Annetaanko teillä virpojille palkkaa?
Jos joo, niin mitä?
Itse ostin juuri kaupasta kaksi säkkiä omenoita. Asutaan taloyhtiössä jossa on paljon lapsia, joten virpojia varmaan riittää taas.
Kommentit (36)
Annan.Yleensä kinder munia tai pieniä suklaa pupuja.
Tottakai meillä annetaan palkkio virpojille. Viime vuonna saivat palkaksi kinderin ja jonkun tavaran (pieni palapeli, lego pussi, värikyniä yms). Tänä vuonna olin jo ajoissa liikkeellä, joten 10 virpojaa saa suklaamunan, argry birds kumin ja cars/prinsessa lyijykynän kauniiseen pussiin pakattuna. Muille olen varannut samoja suklaamunia jonka lisäksi annan taas jonkun pienen tavaran mukaan (palapeli, legopussi yms).
Viime vuonna kävi noin 20 virpojaa, kaikki edelliset ja uudetkin ovat tervetulleita meille myös tänäkin vuonna. Täällä niitä odottelee kaksi pientä poikaa (1v ja 2v), jotka innokkaasti palkitsevat kaikki sai oksia sitten 1 tai kaikilta.
Ja joo kyllä meillä ainakin viime vuonna kävi sellaisiakin virpojia joita en tuntenut, joten täällä päin ainakin annetaan lasten mennä tuntemattomillekkin. Minulle se on ihan ok, ennen asuimme kerrostalossa ja siellä ei käynyt kun max 1 ja se oli kovin surullista (vaikka silloin meillä ei ollut edes omia lapsia).
Ei meillä varmaan käy kuin naapureiden 5 ja 3 v lapset. Kindermunat on niille kahdelle. Muita lapsia ei asu kilometrin säteellä joten tuskin meille eksyvät.
Kyllä annan, ostin tänään innoissani suklaata mahdollisille virpojille. Muutin juuri uudelle paikkakunnalle, enkä tunne täältä yhtään lasta, joten laitan oveeni lapun jossa toivotan virpojat tervetulleiksi :) Toivottavasti joku uskaltaa tulla, se ilahduttaisi oikeasti.
Annetaan sardiineja, niinkuin joka vuosi. Yksi fisu per naama, jos ovat kunnolla panostaneet pukeutumiseen ja vitsoihin saavat koko rasian.
En anna mitään enkä avaa edes ovea. Rasittava koko virpomissunnuntai.
Olen aina antanut pääsiäismunia tai karkkia mutta meillä on ruvennut käymään niin paljon virpojia ja vielä n.7 lapsen ryhmissä ettei karkit ole kauan riittänyt. Mielestäni on ihan ok että lapset käyvät virpomassa mutta onko heidän tultava valtavissa ryhmissä? Tänä vuonna en aio laittaa montaa kymppiä pääsiäismuniin...
Tuleeko ne nyt tulevana sunnuntaina virpomaan? Onpa kiva, tulispa meillekin. Ei vaan taida tulla kun asutaan kerrostalossa. No, mulla on aina jotain suklaata kun tykkään kahvin kanssa ottaa palan silloin tällöin. Lisäksi jotain pikkukolikkoja on säästössä.
Annetaan joo, yleensä varaan suklaa- ja lakupatukoita sekä tikkareita joista saa valita mieleisensä. Virpominen on kiva perinne enkä ymmärrä miten se jaksaa joitain ihmisiä niin kovasti ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:30"]
Jos olisi rahaa, niin tilaisin tuon vuorokauden ajaksi poliisivartioinnin kotiini, jonka läpi pääsee vain luvan kanssa.
[/quote]
Mistä ajattelit ostaa poliisinvartioinnin rahalla?
[/quote]
No, erilaiset vartijapalvelut ajavat tässä tapauksessa varmasti saman asian. Niitä ainakin voi tilata rahalla.
Tottakai annan. Raakoja kananmunia Mignon rasioissa annoin viimevuonna ja toivottavasti oli iloinen yllätys kun niitä availivat. Jos tulevat tänäkin vuonna niin sama kiva yllätys se taas odottaa.
Ei ole muutamaan vuoteen kukaan käynyt, vaikka asun kaupungissa. Luulen että vanhemmat on varoittaneet soittamasta vieraita ovkelloja. Mikä onkin fiksua kun ei voi tietää kuka oven avaa. Minä en välitä virpojista kun koira haukkuu ovikelloa. Olenkin lapulla kieltänyt soittamasta takavuosina, nyt ei ole ollut tarvis en ole yhtään virpojaa edes nähnyt muutamaan pääsiäiseen. Olisko hiipumassa koko "perinne" jota itse en tunne. Me ei virvottu lapsena -60 luvulla eikä mun lapsi virponut.
Annetaan mutta en vielä tiedä mitä. Tosin veikkaan että virpojia ei tule kun asutaan kerrostalossa jossa alaovi aina lukossa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:22"]
Juu annetaan toki jos vain muistan ostaa lauantaiksi jotain. Olen Etelä-Pohjanmaalta kotoisin ja siellä virvotaan vasta pääsiäislauantaina. Ei meinaa uuden asuinpaikkakunnan perinteet mennä jakeluun. Varmaan Kinder suklaamunia tai jotain pieniä suklaapatukoita. Rahaa en yleensä anna, ei jotenkin sovi virpomisen henkeen.
[/quote]
Tarkoititko että jos muistat ostaa sunnuntaiksi jotain? Vai pääsiäislauantaistako puhut?
Tänään tuli ostettua suklaamunia. Toivottavasti tulevat, koska halaun esikoisen 10kk näkevän miten reagoi :D
Paju se onkin rauhoitettava arvopuu.