Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka ikinen kilo minkä elämässäni olen laihduttanut, on tullut takaisin korkojen kera

Vierailija
13.12.2021 |

Miksi! Olen sairaalloisen ylipainoinen, vaikka syön aivan tavallisesti, en laihdu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehopositiivinen aina syyt keksii. Nykyään kaikillahan on joku hormonihäiriö tms. Vaikka syövät pelkkää salaattia, niin selittämättömästi vaan lihovat ja yli 30-vuotiaista jo yli puolet on läskejä.

Vierailija
22/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronankin vuoksi kannattaa yrittää laihduttaa tämänkin takia

Tutkimuksen perusteella koronavirus kykenee tarttumaan suoraan rasvasoluihin.

https://www.verkkouutiset.fi/syy-ylipainoisten-pahaan-koronaan-saattoi-…

Verkkouutiset on kauniiden ja rohkeiden ihmisten puolueen oma lehti eli siinä ei tuollaiset jutut välttämättä pidä paikkaansa. Väittäävät vaan, että joka ongelmaan auttaa Elastismainen "tsemppaus".

Kelpaako The Lancet?

https://www.thelancet.com/journals/langas/article/PIIS2468-1253(21)0019…

Ylipainoisuus heikentää immuunijärjestelmää ja altistaa siten yksilön infektiosairauksille. Ylipainoisuus on tullut esiin vahvana riskitekijänä monille sairauksille COVID-19 pandemian aikana; useat tutkimukset ovat osoittaneet, että COVID-19 yhdessä ylipainoisuuden kanssa aiheuttaa yksilölle kasvaneen riskin saada vakava tautimuoto, joutua sairaalaan tai kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteiskunnan pitäisi tehdä, että ylipainoiset eivät pahentaisi koronapandemiaa? Ylipainoisuus altistaa koronalle enemmän kuin rokottamattomuus. Vaikka ylipainoinen rokottaisi itsensä, hän on silti vakavassa riskissä päätyä sairaalaan koronan takia. Ylipainolle ei ole tekosyitä. Yilpaino on uhka terveydenhuollon kantokyvylle ja yhteiskunnalle. Jos ihmiset lakkaisivat olemasta ylipainoisia, niin koronapandemiasta päästäisiin eroon

Rokote ei poista pandemiaa. Sen sijaan laihduttaminen poistaa. Normaalipainonen nuori joutuu sairaalaan koronan takia äärimmäisen harvoin.

Vierailija
24/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina sanon näihin, ja aina mua alapeukutetaan, mutta se on silti totta:

Laihduttaminen lihottaa.

Toistan. Laihduttaminen lihottaa.

Älä siis laihduta, vaan estä lihominen. Se tarkoittaa normaalia syömistä normaaleina ruoka-aikoina järkeviä määriä. Ei napostelua. Tarpeeksi kasviksia. Se ei ole yhtään vaikeaa, eikä tarvi käydä mitään temppurataa ihmekikkailuineen,  vaan elää normaalisti ja jättää ruualla leikkiminen muille.

Vierailija
25/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtio kohta auttaa laihduttamaan terveysleirillä näitä kehopositiivisia henkilöitä. Ovathan he jopa rokottamattomia suurempi este pandemian taltuttamisessa. Ylipaino on merkittävin koronalle altistava riskitekijä.

Vierailija
26/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auttanut paljon laihduttamisessa se, että syön aamulla kaurapuuroa (joko keitettynä tai raakapuurona) ja sen kanssa marjoja ja rasvatonta jogurttia ja usein banaaniakin paloittelen siihen. Luulen, että se tasapainottaa pitkäksi aikaa verensokeria. Olen vaihtanut sokerit kalorittomaan makeutusaineeseen, nostelen paljon käsipainoja (olen jopa onnistunut edistymään niin, että nykyään jaksan nostella isompia painoja, en ois ikinä uskonut :D) ja käyn pitkillä kävelylenkeillä ja syksyllä, kesällä ja keväällä juoksemassa. Leivoksia, karkkia, suklaata tms. vain vähäsen sunnuntain kahvihetkellä ja jos on joku juhla.

10 vuotta sitten oli läski.

M37

Mull ataas kaurapuuro aiheuttaa hetken kuluttua aivan järkyttävän nälän.

Paljon pahemman kuin jos en olsii syönyt mitään.

Vierailija
27/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tosiaan myös asiantuntijat varoittavat, että älkää lapset laihduttako, ellette ole lihavia. Itse painoin jonkun 50 jotain, varmaan 52, niin keksin, että pitää varoa, ettei liho, niinkuin ne ranskalaiset naiset ja jotain ihmepaskaa ja aloin oikeasti jollekin ihmeelliselle näin hallitsen painoani meiningille, niin nyt on 25 kiloa enemmmän painoa, eikä loppua näy. Aiemmin ei tarvinnut miettiä, söi vaan.

Tämä on sellaisten ihmisten selittelyä, jotka eivät kykene tarkkailemaan omaa toimintaansa kriittisesti.

Kumma juttu, että mulla pysyivät kilot poissa laihdutettuani lihavasta normaalipainoon, ja kymmenen vuotta sen jälkeen laihduttuani normaalipainosta hoikaksi.

Ei syömisiään tarvitse miettiä, kun ymmärtää oman kehonsa toiminnan.

Vierailija
28/28 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kaloreita päivässä? Tuntuu, että terveysalan ammattilaiset aina tuputtavat sitä 2000 kaloria, mitä suurin osa ihmisistä ei todellakaan voi syödä lihomatta. Kokeile aluksi 1800, jos sillä ei lähde puoli kiloa viikossa niin sitten 1700 jne. Kyllä se oikea määrä sieltä löytyy.