Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ultraäänikuvaa: äiti tupakoi, vauva irvistää

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä etteikö raskauden aikainen tupakointi olisi pahasta, mutta kyllä nuo kuvat aika tekaistuilta vaikuttaa. Ei se lapsi nyt mitään tietoisesti irvistele :D eihän vastasyntynytkään vielä osaa hallita kasvojaan niin hyvin..

Vierailija
2/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muttakun MINUA stressaa tupakan lopettaminen enemmän kuin tupakan haitat ja aiheuttamat kärsimykset syntymättömälle lapselleni! Eikä saa tuomita!! Miten asia sun napaas rassaa häh?? Mä oon paras äiti lapselleni!! Lääkärikin sanoi että on ok polttaa!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]"Muttakun MINUA stressaa tupakan lopettaminen enemmän kuin tupakan haitat ja aiheuttamat kärsimykset syntymättömälle lapselleni! Eikä saa tuomita!! Miten asia sun napaas rassaa häh?? Mä oon paras äiti lapselleni!! Lääkärikin sanoi että on ok polttaa!!"

[/quote]

Tuota kyllä kuulee rasittavan paljon, mutta on tuo myös totta. Sikiö on nikotiinikoukussa jo varhaisilla viikoilla ja vaikkei äiti lopettamisesta niin stressaisikaan niin sikiön vieroitusoireet nostavat keskenmenon riskiä jopa enemmän kuin tupakointi. Siksi odottajan pitäisikin lopettaa tupakointi vähitellen, eikä se ole lähellekkään niin helppoa kuin kertaheitolla lopettaminen.

Vierailija
4/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]Ei sillä etteikö raskauden aikainen tupakointi olisi pahasta, mutta kyllä nuo kuvat aika tekaistuilta vaikuttaa. Ei se lapsi nyt mitään tietoisesti irvistele :D eihän vastasyntynytkään vielä osaa hallita kasvojaan niin hyvin..
[/quote]
Kai sinäkin irvistelisit, jos joku puhaltaisi sinun naamalle sauhuja...

Vierailija
5/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]Ei sillä etteikö raskauden aikainen tupakointi olisi pahasta, mutta kyllä nuo kuvat aika tekaistuilta vaikuttaa. Ei se lapsi nyt mitään tietoisesti irvistele :D eihän vastasyntynytkään vielä osaa hallita kasvojaan niin hyvin.. [/quote] Kai sinäkin irvistelisit, jos joku puhaltaisi sinun naamalle sauhuja...

[/quote]

Eihän siitä olekaan kysymys, mutta noi kuvat on ihan hölmöjä.

Vierailija
6/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]Ei sillä etteikö raskauden aikainen tupakointi olisi pahasta, mutta kyllä nuo kuvat aika tekaistuilta vaikuttaa. Ei se lapsi nyt mitään tietoisesti irvistele :D eihän vastasyntynytkään vielä osaa hallita kasvojaan niin hyvin..
[/quote]
Kai sinäkin irvistelisit, jos joku puhaltaisi sinun naamalle sauhuja...
[/quote]

Kukaan ei puhaltanut vauvan naamalle sauhuja. Pointtihan oli ettei tuo napero voi tietoisesti irvistellä. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä sinua tai muita irvistyttää :D

Vierailija
7/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa. Jos joku kertoo (tajuaa) että kuvat ovat tekaistuja eikä niillä ole mitään yhteyttä siihen mitä äiti kuvanottohetkellä tekee, niin heti leimautuukin raskaustupakoinnin puolustelijaksi (ainakin alapeukuista päätellen). Kyllä minäkin uskon kummituksiin mutta en usko jokaisen netistä löytyvän kummittelukuvan olevan aito :D

Vierailija
8/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana tupakointi pitäisi kriminalisoida

Vierailija
9/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos mamma ollut kessu suussa ultrapöydällä?

