Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuutta teille arvon herrasväki

Vierailija
25.03.2015 |

Unettomuutta, ahdistusta ja erilaisia salaliittokuvitelmia. Se oli kyllä aikamoinen vaihe mulla elämässä. Mutta onneksi siitä nyt olen tokenemassa ainakin toivottavasti. Ajattelin yhestä miehestä joka mielestäni näytti ihan hämähäkiltä syksyllä 2014 että se ukko meinaa viedä minulta rahat ja tehä minusta jonkun seksiorjan. Huh! Ihan hyytävää ja kammottavaa joskus mulle tulee mieleen! Mulle on tärkeää että en jää yksin näitten ongelmieni kanssa ja onneksi mulla on niitä toimintoja ja ryhmiä päivällä, esim vapaaehtoistyö ja sitten ne päivällä kokoontuvat ryhmät joissa käyn.

Jotkut ihmiset ei tajua sitä, miten rankkaa elämä on jos on useita eri sairauksia. Minua eniten ahdistaa ja suututtaa ne ihmiset jotka ei usko että minulla on mitään ongelmia ja jotka kuvittelee minun etsivän diagnooseilla oikeuktuksia käytökselleni. Kyse EI OLE siitä. Tiedän tasan tarkkaan et mulla ei oo oikeutta esim nimitellä ketään miten sattuu tai ottaa ihmisiin liikaa yhteyttä. Ei ole oikeutta, ei. Mutta kun aina ei itsehillintä kulje käsi kädessä sen kanssa mihin on oikeus. Se on yksi länsimaisen sivistyksen ongelmista, että kuvitellaan, että ihminen tekee sitä, mihin hänellä on oikeus, mutta mihin ei ole oikeutta, sitä ihminen ei tee.

Ei ymmärretä ihmistä, joka tekee tai saattaa tehdä itse sitä tahtomattaan asioita joihin ei ole oikeutta. Joskus joku muu kuin oikeus voittaa. Ikävä kyllä. Minulla oli tuota jo lapsena, että minua kiellettiin, rangaistiin ja nuhdeltiin asiattomasta käytöksestä, mutta vaikka kuinka halusin lopettaa, en siihen itse, omin voimin pystynyt. Olin hyvin surullinen asiasta, kun pohjimmiltani olin kiltti ja olen edelleenkin hyvin kiltti, mutta joskus joku muu kuin järki tai moraali vie voiton. Levottomuus on ollut ongelmana jo lapsesta saakka. Lapsena ongelmana oli levottomuuden puuskat ja höpinäkohtaukset. Nyt aikuisena ongelma on ollut liiallinen yhteydenpito joihinkin ihmisiin ja kyseenalainen kielenkäyttö joskus. En halua kenellekään mitään pahaa, olen vain kovin levoton ja kerta toisensa jälkeen olen koettanut olla kunnolla mutta lopullisesti en ole onnistunut siinä.

Aivojen vireystila määrittelee käytökseni ja jos olen hyvässä vireessä, on käytös hyvää ja jos huonossa, niin käytös on mitä on ilman että edes haluan käyttäytyä huonosti. Koska tämä ei päällepäin näy ja kehitysvammaisetkin käyttäytyy minua paremmin, niin ihmiset luulee minun tahallani olevan jotenkin paha. Kun eivät aivojen toiminnan ongelmia ymmärrä. Ei ymmärretty silloin 1991 kun olin vaikea ja mahdoton koulussa eikä ilmeisesti nykyäänkään ymmärretä. Toki niissä paikoissa joissa käyn, on kohdeltu minua hyvin ja oltu ymmärtäväisiä ja auttavaisia, mutta netissä jotkut tulee mulle aukomaan päätään kun eivät tajua että minulla oikeesti on rankkaa vaikkei se edes näy päälle päin.

Jos on hyvä lääke, niin se auttaa jonkun verran tuohon levottomuuteen, mutta ei se sitä kokonaan poista. Jos olisin kansanedustaja, olisi minulla varaa ostaa itse oikeanlainen kuntoutus ja hoito ongelmiini ja hankkia kaikki tarvittava apu maksullisesti ja vaikka palkata itselleni mieluisia henkilöitä tukihenkilöikseni ihan kohtuullisen hyvällä palkalla. Vaan kun en sitä ole vielä pitkään aikaan. Tulevaisuudessa kenties? Eduskuntaan meno ei jännittäs enkä pelkäisi kiusatuksi joutumista kun siellä on mulle tuttuja kavereita jotka olis mulle oikein mukavia ihan yli puoluerajojen. Eli sikäli kivaa olis mulla elämä.

