rv 41+0 ja eikä merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä
Tuntuu et tää vauva nyt ei vaan haluu pois, kaikkee mahdollista on koitettu et synnytys lähtis käyntiin. Kotonaki on kaikki valmista ja eikä oo enää tekemistä jolla sais ajan kulumaan, odottelen vaan et mies tulee töistä kotiin :D noh ehkä tää tästä ja vauva olis viimeistää jo viikon päästä sylissä :)
Kommentit (15)
Mulla pisin raskaus oli 42+3. Kyllä se tietysti rupes kyllästyttämään ja alkoi jo epäillä ettei se synny koskaan, alkaa vain pienetä kunnes häviää olemattomiin. Älä turhaan yritä "käynnistää" synnytystä, siitä saa usein vain paikat kipeiksi ja väsyy. Lapsi ei ole vielä valmis tulemaan. Mitä kauemmin se viihtyy kohdussa, sitä kypsempi se on vastasyntyneenä ja helppohoitoisempi, koska on isompi.
Ehkä jopa ärsyttävämpää on se, että kaikenlaisia merkkejä ja kipuja tulee ja silti lapsi ei tunnu syntyvän.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:24"]Olis ees kiva tietää miltä tuntuu supistus :D
-Ap
[/quote]
Mulla supistus oli sellanen polttava kipu lantiossa, reisissä, ja selässä joka tuli aaltoina. Mä jännitin etten tiedä kun ne alkaa, kyllä nauratti jälkeen päin. Sen kyllä huomaa! :) Voit ajan kuluksi tehdä vaikka ruokia pakkaseen valmiiksi, siivota tai katsoa leffoja. Toi odotus että synnytys alkaa oli kyllä raastavaa.
Kohtahan sulla on kontrollikäynti äitipolilla, pyydä siellä vähän vauhtia tohon hommaan.
Ja tosiaan, tee valmiita ruokia annosrasioihin pakkaseen! Jos käy niin huonosti kuin meillä niin et pääse kokkaileen kolmeen kuukauteen. (Meillä siis oli suuritarpeinen esikoinen, joka vaati sylissäoloa koko ajan).
Itsellä 40+4 eikä merkkiäkään synnytyksestä. :D pitkältä tuntuu tämä aika !
Pitkältä tuntuu täälläkin 39+5. Merkkejä tosin synnytyksestä joka ilta. Esim. toissailtana supisteli 16-22 välillä jo 5-8min välein mutta ei sitten mitään kun supistukset loppui kuin seinään. Viime yö mnei valvoessa kun järkyttävä pistäminen oikealle nivuseen. Turhauttavaa. Päivät meneekin sitten niin uupuneena ettei puhettakaan siitä että jaksais ylimääräisiä ruokia pakkaseen tehdä. Hyvä kun just ja just jaksaa koululaisille ruuan tehdä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:24"]
Olis ees kiva tietää miltä tuntuu supistus :D -Ap
[/quote]
tosta mies niin alkaa supistelemaan-
Onko ensimmäinen? Niin kuin kirjoititkin, viimeistään viikon päästä sinulla on vauva sylissä! Olin samassa tilanteessa reilu vuosi sitten ja poika syntyi käynistyksellä vk 42+0. Muistan kun ei millään olisi malttanut odottaa ja miten paljon ärsytty kun lähipiiri kehoitti vaan levätä ja nauttia. Mutta nyt olen nyt samoilla linjoilla. Sinulla on viikko aikaa itsellesi! Lapsen syntymä on ihana asia, mutta sen myötä ihanaksi muuttuu mm. myös yksin kaupassa käyminen, ruoanlaitto ilman 10 keskeytystä, peseytyminen silloin kun itse haluaa, kokonaiset yöunet jne. :) Antoisaa tulevaa vauva-arkea!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:24"]
Olis ees kiva tietää miltä tuntuu supistus :D -Ap
[/quote]
tosta mies niin alkaa supistelemaan-
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2015032319407085_fd.shtml
[/quote]
Mun vauva syntyi rv 43+0. Missään vaiheessa ei tullut itsestään "synnytysoireita". Ballongilla ei mitään ja cytotecilla kivuliaita mutta turhia supistuksia. Otettiin sitten ulos sektiolla kun aloin kouristelemaan. Varmaan olisin raskaana pojan eskari-ikään asti jos ei olisi leikattu ulos, niin hyvin tuntui viihtyvän kohdussa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:24"]Olis ees kiva tietää miltä tuntuu supistus :D
-Ap
[/quote]
Mulla supistus oli sellanen polttava kipu lantiossa, reisissä, ja selässä joka tuli aaltoina. Mä jännitin etten tiedä kun ne alkaa, kyllä nauratti jälkeen päin. Sen kyllä huomaa! :) Voit ajan kuluksi tehdä vaikka ruokia pakkaseen valmiiksi, siivota tai katsoa leffoja. Toi odotus että synnytys alkaa oli kyllä raastavaa.
[/quote]
Mä en kyllä ensimmäisistä esikoisen supistuksista tiennyt, että ne on supistuksia. Luulin, että kakkattaa ja ravasin vessassa pusertelemassa ja ihmettelin miksei mitään tule vaikka kuinka on hätä :D
1. lapsi: ei mitää tietoa synnytyksen alkamisesta 41+2 klo 17. Kohdunkaulaa pitkästi jäljellä ja kohdunsuu tiukasti kiinni. (kävin tarkastuksessa liikkeiden vähyyden vuoksi) Seuraavana aamuna supistukset alkoivat kahdeksan maissa. Heti ensimmäisestä supistuksesta lähtien olivat napakoita ja säännöllisiä. Sitä aiemmin ei ainuttakaan supistusta.
2. lapsi: ei ennakoivia supistuksia. 41+3 alkoivat iltaseitsemältä ja taas heti ekasta lähtien olivat tujuja ja säännöllisiä supistuksia.
Eli ei välttämättä tule yhtään supistusta ennen synnytystä. Molemmat synnytykset olivat lisäksi melko nopeita (ens. 6 h ja toinen 5 h).
Tsemppiä. Esikoinen syntyi 41+6