Mitäs sit kun menee lääkärin masennuksen takia ja
itkee koko käynnin ajan? Jos mun nyt pitäisi jollekin sanoa ääneen että en voi hyvin niin itkisin vaan.
Kommentit (12)
Itke vaan!
Voi olla hyväkin. Mä olen pinnalta iloinen ja kaikkein masentuneimpana laittaudun eniten (naamio) ja nauran itsekin itselleni, olen epäuskottava. Masennusta on sillloin lääkärinkin vaikea tunnistaa.
Ole kuin olet ja kerro niin paljon kuin pystyt kaikesta, niin saat parhaan avun!
Minulla on tästäkin kokemusta (muutamaan kertaan). Itkin jo aikaa varatessani niin, että hyvä kun sain puhutuksi.
Lääkärit ovat ammatti-ihmisiä ja ennenkin vastaavia tapauksia nähneet. Itsestänikin tuntui nololta (ihan aiheetta) ja pyytelinkin moneen kertaan anteeksi itkuani. Lääkäri on siellä sinua auttamassa ja oloasi helpottamassa. Itkulle ja tuskalle ei voi tietyssä pisteessä itse mitään eikä siinä ole mitään hävettävää.
Kuten edellinen neuvoi niin itke vaan.
Pääasia on, että hakeudut nyt nopeasti ammattilaisen ( eli lääkärin) juttusille.
Itke vaan paljon, niin saat tajunnan lamauttavat lääkkeet ja joudut osastolle tarkkailuun. Itke vähän, niin saat loppuelämääsi leimaavan diagnoosin ja vakuutuksesi saatetaan evätä masennustaipumuksesi vuoksi.
Minkä takia sinne pitää mennä vollottamaan vieraalle ihmiselle? Kummallista uhriutumista. Nyt vaan asennemuutos ja tsemppi päälle.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:27"]
Minkä takia sinne pitää mennä vollottamaan vieraalle ihmiselle? Kummallista uhriutumista. Nyt vaan asennemuutos ja tsemppi päälle.
[/quote]
Toivottavasti koet hermoromahduksen tai sairastut psyykkisesti. Ja tulet sitten lukemaan kommenttisi.
Toisaalta en toivo pahaa kenellekään, mutta se hetki kun et enää pysy kasassa ja olo niin paha, että kuolema tuntuu vaan helpotukselta, ei ratkea muuten kuin lääkärin avustuksella. Ja kyllä, matka on pitkä sairastumisen tai romahduksen jälkeen. Ei se yksi lekurikäynti todellakaan riitä, mutta siitä lähdetään. Ihan sama minkä merkinnän saa papereihin kunhan vaan pystyy olemaan nahoissaan ilman tuskaa.
Tähän olotilaan verrattavaa kipua ja huonoa oloa en ole koskaan fyysisesti kokenut, vaikka on mennyt luita poikki ja ollut erinäisiä leikkauksiakin.
Minun kohdalla joskus lääkäri piti minua kauemman vastaanotolla, että sain juteltua kunnolla ja saattoi seuraava potilas päästä myöhässä lääkäriin (en tiedä).
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:23"]Itke vaan paljon, niin saat tajunnan lamauttavat lääkkeet ja joudut osastolle tarkkailuun. Itke vähän, niin saat loppuelämääsi leimaavan diagnoosin ja vakuutuksesi saatetaan evätä masennustaipumuksesi vuoksi.
[/quote]
Ja kun myöhemmin vammaudut fyysisesti, niin sitäkin epäillään masennukseksi, vaikka vamma on näkyvä. Mieti myös mihin ammattiin aiot kouluttautua.
What? Mistä päättelit ettei ap:llä olisi koulutusta?
Kirjoitin viestit 3 sekä 7 ja silloin kuin sairauteni puhkesi olin 30-vuotias useamman tutkinnon omaava ja työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 02:21"]What? Mistä päättelit ettei ap:llä olisi koulutusta?
Kirjoitin viestit 3 sekä 7 ja silloin kuin sairauteni puhkesi olin 30-vuotias useamman tutkinnon omaava ja työelämässä.
[/quote]
Miten niin epäilin? Itsestäni kerroin.
"Mieti myös mihin ammattiin aiot kouluttautua". (viesti 9) oli se mihin kommentoin. T: 10
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:27"]Minkä takia sinne pitää mennä vollottamaan vieraalle ihmiselle? Kummallista uhriutumista. Nyt vaan asennemuutos ja tsemppi päälle.
[/quote]
Tää oli kai sarkasmia?