Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiolaista joutuu patistamaan läksyjen tekoon?!

Vierailija
23.03.2015 |

Onko tässä nyt laitaa? Oon sanonut lukiolaiselle (1.luokalla) jo viisi kertaa nyt illalla, että tekisi läksynsä. Sanoo joojoo eikä aloita. Pitäiskö mun antaa vaan olla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu meillä... :( Lukion ekaluokalainen myös. Opiskelumotivaatio on lapsella hukassa eikä "osaa" opiskella (peruskoulusta pääsi 9 todistuksella ulos "tekemättä mitään", oikeasti kyllä teki läksyt, muttei juuri muuta). Istuisi mieluiten tietokoneella pelaamassa kavereiden kanssa... Ehkä se siitä.

Vierailija
2/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Oppii tekemään tai olemaan tekemättä. Et voi pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:00"]

Sama juttu meillä... :( Lukion ekaluokalainen myös. Opiskelumotivaatio on lapsella hukassa eikä "osaa" opiskella (peruskoulusta pääsi 9 todistuksella ulos "tekemättä mitään", oikeasti kyllä teki läksyt, muttei juuri muuta). Istuisi mieluiten tietokoneella pelaamassa kavereiden kanssa... Ehkä se siitä.

[/quote]

Ihan sama täällä tällä nuorella. Peruskoulu meni helposti, ja nyt musta tuntuu, ettei hän ymmärrä, että lukiossa pitäisi jo oikeasti opiskella. Eikä riitä vaan läksytehtävien tekeminen, vaan pitäisi myös lukea - ja jo aikaisemmin kuin koeviikolla.

Mutta minkäs teet, ei voi lapsen puolesta opiskella. Patistella ainoastaan, mutta tuntuu sekin nyt vähän hölmöltä jo isoa lukiolaista pakottaa läksyjen tekoon. 

-ap-

Vierailija
4/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä tyttö vai poika?

Vierailija
5/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta läksyissä. Jos välität jälkikasvun tulevaisuudesta.

Vierailija
6/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään mitään läksykä tee, olen lukion toisella. Nyt koeviikolla alkaa kuumottaa ja nenä on kiinni kirjassa. Kyllä se siitä. LLL, lukio lukematta läpi ;)

Vierailija
7/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainut, jonka tekee mieli kysyä että pyyhitkö lukiolaisesi hanurinkin? 

Vierailija
8/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi neuvomaan lukion pitkässä matikassa, fysiikassa ja kemiassa. Onneksi poikaa kiinnostaa nuo aineet sekä enkku ja yhteiskuntatieto. 

Vierailija
9/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo kaikki lukiolaiset ole motivoituneita opiskelemaan. Ainakin osalle, mahdollisesti useammallekkin se lukio on peruskoulun jatkumo, kun eivät vielä siinä vaiheessa elämässään ole varmoja siitä, minnepäin haluavat lähteä ja suuntautua. On myös lukioita, joihin pääsee sisään käytännössä 100% varmuudella kuka tahansa kun vain lähettää hakupaperit, kun sellaisissa lukioissa ei ole keskiarvorajojakaan. Siksi ei kannata odottaakkaan, että kaikki lukiolaiset olisivat motivoituneita opiskelijoita.

Vierailija
10/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo kysymys, että onko tyttö vai poika on saanut alapeukkuja? Kyllähän sen nyt suurin osa tietää, että pojat kehittyvät myöhemmin ja 16-vuotias on vielä usein ihan lapsi ja 16-vuotias tyttö puolestaan on usein jo murrosiän ohittanut nuori nainen ja käyttäytyy sen mukaisesti.

Vierailija
11/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:58"]

Onko tässä nyt laitaa? Oon sanonut lukiolaiselle (1.luokalla) jo viisi kertaa nyt illalla, että tekisi läksynsä. Sanoo joojoo eikä aloita. Pitäiskö mun antaa vaan olla?

[/quote]

Pelottele tulevaisuudella, kuinka heikosti käy, jos ei lue läksyjään ja pääse opiskelemaan.  

Vierailija
12/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala. Jos ei tajua itse tehdä läksyjään, niin kärsiköön nahoissaan sitten. Iso ihminen. Tossa vaiheessa kannattaa jo pikkuhiljaa ruveta kantamaan vastuuta omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään, ihan vaikka noin läksyjen muodossa. Niinhän sitä ihminen pikkuhiljaa sit oppii ja aikuistuu :)

Vierailija
13/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen, syynä vaikea masennus ja täydellinen toimintakyvyn romahdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän