Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytökseltään kammottavat, moukkamaiset vanhempani

Vierailija
13.12.2021 |

Lähtötietona ikääntyvät vanhempani ovat savosta kotoisin, duunareita. Mitään tapoja tai hienotunteisuutta heillä ei ole ikinä ollut. Kasvatukseni oli loukkaavaa ja latistavaa. Kartan nyt aikuisena heitä parhaan kykyni mukaan.

Nyt kun olen aikuisena onnistunut rakentamaan jonkinlaista itsetunnon tapaista, ovat he alkaneet epäilemään mielenterveyttäni. Olen vihdoinkin onnistunut pääsemään hyvälle opiskelualalle, minua kannustetaan mm. kysymällä olenko saanut edes yhtään kurssia suorittamatta, oletpa laihtunut (oletko masentunut?), pärjäätkö edes? Olen yli 30-vuotias.

Lapsena sain kuulla olevani liian tyhmä mihinkään koulutukseen. Olin myös läski ja kömpelö. Mihinkään harrastuksiin ei kannustettu. Arki oli ankeaa, eikä ruokapöytään laitettu koskaan servettejä tai muuta hienostelua. Ravintolassa syönti oli käynti huoltoasemalla. Pukeutuminen oli alipukeutumista. Mitään hienostelua ei saanut olla, joten koulussa olin epäsuosittu, koska vaatteeni olivat rumat enkä harrastanut mitään ja itsetunto sekä sosiaaliset taidot oli huonot.

Rehellisesti sanoen olen helpottunut kun molemmat ovat kuolleet.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savossa, Kainuussa on paljon tuollaisia mehtäläisiä. Karvat kasvaa nenästä ja korvista.

Vierailija
2/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistit onnellisen lopun tarinalle. 5/5 eikä tarvi jatkaa keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks

Vierailija
4/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anteeksi ja ajattele, että olet päässyt elämässäsi pitkälle ja vanhempasi olisivat varmasti sinusta ylepeitä, jos eläisivät. Ainakin salaa.

Vierailija
5/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että huomaat jossakin vaiheessa käyttäytyväsi samalla lailla kun vanhempasi.

Vierailija
6/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on, että huomaat jossakin vaiheessa käyttäytyväsi samalla lailla kun vanhempasi.

Negatiivinen vaikutus varmasti näkyy, toisaalta olen käynyt pitkät terapiat ja koulutustasoni on vanhempiani korkeampi. Molemmat parantavat kykyä itsereflektioon ja oman käytöksen arvointiin. Matkan varrella oppii myös niitä pinnallisia käytöstapoja muilta ihmisiltä -ap

Vierailija
7/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moukkamaiselta vaikutat itsekin. Fiksumpi pitäisi tällaiset mölyt mahassaan.

Vierailija
8/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moukkamaiselta vaikutat itsekin. Fiksumpi pitäisi tällaiset mölyt mahassaan.

Fiksu ihminen käsittelee asiat tavalla tai toisella, eikä jätä niitä hautumaan omaan päähänsä.

Vierailija
9/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotkut ihmiset vain ovat paskiaisia, ja jotkut sellaiset vieläpä hankkivat lapsia piinattavakseen. Sinä et ole voinut valita vanhempiasi, eikä sinulla ole mitään velvollisuutta mielistellä heitä tai pitää heihin mitään yhteyttä.

Vierailija
10/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on pitänyt. Puhunut terapiassa ja kirjoittanut tänne. Fiksusti tehnyt.

Vierailija
11/11 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joudut myöntämään, että siinä oli kuin olikin vinha perä että tyhjän saa pyytämättäkin ja kuka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan