin liittymiin saa.
[/quote]
Emailia ko. yrityksiin. Suoramarkkinointikielto ko. numbaan + omien tietojen välittämiskielto eteenpäin s.markkinointitarkoituksiin.
Mulle soitti hiljattain DNA:n myyjä. Alkoi pajattaa, että onko mulla internetyhteys kunnossa. Voi jeesus! Just olen muutama kuukausi sitten ottanut DNA:n nettiliittymän.
Mä sanon aina et oon alaikänen ja heti lopettavat :D
Olin joskus puhelinmyyjä ja palkka tuli puhutulta tunnilta. Aina välillä joku laittoi puhelimen pöydälle, niin käytin tilanteen hyväkseni ja jätin linjan auki ja hain kahvia ja menin tupakalle. :)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:50"]Olin joskus puhelinmyyjä ja palkka tuli puhutulta tunnilta. Aina välillä joku laittoi puhelimen pöydälle, niin käytin tilanteen hyväkseni ja jätin linjan auki ja hain kahvia ja menin tupakalle. :)
[/quote]
Tämähän kuulostaa hyvältä. Eli jatkoksi kaikki, jättäkää puhelin auki kun myyjä soittaa!