Mietin että mulla on varmaan myös joku tarkkaavaisuushäiriökin olemassa tai joku muukin aivoperäinen juttu kuin mitä diagnosoitu on. Tärkeää olis saada oikeat diagnoosit että sais oikeanlaista ymmärrystä ja apua. Toki ihan hyvin minuun on muuten nykyisin suhtauduttu mutta tuntuu että joskus törmää yhä niihin ongelmiin kuin mitä oli lapsena ja samanlaiseen suhtautumiseen kuin miten sillon suhtauduttiin kun olin pieni.

Voisiko jotkut uskovaiset ihmiset rukoilla minun puolesta, että levottomuuteni asettuu ja tokenisin levottomuudesta ja että Jeesus antaisi minulle voiman hillitä itseni. Olen heikko ja vajavainen eikä minulla ole mitään millä ylpeillä Jumalan edessä. Jos minun kauttani ihmeitä ja tunnustekoja tapahtuu niin kunnia laitettakoon siitä yksin Jumalalle, koska kirjoitettu on:

1.Kor. 1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."

2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Te jotka minun puolesta rukoilette, saatte itsekin siunauksen, koska kirjoitettu on:

Psalmit.41:2 Autuas se, joka vaivaista holhoo! Hänet Herra pelastaa pahana päivänä.
41:3 Herra varjelee häntä ja pitää hänet hengissä, ja maassa ylistetään hänen onneansa, etkä sinä anna häntä alttiiksi hänen vihollistensa raivolle.
41:4 Herra tukee häntä tautivuoteessa; hänen sairasvuoteensa sinä peräti muutat.
41:5 Minä sanoin: "Herra, ole minulle armollinen, paranna minun sieluni, sillä minä olen tehnyt syntiä sinua vastaan."
41:6 Minun viholliseni puhuvat minusta pahaa: "Milloinka hän kuolee ja hänen nimensä katoaa?"
41:7 Ja jos joku tulee minua katsomaan, puhuu hän petosta; hänen sydämensä kerää häijyyttä itseensä, hän menee ulos kadulle ja purkaa sitä.
41:8 Kaikki minun vihamieheni minusta keskenään kuiskuttelevat ja hankitsevat minulle pahaa:
41:9 "Jokin parantumaton paha on häneen tarttunut, ja siitä, missä hän makaa, hän ei enää nouse."
41:10 Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.
41:11 Mutta sinä, Herra, armahda minua ja auta minut ylös, pystyyn, niin minä sen heille maksan.
41:12 Siitä minä tiedän sinun mielistyneen minuun, ettei minun viholliseni saa minusta riemuita.
41:13 Minun nuhteettomuuteni tähden sinä minua tuet ja annat minun seisoa kasvojesi edessä ainiaan.
41:14 Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen. Amen. Amen.

Mutta joka aukoo päätään, niin sille ei käy hyvin, koska kirjoitettu on:

Sananlaskut.14:31 Joka vaivaista sortaa, se herjaa hänen Luojaansa, mutta se häntä kunnioittaa, joka köyhää armahtaa.
14:32 Jumalaton sortuu omaan pahuuteensa, mutta vanhurskas on turvattu kuollessaan.
14:33 Ymmärtäväisen sydämeen ottaa majansa viisaus, ja tyhmien keskellä se itsensä tiettäväksi tekee.
14:34 Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.
14:35 Taitava palvelija saa kuninkaan suosion, mutta kunnoton hänen vihansa.

Aamos.5:10 He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.
5:11 Sentähden, koska te poljette vaivaista ja otatte häneltä viljaveroa, niin vaikka te rakennatte taloja hakatusta kivestä, te ette niissä asu; vaikka te istutatte ihania viinitarhoja, te ette niistä viiniä juo.
5:12 Sillä minä tiedän, että teidän rikoksenne ovat monet ja teidän syntinne raskaat: te vainoatte vanhurskasta ja otatte lahjuksia ja väännätte vääräksi portissa köyhäin asian.
5:13 Sentähden ymmärtäväinen vaikenee tänä aikana, sillä se on paha aika.
5:14 Etsikää hyvää, älkääkä pahaa, että te eläisitte. Silloin Herra, Jumala Sebaot, on oleva teidän kanssanne, niinkuin te sanotte.
5:15 Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.
5:16 Sillä näin sanoo Herra, Jumala Sebaot, Herra: Kaikilla toreilla on valitus, kaikilla kaduilla sanotaan: "Voi! Voi!" Peltomiehiä kutsutaan surun viettoon ja itkuvirren taitajia valittajaisiin.
5:17 Ja kaikissa viinitarhoissa on valitus, sillä minä käyn sinun keskitsesi, sanoo Herra. 