Vierailija
10/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama irvistääkö tahattomasti vai tupakoinnista johtuen. Jokainen vähäiselläkin järjellä varustettu ihminen (äiti ja isä) lopettaa tupakoinnin viimeistään jo siinä vaiheessa, kun raskautta aletaan suunnittelemaan. Fiksummat eivät tupakoi alun alkaenkaan.

Osa tupakoinnin haitoista ilmenee jo kohdussa, osa heti synnyttyä osa vasta vuosien tai vuosikymmenten päästä, kuten äidin tupakoinnin poikalapselleen aiheuttama lapsettomuus.

Vierailija
11/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]"Muttakun MINUA stressaa tupakan lopettaminen enemmän kuin tupakan haitat ja aiheuttamat kärsimykset syntymättömälle lapselleni! Eikä saa tuomita!! Miten asia sun napaas rassaa häh?? Mä oon paras äiti lapselleni!! Lääkärikin sanoi että on ok polttaa!!"

[/quote]

Tuota kyllä kuulee rasittavan paljon, mutta on tuo myös totta. Sikiö on nikotiinikoukussa jo varhaisilla viikoilla ja vaikkei äiti lopettamisesta niin stressaisikaan niin sikiön vieroitusoireet nostavat keskenmenon riskiä jopa enemmän kuin tupakointi. Siksi odottajan pitäisikin lopettaa tupakointi vähitellen, eikä se ole lähellekkään niin helppoa kuin kertaheitolla lopettaminen.
[/quote]

Paskat, annapa tähän tieteellinen lähde. Kyllä se niin pitäisi mennä että kerrasta poikki koko touhu heti kun kuulee olevansa raskaana.

Vierailija
12/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]"Muttakun MINUA stressaa tupakan lopettaminen enemmän kuin tupakan haitat ja aiheuttamat kärsimykset syntymättömälle lapselleni! Eikä saa tuomita!! Miten asia sun napaas rassaa häh?? Mä oon paras äiti lapselleni!! Lääkärikin sanoi että on ok polttaa!!"

[/quote]

[/quote]

Paskat, annapa tähän tieteellinen lähde. Kyllä se niin pitäisi mennä että kerrasta poikki koko touhu heti kun kuulee olevansa raskaana.
[/quote]

Kyllä tän tiedon pitäisi kuulua ihan yleissivistykseen. Meille ainakin opetettiin jo peruskoulussa että tupakointi tulee lopettaa raskausajaksi, mutta se tulee lopettaa pikkuhiljaa vähentäen. Se on sitten asia erikseen jos ei pysty ja sitä olisi kannattanut miettiä jo ennen kuin raskaaksi hankkiutui. Ensiksi valitetaan siitä kun ei lopeteta ja sitten lopetetaankin väärin..

Vierailija
13/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]"Muttakun MINUA stressaa tupakan lopettaminen enemmän kuin tupakan haitat ja aiheuttamat kärsimykset syntymättömälle lapselleni! Eikä saa tuomita!! Miten asia sun napaas rassaa häh?? Mä oon paras äiti lapselleni!! Lääkärikin sanoi että on ok polttaa!!"

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä tän tiedon pitäisi kuulua ihan yleissivistykseen. Meille ainakin opetettiin jo peruskoulussa että tupakointi tulee lopettaa raskausajaksi, mutta se tulee lopettaa pikkuhiljaa vähentäen. Se on sitten asia erikseen jos ei pysty ja sitä olisi kannattanut miettiä jo ennen kuin raskaaksi hankkiutui. Ensiksi valitetaan siitä kun ei lopeteta ja sitten lopetetaankin väärin..
[/quote]

Näin opetettiin meillekin ja näin luki joskus aikoinaam neuvolan esitteessäkin. Tosin jos on aikaisemminkin jo tupakoinut vähän niin sitten ei ole niin suurta merkitystä sillä lopettaako vähitellen ja kerrasta.

