kanssakäymisen vaikeus
minulla ei tällä hetkellä ole kovinkaan paljon ystäviä, joten olen yrittänyt saada aikaiseksi jotain yhteisiä menoja ihmisten kanssa, jotka ei myöskään olen niitä, joilla on paljon kavereita. mutta se on niin vaikeaa! kaikki empii lähtemistä. muutama näyttää keltaista valoa, kun tulee puhetta yhteisestä tekemisestä ja menemisestä, mutta se itse mukaanlähteminen ja tekeminen jää jonnekin, vaikka periaatteessa ilmaisevat alustavan kiinnostuksensa. turhauttavaa. ehkä pitää vain tyytyä siihen, että tunkee itsensä mukaan sosiaalisempien ihmisten joukkoon, vaikka tuntuu siltä, että vetäytyneempien seurassa voisi olla mukavempaa, kunhan saataisiin aikaiseksi niitä yhteisiä menoja. hankala yhtälö.
Kommentit (8)
muilla vastaavia kokemuksia? vai saatteko yleensä ihmiset mukaanne, kun haluatte, että jotain tapahtuu?
Itse olen nykyään paljon menevämpi kuin aiemmin, jolloin nörtteilin koneella vapaa-ajan. Nyt on paljon harrastusmenoja ym. Kiva tutustua uusiin ihmisiin! En harmittele nörtteilyelämääni, opin silloin paljon asioita ja etsin itseäni.
Eräs kaverini elää yhä tuollaista epäsosiaalisempaa elämää, oltiin aiemmin tosi samanlaisia. Hän on nyt juuri tuollainen, että lupautuu tulemaan muttei sitten tulekaan. Eikä kiitä kutsuista. Tullut ärsyyntynyt olo siitä eikä tee mieli enää kutsua juttuihin mukaan. Nörttiaikanani itse sentään lähdin usein ihmisten mukaan, jos kutsuttiin.
onko jollain jotain hyvää reseptiä, miten saada ihmiset mukaan? onko parempi pitää "tarkoitusperä", eli sen että haluaa ihmiset mukaan, piilossa vai miten oikein kannattaisi toimia?
3 jatkaa: Eli mun näkemyksen mukaan muutoksen pitää lähteä itsestä. Pitää tulla se tunne, että hei kiva hankkia uusia kokemuksia. Minulla tuli tämä tunne. Ja toisaalta, jotkut vaan luonnostaan ovat introverttejä eikä heitä saa raahattua minnekään eikä tarviikaan, koska se ei sovi heille. Olen luonut verkoston lähes tyhjästä ja se onnistui lähtemällä uusiin harrastuksiin mukaan sekä menemällä vaikka väsyneenäkin tapahtumiin...
Muttamutta, ainoa mihin tän mun epäsosiaalisemman kaverin olen saanut helpommin mukaan on kahvittelu jossain kahvilassa. Sellainen on mukavaa vaikka introvertimmallekin?
varmaan on noin. mutta luulen, että useimmat ihmiset mieluummin lähtee mukaan, jos kutsuja on jollain tavalla kiinnostava ja hänessä on vähän sellaista menestyneen ihmisen draivia. nämä ihmiset nimittäin kysyvät että "ketä lähdössä" ja ilmeisesti haluaisivat että lähdössä olisi jo joku mukava porukka.
mutta. kun välillä sitä porukkaa ei muodostu, jos ihmiset ei ota sitä askelta että ne lähtee. tai sitten pitäisi itse olla se kiinnostava henkilö joka saa ihmiset mukaansa. en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 01:00"]varmaan on noin. mutta luulen, että useimmat ihmiset mieluummin lähtee mukaan, jos kutsuja on jollain tavalla kiinnostava ja hänessä on vähän sellaista menestyneen ihmisen draivia. nämä ihmiset nimittäin kysyvät että "ketä lähdössä" ja ilmeisesti haluaisivat että lähdössä olisi jo joku mukava porukka.
mutta. kun välillä sitä porukkaa ei muodostu, jos ihmiset ei ota sitä askelta että ne lähtee. tai sitten pitäisi itse olla se kiinnostava henkilö joka saa ihmiset mukaansa. en tiedä.
[/quote]
Luulen että he kyselevät "kuka muu on tulossa" sen takia, että eivät halua olla jossain supersosiaalisten ihmisten seurassa. Ei siis siksi, että sinä oisit epäkiinnostava. Mutta miksei voisi käydä kahden kesken elokuvissa, kahvilla ym. niin ei tarvitse koittaa saada sitä porukkaa kasaan. Ja riittää tekemistä monelle päivälle kun käy eri ihmisten kanssa yksitellen
Ite käytin tota kuka tulossa- kyssäriä varmistaakseni ettei tarvi diilata kusipäiden kanssa
muilla ajatuksia tästä?