Minua on tuntemattomat ihmiset kiusaamalla kiusanneet netissä ja komentaneet minua asioista joille en voi mitään itse ja jos autettuna voinkin niin tarvitsen siihen rakentavaa ja positiivista apua ja tukea, en alaspainamista enkä moralisointia kun tahallani en halua kenellekään mitään pahaa. En aina joko hillitse itseäni tai en riittävästi tajua asioiden merkityksiä toisille enkä asioiden välisiä yhteyksiä. 

Haluan painottaa, että EN LUULE ENÄÄ, että joku tuttu tai tutut olis minua haukkunu vauvapalstalla. Joka minua on haukkumalla haukkunut, niin eiköhän ne oo jotkut ventovieraat teinipojat joilla on pentumaiset tavat ja joitten vanhemmat ei huomioi heitä riittävästi.

Mutta jotka moralisoi ja tuomitsee siellä niin ne voi olla ihan aikuisiakin ihmisiä, mutta ne eivät ymmärrä eivätkä tajua minun tilannetta eikä sitä että jos levottomuus ja sekavuus iskee niin sillon ei järki pelaa. Miksi pitää tuomita heikompia ihmisiä? Se etten näytä päällepäin epämuodostuneelta, ei tarkoita että olisin terve. Jos minulla olisi vesipää tai Downin syndrooma, sillon saisin ymmärtäväistä kohtekua osakseni ja jos käytöksestäni ei tykättäs, niin saisin rakentavaa palautetta, en vihaa tai moralisointia. Mutta ettekö tajua että aina poikkeavuus ei näy naamasta?

Jotakin ymmärrystä, please!!!!!!

Jossu onneksi puolusti minua netissä, kiitos, Jossu, oot ihana!!!!!!!

" Olen aika pitkän aikaa lukenut Hennan blogia ja monia häneen liittyviä keskusteluja täällä. Hennalla on asperger, vainoharhaisuutta ja pelkotiloja. Hän puhuu myös usein paniikkikohtauksista blogissaan. Mikä saa teidät provosoimaan Hennaa siihen pisteeseen, että hän joutuu pelkäämään turvallisuutensa puolesta? Aivan kamalaa käyttäytymistä!
Henna kirjoittaa blogiinsa tekstin, joka melkein heti kopioidaan tälle palstalle ruodittavaksi. "Taas se kirjoittaa asiasta x" ja sitten alkaa haukkuminen, vanhojen asioiden kaivelu jne. Kun Henna löytää keskustelun ja tulee itse kommentoimaan, häntä aletaan provosoimaan kunnes hän suuttuu ja alkaa uhkailla. Sitten hänelle nauretaan taas ja häntä uhkaillaan poliisilla ja ties millä. Miten ihmeessä voitte edes käyttäytyä noin lapsellisesti? Henkilö, joka on helposti vietävissä ja manipuloitavissa, ei osaa ajatella selkeästi tapahtumien kulkua. Helpointa on uhkailla, jotta kiusaaminen loppuisi.
Pysähtykäähän hetkeksi miettimään. Henna ei ole IKINÄ tullut suoraan palstalle uhkailemaan tappamisella, vaan uhkailu on Hennan kohdalla se viimeinen niitti kaiken kiusaamisen ja haukkumisen jälkeen. 
Minulla on Hennaa muutaman vuoden nuorempi poika, jolla on asperger. Olen siis melko varma, että Hennalla on muitakin ongelmia kuin pelkästään asperger. Kun kuvittelen, että täällä haukuttaisi poikaani samalla tavalla mitä te haukutte Hennaa, se saa minut pois tolaltani. Miltä teistä tuntuisi, jos teidän poikkeavaa lastanne haukuttaisi pitkin nettiä? Mitä tulee netissä anonyymisti haukkumiseen, rima on hyvin alhaalla lähteä mukaan tämmöiseen.
Ja Hennalle, jos tätä luet :) Sinulla on aivan uskomaton taito kirjoittaa! Mielikuvituksesi laukkaa kuin lapsella ja tarinoitasi on ollut mukava lukea. Oletko koskaan ajatellut kirjoittavasi esimerkiksi runoja, kehtolauluja tai tarinoita lapsille? Voisit yhdistää rakkautesi kirjoittamiseen ja lapsiin. Tarinasi vammaisuudesta ja siihen liittyvistä vastoinkäymisistä olisi varmasti hyödyksi muillekin, ehkä voisit pitää luentoa kouluissa?
Viimeiseksi haluan vielä sanoa, että Henna on aina pyytänyt raivokohtauksiaan ja uhkauksiaan anteeksi. En ole koskaan tällä palstalla nähnyt, että kukaan teistä olisi pyytänyt anteeksi.
Terveisin, Johanna K"

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on edelleenkin!

Vierailija
2/2 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli mee sekopää vittuun internetistä jos et kritiikkiä kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi