Mikä on kolesteroli arvosi? (OV)
Pelkäsin, että 2 raskautta ovat muuttaneet aikaisemmat hyvät arvoni vähemmän hyviksi. Mittautin arvot tänään, eivätkä ne olleet edes paastoarvot. Olin iloisesti yllättynyt! :) Paljonko sinun veren rasva-arvosi ovat? Tässä minun:
Kol 3,39 mmol/l
HDL 2,52 mmol/l
LDL 1,84 mmol/l
Trigly 0,95 mmol/l
Kommentit (10)
Moukat ymmärtäisitte, että kolesteroli on THLn ja lääketieteiden keksimä rahastuskeino ja saada teidät myrkyttää itsenne lääkkein, "hyvin" rasvoin ja hiilihydraatein. Sitten ihmetellään kun suomessa sairastetaan kun ei uskalleta syödä voita ja aitoa lihaa vaan kuunnellaan jotain propagandaa lihan aiheuttamista tulehduksista ja sairauksista... Niin niin, jotain on keksittävä kun huomattiin, että kovat rasvat on terveysruokaa ja mentiin paniikkiin ;)))
Veren rasvat ei kerro mistään mitään, katsotte vaan väärään suuntaan ja tapatte itsenne ja lapsenne ruisleivällä, koska "terveelliset" kuidut... Siinäs sairastette idiootit.
HDL 3,3
LDL 5,1
Trigly 2,2
JA TERVE
Multa ei ole koskaan mitattu kolesteroliarvoja, ja olen kuitenkin kohta jo 35! Muita samanlaisia?
Muistaakseni 4,8 oli kokonaiskolesteroli.
Ennen kokonaiskolesteroli oli 6, sitten löydettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt parin vuoden Thyroxinin syömisen jälkeen 3,7. Elintavat eivät ole muuttuneet.
3,1 kokonaiskolesteroli, ja hdl, ldl ja trigyt erinomaisessa suhteessa keskenään. Ikää 40 v. Arvot oli samat lähes 10 v sitten. Ja en syö Beceliä, ruokavalio tavallinen sekasyöjä.
Hyvät arvot! Minulla oli melkein tismalleen samat lukemat 10v sitten 26-vuotiaana. En ole sen jälkeen jaksanut testauttaa, kun en ole lihonut tai sairastunut mihinkään pitkäaikaissairauksiin enkä usko, että arvot olisivat ratkaisevan paljon tuosta huonontuneet.
En tiedä. Viimeksi oli kokonaiskolesteroli tasan 7, HDL oli jotain 2:n ja 3:n välillä, trglyt alle 1. Mutta näistä on siis vuosia aikaa eikä sen jälkeen ole mitattu.
ups _)