Millä mallilla jouluvalmistelusi ovat?
Kommentit (28)
Joulukuusi, kinkku enää ostamatta, mutta muuten tässä vaan fiilistellää. Ja tietty salaatit ja kala haetaan joulupöytään vasta aattona.
Mitkä valmistelut jouluvalmistelut 😳?
Hyvällä mallilla. Lapsille on lahjat ja aikuisille vien vain kyläpaikkaan osan ruokaa ja juomaa.Viimeiset valmistelut aatonaattona. Kotona on kynttilöitä ja jouluinen pöytäliina. Ei mitään stressiä, hössötystä tai työleiriä.
Ruuat mietitty, huomenna aloitan siivoilut. Kortit lähettämättä. En ota stressiä.
Ei millään, vietetään miehen kanssa tämä joulu kuten aiemmatkin, kahdestaan mökillä.
Syödään yksinkertaista ruokaa, riisipuuroa, klementiinejä, piparia, glögiä, joulutorttuja, lohta, vihreitä kuulia, jotain suklaata ja poronkäristystä. Voi olla että ostetaan vielä jotain hetken mielijohteesta.
Tehdään ruokaostokset ensi maanantaina.
Mökillä katsellaan jotain jouluohjelmia, ei vielä tiedetä mitä. Liikutaan ulkona joko hiihtäen tai lumikengillä.
Luetaan takkatulen äärellä dekkareita ja kuunnellaan joulumusiikkia.
Lapsille on tullut hankittua lahjoja, mutta pitää vielä tehdä inventaario mitä on tullut hankittua ja tarviiko vielä jotain. Ja tietysti paketoida. Muille myös pitäisi jotain pientä keksiä. Pipareita leivottiin just lasten kanssa ja varmaan vielä kerran täytyy leipoa. Joulukuusi on pystyssä ja koristeltu ja valoja laiteltu sinne tänne. Jotain kakkua vielä tarttisi tehdä ja jouluruoat ostan lähes kokonaan valmiina.
Tykkään joulusta, mutta nykyään se aina yllättää jostain takavasemmalta. Nytkin tuntuu, että just oli kesä, henkisesti olen vielä syksyssä.
Minä toivon vaan, että pysyisin tässäkin terveydellisessä kunnossa joulun ajankin, ja ettei iskisi esim. Korona-flunssa vielä tähän kaiken päälle. Toivon myös koko mun perheeni jäsenille hyvää ja tervettä joulun viettoa.
Jouluvalmistelumme puolisoni kanssa ovat ihan tavanomaiset, ja melko paljon karsittukin tehtäviä tämän Korona-ajan takia jo vuosi sitten, koska välttämättä tänä jouluna eivät aikuisista lapsistamme tule kukaan meille, mutta meidät on kutsuttu kylläkin heille vierailemaan joulun aikaan, mutta katsellaan nyt, mikä on tilanne sitten kun joulu on.
Joulu sinänsä on ihanaa aikaa jouluisine ruokineen ja leivonnaisineen jne. Lämmintä yhdessä oloa, joulusaunomista ja haudoillakin käyntiä läheistemme haudoille viemässä kynttilät. Tietysti tämän Koronatilanteen takia ei sukulaisten kanssa tavata päin yhteen, mutta onneksi on sähköiset mediat olla yhteyksissä. Ja minä viihdyn oman rakkaan puolisoni kanssa muulloinkin, että joulu ei ole poikkeus siinäkään suhteessa. Nautimme hyvästä jouluisesta ruoasta ja juomistakin, ja otamme rennosti sekä harrastustemme puitteissa.