Vierailija
14/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:58"]

[quote author="

VAUVA ON ILMAN HAPPEA KUN HAPPI EI KULKEUDU SUPISTUNEISTA SUONISTA SINNE VAUVALLELE ASTI SILLOIN KUN ÄITI VETÄÄ TUPAKKAA.Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:30"]Ei sillä etteikö raskauden aikainen tupakointi olisi pahasta, mutta kyllä nuo kuvat aika tekaistuilta vaikuttaa. Ei se lapsi nyt mitään tietoisesti irvistele :D eihän vastasyntynytkään vielä osaa hallita kasvojaan niin hyvin.. [/quote] Kai sinäkin irvistelisit, jos joku puhaltaisi sinun naamalle sauhuja... [/quote] Kukaan ei puhaltanut vauvan naamalle sauhuja. Pointtihan oli ettei tuo napero voi tietoisesti irvistellä. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä sinua tai muita irvistyttää :D

[/quote]

Vierailija
15/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy tupakointia raskausaikana, mutta nuo irvistykset eivät vaakuuta minua. 

Vierailija
16/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voii pikkusta. säälittää ressukka kun saanut itsekkään äidin.

Vierailija
17/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä heti tulee alapeukkua kun mainitsee että lopettaminen on keskenmenoriskin kannalta turvallisinta tehdä vähitellen? En ymmärrä, koska se kuitenkin on neuvoloiden yleinen suositus. Ei sillä vähitellen lopettamisella tarkoiteta kuukausien prosessia, vaan kyse on ihan parista viikosta. Ja koska äidille itselleen olisi helpompaa lopettaa kertalaakista kuin vähitellen, eikös se ole juuri lapsen edun ajattelemista kun hoitaa sen lopettamisen niin kuin se sikiön kannalta on turvallisinta? Voisiko joku edes vähän valaista tätä päinvastaista ajatusmaailmaa?

Vierailija
18/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:05"]

Miksi täällä heti tulee alapeukkua kun mainitsee että lopettaminen on keskenmenoriskin kannalta turvallisinta tehdä vähitellen? En ymmärrä, koska se kuitenkin on neuvoloiden yleinen suositus. Ei sillä vähitellen lopettamisella tarkoiteta kuukausien prosessia, vaan kyse on ihan parista viikosta. Ja koska äidille itselleen olisi helpompaa lopettaa kertalaakista kuin vähitellen, eikös se ole juuri lapsen edun ajattelemista kun hoitaa sen lopettamisen niin kuin se sikiön kannalta on turvallisinta? Voisiko joku edes vähän valaista tätä päinvastaista ajatusmaailmaa?

[/quote]

Laitapa linkkiä missä kerrotaan tuo 'fakta'. Se ei riitä että sanot 'jo yläasteella opetettiin', kouluajoistasi lienee noin 20 vuotta joten vanhentunutta tietoa on turha jakaa.

Vierailija
19/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:10"]

[/quote]

Laitapa linkkiä missä kerrotaan tuo 'fakta'. Se ei riitä että sanot 'jo yläasteella opetettiin', kouluajoistasi lienee noin 20 vuotta joten vanhentunutta tietoa on turha jakaa.

[/quote]

Minä en ole mitään yläasteella opetteluista kirjoittanut. Googlettaa osaat varmaan itsekin ja katsoa josko netistä jotain aiheesta löytyisi. Tai jos asia tosiaan sinun mieltäsi noin paljon vaivaa, niin mitäpä jos soittaisit vaikka neuvolaan ja kysyisit. Kirjoitustyylistäsi päätellen et itse ole raskaudenaikana polttanut (peukku), joten et myöskään ole neuvolasta näitä neuvoja saanut.

Vierailija
20/24 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:10"]

[/quote]

[/quote]

Jos tarkoitat minua, joka kerroin meille opetetun tämän asian jo peruskoulussa, niin kouluajoistani ei ole vielä edes kymmentä vuotta. En ole ollut raskaana, en ole tupakoinut, kerroin vain että näin nykyään opetetaan. Enkä usko että sinne peruskoulun oppeihin ihan mitä tahansa puoskarioppeja sisällytetään.. kai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän