Joka ikinen kilo minkä elämässäni olen laihduttanut, on tullut takaisin korkojen kera
Miksi! Olen sairaalloisen ylipainoinen, vaikka syön aivan tavallisesti, en laihdu.
Kommentit (28)
Syön n 2000 -2200 kaloria päivässä ja työni on keskiraskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tavallista syömistä?
Kolme ateriaa päivässä ja iltatee.
Miksi petät itseäsi, syöt ainakin 5000 kilokaloria.
Jokainen kilo minkä lihot, mä kellotan sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, no mitä ne ateriat sisältää?
Vierailija kirjoitti:
Ravitsemusterapeutti on tehnyt minulle hyvin selkeän ruokavalion, jota noudatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautasmallin mukaan 1/4 vähärasvaisia lihaa, 1/4 kuituja ( peruna keitettynä, riisiä tai täysjyväpastaa sekä 1/2 kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravitsemusterapeutti on tehnyt minulle hyvin selkeän ruokavalion, jota noudatan.
Minkälainen se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautasmallin mukaan 1/4 vähärasvaisia lihaa, 1/4 kuituja ( peruna keitettynä, riisiä tai täysjyväpastaa sekä 1/2 kasviksia.
Mitä muuta syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen se on?
Kolme ateriaa päivässä, proteiinia 30%, HH 50% rasvaa 20%.
Minulla on auttanut paljon laihduttamisessa se, että syön aamulla kaurapuuroa (joko keitettynä tai raakapuurona) ja sen kanssa marjoja ja rasvatonta jogurttia ja usein banaaniakin paloittelen siihen. Luulen, että se tasapainottaa pitkäksi aikaa verensokeria. Olen vaihtanut sokerit kalorittomaan makeutusaineeseen, nostelen paljon käsipainoja (olen jopa onnistunut edistymään niin, että nykyään jaksan nostella isompia painoja, en ois ikinä uskonut :D) ja käyn pitkillä kävelylenkeillä ja syksyllä, kesällä ja keväällä juoksemassa. Leivoksia, karkkia, suklaata tms. vain vähäsen sunnuntain kahvihetkellä ja jos on joku juhla.
10 vuotta sitten oli läski.
M37
Tästä tosiaan myös asiantuntijat varoittavat, että älkää lapset laihduttako, ellette ole lihavia. Itse painoin jonkun 50 jotain, varmaan 52, niin keksin, että pitää varoa, ettei liho, niinkuin ne ranskalaiset naiset ja jotain ihmepaskaa ja aloin oikeasti jollekin ihmeelliselle näin hallitsen painoani meiningille, niin nyt on 25 kiloa enemmmän painoa, eikä loppua näy. Aiemmin ei tarvinnut miettiä, söi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä, mutta muutkin syömiset pitää laske. Yksi suklaalevy tekee jo päälle 1000kcal.
Koronankin vuoksi kannattaa yrittää laihduttaa tämänkin takia
Tutkimuksen perusteella koronavirus kykenee tarttumaan suoraan rasvasoluihin.
https://www.verkkouutiset.fi/syy-ylipainoisten-pahaan-koronaan-saattoi-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen se on?
Kolme ateriaa päivässä, proteiinia 30%, HH 50% rasvaa 20%.
Ei noilla makrosuhteilla laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Verkkouutiset on kauniiden ja rohkeiden ihmisten puolueen oma lehti eli siinä ei tuollaiset jutut välttämättä pidä paikkaansa. Väittäävät vaan, että joka ongelmaan auttaa Elastismainen "tsemppaus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulle paras vaihtoehto, jos sillä et laihdu?
Vierailija kirjoitti:
Tässä itse tutkimus
SARS-CoV-2 infects human adipose tissue and elicits an inflammatory response consistent with severe COVID-19
Obesity is associated with adverse COVID-19 outcomes, but the underlying mechanism is unknown. In this report, we demonstrate that human adipose tissue from multiple depots is permissive to SARS-CoV-2 infection and that infection elicits an inflammatory response, including the secretion of known inflammatory mediators of severe COVID-19. We identify two cellular targets of SARS-CoV-2 infection in adipose tissue: mature adipocytes and adipose tissue macrophages. Adipose tissue macrophage infection is largely restricted to a highly inflammatory subpopulation of macrophages, present at baseline, that is further activated in response to SARS-CoV-2 infection. Preadipocytes, while not infected, adopt a proinflammatory phenotype. We further demonstrate that SARS-CoV-2 RNA is detectable in adipocytes in COVID-19 autopsy cases and is associated with an inflammatory infiltrate. Collectively, our findings indicate that adipose tissue supports SARS-CoV-2 infection and pathogenic inflammation and may explain the link between obesity and severe COVID-19. https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.10.24.465626v1