Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tukipilari elämässäsi heikoin?

Vierailija
22.03.2015 |

Yksilön elämässä on neljä tukipilaria.
1. Suhteet
2. Työ ja toisista huolehtiminen
3. Terveys
4. Hengellisyys

Kaikkein onnellisimmilla on yleensä jotain rakennetta tai positiivisia voimavaroja jokaisessa näistä. Yleisesti varmaan suurimmat elämän kriisit tulevat, jos joku näistä sakkaa. Koska nämä ovat kuin pöydänjalkoja niin yhden heikkeneminen vaikuttaa koko elämään. Jos terveys menee, niin se vaikuttaa myös työhön ja suhteisiin.
Jos kaikki muut pilarit, paitsi hengellinen on rakennettu, ihminen ei yleensä ole tyytyväinen, vaan kokee tyhjyyttä tai halua sabotoida elämäänsä jollain tavoin.
Oletteko huomanneet korrelaation omassa elämässänne? Itse olen. Elämäni huonoimmat ajat on olleet niitä, jolloin useampi pilari on ollut vajaa tai olematon.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että sulta puuttuu viides pilari eli talous, sen pitää kanssa olla kunnossa. Oikeastaan kunnossa olevalla taloudella pystyy paljon korvaamaan noita mainitsemiasi toisaalta vaikka kaikki mainitsemasi olisivat elämässä ja kunnosa niin jos talous sakkaa niin muistakaan ei pysty nauttimaan. Palkka/eläke+säästötili+jonkinlainen tuottava sijoitustalletus+ehkä myös omistusasunto ja vapaa-ajan asunto ainakin jollain aikavälillä. Nuo kolme ensimmäistä kannattaa hankkia jo lapsena tai nuorena, viimeistään heti kun aloittaa vakityöt, ennen niitä ei kannata esimerkiksi perustaa perhettä.

Vierailija
2/4 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous on toki tärkeä. Mutta eikö se useimmilla tuon työn kautta järjesty? On myös sellaisia luonteita, jotka ovat onnellisia hyvin vähällä rahalla. Tämä pilari periaate ei tarkoita tässä vain esim. suomalaisia vaan kaikkia aikuisia ihmisiä maailmassa. Viidakon alku asukas heimosta investointipankkiiriin jossain metropolissa. Eli koko ihmiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja terveys on kunnossa. Hengellisyyskin on kunnossa, en ole uskovainen vaan ateisti, mutta suhtautuminen hengellisiin asioihin on selkeä ja pitkäkestoisesti sama. Suhteet on se kohta, missä on vähän heikkoutta. Mies ja lapsia on ja avioliitto kunnossa, mutta mitään turvaverkkoa ei ole ja on aika raskasta sovittaa työelämään kaikki sairastelemiset, aamuviemiset ja iltapäivähaut ja pitkien loma-aikojen sumplimiset.

Vierailija
4/4 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kunnossa vain terveys ja toisista huolehtiminen. Töitä ei ole ja talous siten kuralla. Suhde mieheen huono, lapsuudenperheen kanssa riitaa, ei juurikaan ystäviä. Onhan minulla tietysti maailman ihanimmat lapset joita hoidan. Hengellisyyttä minussa on mutta en anna sille juuri mitään huomioita kun pelkkä selviytyminen vie niin paljon energiaa. Ja ei, en ole juuri nyt onnellinen, mutta uskon parempaan tulevaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi