Työtön ja EI MITÄÄN TEKEMISTÄ
Oikeasti alkaa kyrsiä tämä. Aiemmin jos olen ollut vähän aikaa työttömänä, olen ulkoillut, harrastanut liikuntaa, käynyt elokuvissa ym. mutta nyt olen jotenkin lamaantunut ja haluaisin että tämä loppuu, että pääsisi töihin!
Kommentit (8)
Pitäisi kai nauttia tästä "vapaa-ajasta", mutta ei pysty. Lapsikin on jo isompi koululainen eikä siksi tarvitse minua yhtä paljon kuin aikaisemmin. T AP
minua taas ahdistaa, kun on niin paljon tekemistä. yksi lapsista on tietysti pienempi ja hidastaa tekemisiäni paljon eli päivät menee perussiivoukseen, lapsen kanssa leikkimiseen, ruuan laittoon jne..
olisi remontoitavaa, kunnostettavaa, isommin siivottavaa.. milloin ennättäisi lukea, ulkoilla omaa ulkoilua esim. pitkää hiihtolenkkiä, mennä elokuviin, opiskella jotain jne.
silti vähän tuntuu, että onko minun elämällä oikea tarkoitus, kun en ole palkkatyössä. tekemistä kyllä on.
No eikö työttömän työ ole hakea niitä töitä, eikä nauttia vapaa-ajasta. Hiukan nyt ryhtiä!!!
Edelliselle: eihän siihen työnhakuun millään saa menemään montaa tuntia joka päivä! Mitä ehdottaisit paitsi tuota "ryhtiä"?
Entäs jotain vapaaehtoistoimintaa? Missä asut? Ainakin Vantaalla seurakunnissa on se Suurella sydämellä -vapaaehtoistoiminta, jonka kautta pääsee tekemään monenlaisia pikkuhommia. Jossain kirkossa myös kokoontui ainakin aiemmin käsityöpiiri, joissa neulotaan peittoja tai nuttuja hyväntekeväisyyteen.
Hakeudun vanhainkotiin tai pienkotiin viettämään aika niiden vanhusten kanssa, joita ei kukaan koskaan käy katsomassa.
Muukin kaikenlainen vapaaehtoistoiminta antaa sisältöä päiviin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:46"]
Sama täällä!! Ei tekemistä ei rahaa ja kaikki kaveritkin töissä tai koulussa
[/quote]
Tuttua. Eikä sitä tekemistä ole kyllä silloinkaan, kun kaverit on vapaalla. Ei sitä ole varaa lähteä leffaan tai ulos syömään. Saati baariin, kun ei ole rahaa edes siihen pääsylippuun vaikkei mitään joisikaan + pitäisi sieltä kotiinkin päästä. Ulkoilla voi sentään ilmaiseksi, mutta ei siihenkään saa uppoamaan määräänsä enempää ja ajan myötä käy sekin tylsäksi.
Sama täällä!! Ei tekemistä ei rahaa ja kaikki kaveritkin töissä tai koulussa