Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin näkee ihmisten eron, tarpeessa selittää asioitaan muille

Vierailija
13.12.2021 |

Eräs kaverini soittaa ja selittää pienimmätkin asiat ja tapahtumat, ikäänkuin ei pystyisi pitämään niitä sisällään tai käsittelemään niitä yksin ajatuksissaan, vaan ne on jaettava heti jonkun kanssa.

Oli sitten taloyhtiön roskis täynnä, tai postimyynnistä tullut vääränkokoinen vaate tms. Hirveä haloo ja asiasta soitetaan minulle (varmaan muillekin tutuille) ja ihminen käy juurta jaksain moneen kertaan tätä asiaa läpi.

Itse havahdun aina tällöin siihen, kuinka itselleni moinen tarve on todella vieras. Ja oikeastaan siinä ärsyttää kaksi asiaa; se, että toinen ei yhtään mieti kuinka asiansa voi olla kuulijalle todella tylsää jauhamista, ja sitten toisaalta myös se, etten itse ole sellainen, joka keksisi noin helposti puhuttavaa toisille.

Tämä ero taas korostui, kun tämänkertaisen puheripulinsa jälkeen kaveri kysyi (harvinaista) että mitäs mulle kuuluu. Siinä mietin hetken ja hoksasin sitten kertoa, että ai niin joo, hain ja sain uuden työpaikan. Niin ja voitin viime viikolla yhdessä arvonnassa matkan.

Niin, ollaan kyllä soiteltu vähintään 2 x viikossa tähänkin asti, mutta itselleni ei ole tullut mieleen kertoa, (tai en ole saanut suunvuoroa) eikä toinen ole tätä ennen kuulumisiani kysynyt.

Kyllä meitä mahtuu moneen junaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sama tuska täällä. Pahinta on kumminkin se, kun näitä tyhjänpäiväisyyksien tilityksiä joutuu väkisin kuulemaan sivusta, esim. bussissa, junassa, pukuhuoneissa, jonottaessa jne. Tuiki tuntemattomien ihmisten "kohokohdat" täyttävät pääni, joka haluaisi pysyä tyhjänä tai ajatella omiaan. En tykkää pitää mitään kuulokkeita korvilla, niin en pääse pakoon näitä mitenkään.

Vierailija
2/4 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on... Elämäänsä läpi selittäviä ihmisiä. Jeesusteippiä vaan suun tukkeeksi niin ehkä ymmärtää hiljetä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useimmiten nämä elämäänsä selostavat ihmiset löytävät meidät hiljaisemmat ihmiset, koska olemme niitä, joilta he saavat suunvuoron. 

Vierailija
4/4 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meitä mahtuu, mutta joillekin se näkyy olevan ihmetyksen ja ärsytyksen aihe. Ap, jos se sun ystävä käy sun hermoille, miksi et katkaise välejä ja sano suoraan hänelle, että pidät hänen juttujaan ärsyttävinä pikkuasioiden jauhamisena?

Sen sijaan valitat aiheesta tänne, nimettömänä. Vähän pidän tuollaist raukkamaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi