Pitkittyneet kuukautishäiriöt
Onko muita joilla koronarokote on sotkenut kuukautiset pidemmäksi aikaa?
Olen 25-vuotias, ja saanut rokotteet kesällä.
Siitä asti kuukautiseni ovat olleet niukemmat ja lyhyemmät. Olen tosi huolissani.
Kommentit (28)
Kyllä! Kahden viikon välein runsas 7-9 päivää kestävä vuoto. Tämä 2. rokotteen jälkeen, kestänyt 5kk.
Ehkäisypillerit auttaa niin että kuukautiset on säännölliset.
Et ole ainut. Kuullut näitä kuukautishäiriösiä ihan naurettavan monella. Vieläkö piikit maistuu? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierto lyhentynyt 20 päivään, kestävät viikon ja vuoto niin runsasta ettei yöksi riitä kuin kahdeksi tunniksi yhdistelmä supertamponi+vuotohousut. Sit pitää jo vaihtaa. Labrat mm ferritiini aivan normaali.
Olisiko aika mennä jo gynelle ultraan? Voi olla kysta, myooma tai joku muu kasvain, joka noin vuotaa.
Näin. Löytyi polyyppi, poistettiin ja vuodot taas normaalit.
Tosiaan. Minulla on minipillerit, eikä kuukautisia ole niiden kanssa ollut kymmeneen vuoteen. Nyt toukokuussa ekan rokotteen jälkeen tiputteli kuukauden, ja sen jälkeen on tullut ehkä kerran kuussa pari päivää. Ekan rokotteen jälkeen oli myös hirveitä kipuja, minkä takia minit minulla on ollutkin. Nyt on varasiteet käytetty ja täytyykin ostaa niitä ensimmäiseen kertaan 10 vuoteen!
Mulla on ollut kierto hieman sekaisin jo elokuusta alkaen. Syys-lokakuussa sain toisen rokotteen eli siitäkin on nyt useampi kuukausi. Ei onneksi mitään vakavaa, mutta ennen tarkka kiertoni on nykyään arvaamattoman pituinen. 27 päivää. 31 päivää... nyt 26 päivää!! Ja se on jo tosi outoa minulle. Mutta minkäs teet. Toivon että homma tästä vielä tasaantuu, eikä jäisi loppuelämäksi toi vaihtelu.
Mutta sinänsä vähällä pääsin, onneksi.