Etävanhempi kieltäytyy ilmoittamasta jos lapsi joutuu päivystykseen
Mitä voin tehdä? Sain tällä viikolla kiertoteitse tietää, että 2-vuotiaani oli toisella vanhemmalla ollessaan joutunut päivystykseen. Kysyin asiasta eilen tuolta vanhemmalta ja sanoi ettei aikonut kertoa eikä kerro tulevaisuudessakaan vaikka lapselle tulisi mikä. Voinko tehdä mitään? Minusta tämä tuntuu tosi kamalalta. Miehelle puhumista on turha ehdottaa. Voiko esim lapsen terveydenhoitotietoihin pistää pyynnön yhteydenotosta tällaisissa tapauksissa?
Kommentit (26)
Kun jouduin viemään tyttäreni yöllä päivystykseen, laitoin kyllä lähivanhempi-eksälleni sairaalasta tekstarin että täällä olemme. Eksäni kertoo minulle etukäteen lääkärissä tai hammaslääkärissä käynnit ja mitä hoitoja olisi suunnitteilla.
Luulen, että hän arastelee kertoa minulle kaikista mahdollisista antibioottikuureista, kun niitä tuntuu olevan niin usein. Ehkä hän ajattelee, että se heijastuu jotenkin häneen vanhempana. Voi olla, että saan tietää niistä vain jos lapset ovat tulossa minulle.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:07"]Kun jouduin viemään tyttäreni yöllä päivystykseen, laitoin kyllä lähivanhempi-eksälleni sairaalasta tekstarin että täällä olemme. Eksäni kertoo minulle etukäteen lääkärissä tai hammaslääkärissä käynnit ja mitä hoitoja olisi suunnitteilla.
Luulen, että hän arastelee kertoa minulle kaikista mahdollisista antibioottikuureista, kun niitä tuntuu olevan niin usein. Ehkä hän ajattelee, että se heijastuu jotenkin häneen vanhempana. Voi olla, että saan tietää niistä vain jos lapset ovat tulossa minulle.
[/quote] Lähinnä juuri tuota minäkin haluaisin. Aika perusjuttuja. Tosin olen itse alkanut tarkkaan miettimään mistä ajoista kerron etukäteen koska eksä välillä peruutti joitain aikoja selkäni takana. Ap. Mtta muutoin yritän häntä informoida.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:31"]Kurja tilanne, mutta näköjään hoitaa hommansa lapsen osalta ihan hyvin kun kerran oli sinne päivystykseen lapsen vienyt. Mitä sä loppujen lopuksi sillä tiedolla tekisit? Toki optimaalinen tilanne olisi, että vanhempien välit mahdollistaisivat tällaisten asioiden jakamisen ja yhteydenpidon, mutta aina ei kaikki suju niin.
Olet varmaankin merkittynä lapsen lähiomaiseksi hätätilanteessa, joten eiköhän ne lekurista sulle ilmottele jos on jostain vakavammasta jutusta kyse. Jos taas ei ole, eiköhän se isukki pysty tilanteen hoitamaan itsekin, ilman että sun täytyy rientää paikalle pelastamaan tilanne. Ja jos et halua paikalle, en oikein tiedä miksi sun nyt ihan välttämättä pitäisi näistä jutuista saada heti tieto itsellesi.
Saanko kysyä mistä sait lopulta kuulla että isä oli käyttänyt lasta päivystyksessä? Mistä syytä siellä olivat? [/quote] Päiväkodista kertoivat. Ja ei ollut lopulta mistään kauhean vakavasta kyse. Pelkoni tosiaan on, että jotain vakavampaa sattuu eikä minulle kerrota. Ja vaikkei vakavampaa mutta lapsi esim joutuu olemaan yön seurannassa tms niin haluaisin olla paikalla. [/quote] Oletko tarkistanut, että olet vielä yhteyshenkilö sairaalaassa, jos lapsi sinne viedään? Kyllähän tuommoisesta pitää saada lähivanhemman (ja miksei etänkin), jos lapsi joutuu yöksi tarkkailuun sairaalaan. Eikös lasku kuitenkin tule lähivanhemmalle? [/quote] Mistähän tällaista voisi kysyä? Ap
[/quote]
Häh? No sieltä SAIRAALASTA.
[/quote] no joo, tottakai, mutta mikä taho nuo asiat siellä hoitaa? Tai äh, soitan vaihteeseen ja kysyn. Joten nevermind :) ap