Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako koronatilanne jo väsyttää? Jaetaan parhaat vinkit elämän piristämiseen :)

Vierailija
13.12.2021 |

Pandemiatilanne ei liene helpottavan vielä vuosiin. Mitkä ovat sinun parhaaksi kokemasi keinot poikkeusajan arkeen, miten piristää elämää?

Olen itse jo ns. tottunut tähän, että eletään poikkeuksellisen keskellä ja tilanteen mukaan mennään rajoitusten osalta ym. eipä tässä muuta voi. Meillä on etätyösuositus edelleen, mutta palasin itse toimistolle heti kun se tuli luvalliseksi. En etäile enää ellei ole pakko.

Liikuntaharrastuksissa käyn normaalisti, nyt passilla pääsy osaan niistä. Onneksi edes passilla pääsee harrastamaan...

Matkailua on tullut tehtyä tasan vain sukulaisten luona Suomen sisällä, tosin nyt voisi alkaa tehokkaammin harrastaa muutenkin kotimaan matkailua ensi vuonna. Tapahtumiinkin ehkä viitsii jo ensi vuonna.. baareissa ei tullut käytyä ennen koronaakaan.

Jotenkin tässä on alkanut tämä arki tuntumaan jälleen todella harmaalta, varsinkin kun helpotusta tähän koronaan ei tunnu lähiaikoina olevan luvassa.

Mitkä on sun parhaat vinkit ja pienet arjen valopilkut tällä hetkellä? :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tää tulee vaan jatkumaan kun noita passeja käytätte…

Vierailija
2/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla porukasta pää vaan ei kestä tätä jonka jo huomaa. Tästä selvitään kyllä.

Ainakaan EI kannata selata tätä palstaa tai vaikkapa somea liikaa, keskityn ihan muuhun suht' normaaliin elämään. Voi ulkoilla, lukea kirjoja tai viestitellä tuttujen kanssa kunhan ei jatkuvasti jää kelaamaan vain korona-uutisointia. Pandemia vaatii turnauskestävyyttä, jos vielä(?) alle 2v tiukempaa elämistä on elämän rikkova kokemus - niin ei ole vielä paljoa elämää nähnyt. Ei kaikki elämässä aina suju ja vuosien kuluessa huomaa jotta aina jotenkin selvitään.

M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuu enkä mistään tärkeästä ole joutunut koronan vuoksi luopumaan. Ulkoilen, luen, kuuntelen musiikkia ja tapaan ihmisiä noudattaen kulloinkin voimassa olevia turvallisuusohjeita.

Vierailija
4/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensi vuodeksi liput konserttiin, sitä odotellessa, jos nyt edes toteutuu. Olisi kiva, jos alkaisi taas tulla enemmän tapahtumia ja keikkoja myös ulkomaisilta artisteilta, mutta vähän huonolta näyttää.

Vierailija
5/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin monta uutta harrastusta koronan myötä. Sellaisia itsekseen kotona tehtäviä. Ristikoita, sudokuja, runojen kirjoittamista, kitaransoittoa, jopa koodaamista. Viime viikolla tilasin piirustuskamat, ajattelin elvyttää sitä harrastusta melkein 20 vuoden jälkeen.

Vierailija
6/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me panostettiin suoratoistopalveluihin. Netflix oli ennen koronaa , nyt on lisäksi HBO MAX, Viaplay, Cmore, ja Disney+. Viikonloppuisin me nyt katsellaan kotona isosta televisiosta hyvii sarjoja, ja elokuvia, ja nautitaan samalla hyvää punaviinii. On ollut ihanaa. Mies sanoi elokuussa, että nyt vuoden loppuun asti pidetään kaikki, ja sit 1( =paras) jätetään...no korona se vaan jatkuu, ja niin jatkuu meillä suoratoistot ,nyt ukko sanoi että katotaan ensi kesänä uusix.. ;)

Vierailija
7/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin lopussa, miksi?

Olen lopussa jatkuvan haukkumisen ja solvaamisen takia.

Olen lopussa, koska pahantahtoiset tahot ovat jakaneet kansamme kahtia.

Emme ole törmänneet tällaiseen livenä, mutta Etelä-Suomen hysteeriset mediat ja vauhkot ihmiset ovat saaneet tämän aikaan. Ja tälle ei loppua näy. Hävetkää.

Tällä hämmentämisellä saatte Venäjän hyppimään riemusta ja lietsotte sisällissotaa. Hävetkää.

Vierailija
8/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on ollut tosi iso ilo osittainen toimistolle paluu. Ja nyt viimein pari teatteri-iltaa!

Vierailija
9/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse en jaksaisi enää. Olin jo ennestään yksinäinen ja mun oli tarkoitus aloittaa uusi ryhmäliikuntaharrastus tänä vuonna. Nyt näyttää etten välttämättä voi aloittaa sitä koskaan. Ei se Teams-harrastus oo sama asia kuin konkreettinen kohtaaminen muiden kanssa. 

Vierailija
10/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen suhtautuminen auttaa mulla.

Töitä on enemmän kuin koskaan.

Töissä on vapaampaa kuin koskaan, etätyöt jne.

Kavereita tai harrastuksia mulla nyt ei ollut ennen koronaakaan.

Baareissa tai menomestoissa en myöskään käynyt ennen koronaa.

Nyt on aikaa olla kotona perheen kanssa.

Ihan parasta aikaa tämä korona!

Vierailija
11/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen mutta joskus alkupuolella kriisiä, kun tuntui rankalta, mietin tyyneysrukousta. ("Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan".) No en muistanut paria ensimmäistä sanaa rukouksesta, mutta mietin näin ateistina, että siinä on kuitenkin ajatusta. Nyt koronakriisin aikana on paljon asioita, joihin ei pysty vaikuttamaan. Täytyy vain opetella erottamaan ne ja yrittää hyväksyä ne, niin elämä helpottuu.

Käytännöntasolla täytyy yrittää löytää iloa pienistä asioista ja rentoutua tuntematta siitä syyllisyyttä. Nyt on tärkeää yrittää pysyä muutenkin terveenä ja mahdollisimman stressittömänä. Joku suorituskeskeisyys on nyt täysin sivuseikka, nyt täytyy vain yrittää selviytyä pahimpien aikojen yli.

Vierailija
12/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla seuraamatta uutisia tai tällaisia palstoja. En seuraa käytännössä mitään mediaa kuin satunnaisesti (juu, nyt oon täällä ja ens kerralla ehkä joululomalla), tehnyt hyvää monella tapaa. Eikä stressaa tautitilanteet tai rajoitukset kun niitä ei tiedä.

Vierailija
13/13 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä kuin olisi 2019 :)

En ole välittänyt Koronasta kakkaakaan, en ole koskaan käynyt testissä, eikä mun elämä ole muuttunut mitenkään.

N36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi