Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia mieslääkärit ovat puolisoina?

Vierailija
12.12.2021 |

Olen tänä syksynä käynyt neljä kertaa lääkärissä (yksityisellä ja eri vaivoista). Kaikki lääkärit ovat olleet miehiä ja heidän ikähaitarinsa n. 50- 65v ja he ovat olleet erittäin mukavia. Minä olen 52 v. nainen. Ajattelin vain, että ovatko he oikeastikin noin mukavia myös yksityiselämässään vaimolleen ja lapsilleen vai onko työrooli päällä potilaskohtaamisissa? Valikoituvatko lääkäriksi opiskelevat myös luonteen perusteella?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on hammaslääkäri, on tosi hyvä ja kiltti mies, mutta vähän liiankin tekevä. On oma klinikka ja sen lisäksi tekee jatkuvasti keikkaa milloin missäkin, pitkienkin matkojen päässä ja hakee jatkuvasti lisäkoulutuksia myös ulkomailla. Varmaan kuitenkin ihan luonnekysymys, joku terveyskeskushammaslääkäri varmaan ei ole ihan näin kiinni työssään. Jos mun miehen klinikalle tulee koputtelemaan joku hammassärkyinen sulkemisajan jälkeen, niin aina ottaa ylimääräisenä vastaan, on tosi aito halu auttaa.

Vierailija
22/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat jostain syystä käsittämättömän kiinnostuneita siitä millaisia X ammattiryhmän (aina joku statusala) miehet ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmislääkäreistä kokemusta, mutta eläinlääkärit tuppaavat olemaan aika persoonia. Rempseitä ja originelleja. Jos sellainen kiinnostaa niin kannattaa ruveta ravaamaan lemmikin kanssa eläinlääkärillä.

Eikös eläinlääkärit ole lähes kaikki naisia?

En tiedä mitä tilastot sanovat, mutta oma empiirinen mutukokemus sanoo, että noin 50/50 sukupuolijakauma. Otantani koostuu n. 20-30 lääkäristä eli on liian suppea, jotta voisi tehdä yleistystä. Ehkä naisia on todellisuudessa enemmän. En tiedä.

Vierailija
24/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on ihmisiä, kaikki omanlaisiaan. Sinne hakeutuu sekä niitä, jotka haluaa tehdä sitä auttaakseen, että niitä joille status merkkaa.

Minä ainakin hakeuduin lääketieteelliseen voidakseni tehdä kiinnostavaa työtä, en auttamisen halusta enkä statuksen vuoksi. 

Et auttamisen halusta...Teetkö ollenkaan potilastyötä vai toimitko esim. tutkijana?

Olen terveyskeskuslääkäri jo yli 20 vuoden työkokemuksella. 

Vierailija
25/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lähipiirissä ollut mieslääkäri oli aviomiehenä täys p*ska.

Vierailija
26/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävät leikkiä lääkärileikkejä tyttäriensä kanssa.

Vierailija
27/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruslääketieteen työ:

Potilas: vähän kurkku kipeä ja eilen oli kuumetta 37,1

Lääkäri: tulit siis hakemaan saikkua. Tossa kolme päivää. Seuraava!

Vierailija
28/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohta 30 vuotta lääkärinhoitaja (en siis ole hoitaja ammatiltani). Mieheni on erittäin taitava ja pidetty erikoislääkäri. Hän on aina tehnyt työnsä hyvin huolellisesti ja tunnollisesti erikoissairaanhoidon yksiköissä ja välillä yksityisestikin. Hän on aina tehnyt pitkiä työpäiviä ja -viikkoja. Usein kun hän tulee kotiin, niin on väsynyt eikä aina jaksa kotona olla yhtä hyväntuulinen kuin töissä. Niinpä minä olen oman vaativan työni lisäksi "saanut" hoitaa myös kaikki kotityöt ja huolehtia hänen hyvinvoinnistaan kotona.

Vierailija
29/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys ja yleistys.

Vierailija
30/35 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on ihan yhtä mukava kotona kuin töissäkin. Ei osaa riidellä mutta se on kai enemmän luonnekysymys. Osallistuu myös kotitöihin vaikken sitä aina vaadi koska tekee pidempää työpäivää kuin minä.

Vierailija
31/35 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruslääketieteen työ:

Potilas: vähän kurkku kipeä ja eilen oli kuumetta 37,1

Lääkäri: tulit siis hakemaan saikkua. Tossa kolme päivää. Seuraava!

Ei tämmöiset lääkärille päädy, menvät hoitajan vastaanotolle. 

Vierailija
32/35 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä täällä on näitä lääkäri-aiheisia aloituksia ihan jatkuvasti?

Tehtaileeko niitä tänne joku pakkomielteinen?

Vierailija
33/35 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtailee samalla vastauksetkin itse.

Vierailija
34/35 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääköri on yleensä asiakeskeinen ihminen, ei mikään people-person. Myös insinöörit ovat asiakeskeisiä. Ovatko he mukai¨via puolisoita?

Vierailija
35/35 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinhoitaja tietenkin kirjoitti:

Olen ollut kohta 30 vuotta lääkärinhoitaja (en siis ole hoitaja ammatiltani). Mieheni on erittäin taitava ja pidetty erikoislääkäri. Hän on aina tehnyt työnsä hyvin huolellisesti ja tunnollisesti erikoissairaanhoidon yksiköissä ja välillä yksityisestikin. Hän on aina tehnyt pitkiä työpäiviä ja -viikkoja. Usein kun hän tulee kotiin, niin on väsynyt eikä aina jaksa kotona olla yhtä hyväntuulinen kuin töissä. Niinpä minä olen oman vaativan työni lisäksi "saanut" hoitaa myös kaikki kotityöt ja huolehtia hänen hyvinvoinnistaan kotona.

No niin varmaan oletkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi