Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä erikoista teillä on joulupöydässä?

Vierailija
13.12.2021 |

Kaipaisin vinkkejä joulupöytään. Jotain vaihtelua tähän tavanomaiseen laatikkobuffettiin, kinkkuun ja rosolliin.

Onko teillä siis joulupöydässä jokin perinteinen herkku, joka ei varsinaisesti kuulu tähän suomalaiseen jouluruuan kaanoniin?

Joinain vuosina olen tehnyt jouluhalkoa, mutta se on ihan valtavan raskas jälkiruoka. Tänä vuonna teen englantilaista hedelmäkakkua, koska sitä on nyt joka lehdessä tuutattu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkojen tilalla tarjoan metvurstista tai kanasta tehtyä makaronisalaattia koska ne maistuvat paremmilta. Kinkun tilalla syödään tänä vuonna naudan ulkofilepihviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlistan sitä, ettei tämä kuoliaaksi verottava yhteiskunta saanut tänä vuonna nujerrettua.

Jotain ruokaa siis.

Vierailija
4/5 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsuuden perheessä tippui aika paljon perinneruokia pois, kun ei niistä kukaan edes tykännyt.

Nykyään jokainen saa toivoa kaksi asiaa, mitä ehdottomasti haluaa pöytään. Yleensä myös koetetaan mielen mukaan leipoa tai kokata jotain uutta mitä ikinä aiemmin ei ole ollut.

Käydään nykyäänkin äidin luona syömässä (toki kaikki osallistuu). Veljeni tekee törkeän hyviä kakkuja, niin hänelle on siirtynyt jälkiruoan loihtiminen ja mä teen lisäkkeet. Jälkiruokana on usein joku juustokakku.

Yleensä kaikki tuo jotain itse tehtyä mitä haluaa pöytään.

Nykyään taitaa olla vain savukala, joka on kaikkien mielestä pakollinen.

Vierailija
5/5 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkassa oli pari vuotta sitten sellainen kirsikkalisukkeen ohje riisipuurolle, siitä on tullut meidän perheen suosikki, löytyy hakemalla "Vaniljariisipuuro ja kirsikkahilloke"