Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä laitat samanlaisia selfieitä _koko ajan_ fb:iin?

Vierailija
23.03.2015 |

Minulla on kaveri, joka itse välttämättä halusi kaverikseni. Hän ei päivitä mitään muuta kuin kuvia kissastaan, aina samassa paikassa kulahtaneessa kiipeilytelineessä ja sen lisäksi kuvia itsestään. 

Ei kai nuo haittaisi, mutta nuo selfiet. AINA sama ilme, sama käsi ylös nostettuna, katse sinne ylöspäin kameraan, huonosti sopivat, samat vanhentavat silmälasit, avonainen toppi ja samalla yritetään käsivarsilla painaa rintoja kasaan ja ylöspäin, että rintavako tulisi esiin ja varustus näyttäisi uhkeammalta. Ja ihan tavis maalaistyttö, kaupan kassa kysymyksessä, ei mikään bilehile meikkibeibe.

Miksi aina samanlanen kuva ja kuvakulma? Kertokaa, te jotka sitä harrastatte. Tiedän, että Tiina ei ole ainoa laatuaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:28"]Kukaan ei ole vastannut kysymukseen. Minä vastaan. 

Minusta saa parhaat kuvat tuosta kuvakulmasta. Olen vähän opiskellut netitse valokuvausta ja osaan valita parhaat kulmat ja valot. Muulla tavalla otetut näyttävät vaan hassuilta. 

Että siksi.
[/quote]

Ehkä olet oikeasti hassun näköinen.

Vierailija
2/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina saattaa tunnistaa itsensä noilla spekseillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:15"]

[/quote]

No aina parempi. Sittenhän muiden ei tarvitse arvailla miksi niin tekee.

ei ap

Vierailija
4/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:16"]

[/quote]

ei ap

[/quote]

Paitsi että ap voi saada kunnianloukkausyytteen. Ip-osoite on poliisin halppo löytää.

Vierailija
5/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:17"]

[/quote]

ei ap

[/quote]

Paitsi että ap voi saada kunnianloukkausyytteen. Ip-osoite on poliisin halppo löytää.

[/quote]

ja ap on loukannut Tiinan kunniaa miten? Avaas vähän kun tunnut olevan lainoppinut.

Vierailija
6/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei ap

[/quote]

[/quote]

Kunnianloukkaussyyte?! Mitä tuossa oli sellaista että oikein poliisi pitäisi apuun hälyttää ja syytteitä nostaa?! Ei ehkä otettaisi ihan tosissaan jos tuollaisen "loukkauksen" takia lähtisi poliisia soittamaan ja syytteitä nostamaan.

Vierailija
7/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianloukkaussyyte :D Päivän paras!

Vierailija
8/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei ap

[/quote]

[/quote]

Kunnianloukkauksen peruskriteeri on se, että asianomistajasta levitetyt jutut eivät pidä paikkaansa. Lisäksi niiden juttujen tulisi aiheuttaa selvää vahinkoa uhrilleen. Tässä tuhansien identtisten selfieiden maassa tuskin kukaan enää mainettaan niiden takia menettää. Ja jos kokee menettävänsä, kannattanee ensitilassa lopettaa niiden postaaminen someen.

Vierailija
9/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vastannut kysymukseen. Minä vastaan. 

Minusta saa parhaat kuvat tuosta kuvakulmasta. Olen vähän opiskellut netitse valokuvausta ja osaan valita parhaat kulmat ja valot. Muulla tavalla otetut näyttävät vaan hassuilta. 

Että siksi.

Vierailija
10/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvakulma piilottaa kaksoisleuan ja korostaa rintoja (samalla myös hoikistaa koska vatsaa ei näy). Tummat silmänympärykset jäävät ovelasti piiloon.

Vierailija
11/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan. Mulla on samsung. Laukaisin siis ruudussa. Aika akrobaatti saa sormiltaan olla että saa muuta kuin kasvokuvan. En oo vielä onnistunut. Aina lipeää luuri lattialle

Vierailija
12/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kuva enkä näe syytä pitää siellä enempää kuvia.

Vierailija
13/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään laittaa selfieitä?
Mikä hinku kaikilla on esittää sitä naamaansa netissä jatkuvasti?

Vierailija
14/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo nyt on selvä, esitelläkseen tissejä. Mut mulla on yks kaveri jonka kuvissa on aina pelkkä naama, siis ei tissejä. Huulet kyllä vähän mutrussa. En silti tajuu.

Vierailija
15/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:48"]Miksi ylipäätään laittaa selfieitä?
Mikä hinku kaikilla on esittää sitä naamaansa netissä jatkuvasti?
[/quote]

No typerämpää on jos siinä profiilikuvassa on joku kukkanen. Naamakirjahan se on. Ei mikään hortonomien kevätnäyttely tai kissa kollaasi. Laittaa sen naaman vaan. Vaikka olis rumakin.

Vierailija
16/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:28"]

[/quote]

ei ap

[/quote]

[/quote]

Kunnianloukkauksen peruskriteeri on se, että asianomistajasta levitetyt jutut eivät pidä paikkaansa. Lisäksi niiden juttujen tulisi aiheuttaa selvää vahinkoa uhrilleen. Tässä tuhansien identtisten selfieiden maassa tuskin kukaan enää mainettaan niiden takia menettää. Ja jos kokee menettävänsä, kannattanee ensitilassa lopettaa niiden postaaminen someen.

[/quote]

Itse asiassa kunnianloukkaustapauksissa peruskriteerinä EI ole loukkauksen paikkaansa pitävyys. Paikkaansa pitävyydellä ei ole merkitystä. 

Vierailija
17/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pari näitä kavereina. Ihan identtisiä kuvia on heillä kuvakansioissa isot määrät. Omat kuvat on otettu yleensä kylpyhuoneessa.

Toinen näistä on tosi iloinen tyyppi. Livenä nähdessä nauraa taukoamatta, kasvot virneessä aina. Mutta selfieissä hän ei koskaan hymyile. Silmät avoimina, ilman naururyppyjä. Suu viivana, posket lommolla, yläviistosta kuva.

Yleensä näitä ei monikaan huomioi mitenkään, mutta olen huomannut että muutamaan on tullut kommentti "mitä on sattunut? :O" Vähän sama reaktio kun itsellä, kun näkee tämän iloisen kaverin vakavana. Hän taitaa kuvitella että muut näkevät kuvissa saman mitä hän itse. Isot silmät, hoikat posket, ihan mallin näköinen...

Tägättyjä kuvia, joissa näyttää hymyilevältä itseltään, kommentoi aina jotenkin hädissään. "Voi ei, mikä ilme mulla on tässä!"

Vierailija
18/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai profiilikuvassa saa ja kai pitääkin olla oma kuva.

Ihmettelen vain sitä, miksi laittaa noin joka toinen päivä samanlainen kuvaitsestään uutisvirtaan. Profiilikuva vaihtuu vain noin joka toinen viikko.

ap

Vierailija
19/19 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaveri, joka on todella kaunis. Hyvin hoikka, urheilullinen, vaikka kahden pienen äiti. Upeat värit, hiukset, kasvot, ei suomalaisen näköinen.

Mutta ne facen kuvat: kaikkein epäedullisimmat kuvakulmat ja ilmeet. Kasvojen luut törröttävät omituisesti, posket ovat lommolla, vakava ilme ja hän ei todellakaan näytä kauniilta, iloiselta itseltään vaan nälkään kuolleelta zombielta.