Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudistava maatalous-rahasto

Vierailija
12.12.2021 |

Merkintäpäivä 15.12. 2021. Minä sijoitin tuohon uuteen rahastoon, koska koen sen sekä ihan maamme huoltovarmuudelle että viljan kotimaisuudelle tärkeänä asiana. Minulla ei ole edes maataloustaustaa eikä alan koulutusta.

Onko kukaan muu sijoittanut rahastoon? Tuntuiko hurjalta sijoittaa näin kotimaiseen rahastoon? Omat sijoitukseni ovat kärsineet koronan aiheuttamasta mikrosiru- ja komponenttipulasta. Uudistava maatalous ei ole muun kuin koneiden puolesta kiinni tuosta.

Kymmenen vuoden päästä Etelä-Eurooppa alkaa olla kuiva ja kuuma paikka. Sen vuoksi Suomi voi hyvinkin muodostua avarakatseisten kaupunkilaisten avulla Euroopan vilja-aitaksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jesus mikä keskustelun taso. Onnea rahaston hoitajalle. Näiltä kommentoijilta ei varmaan euroja ihan hirveästi tipu.

Kulut rahastolla ihan tapissa. Tuotto-odotukset samoin.

Tunnen hyvin alan tunnusluvut ja tuottavuuden. Tuotto-odotus ei voi täyttyä näillä toimilla, kun rahasto on maksanut huomattavasti ylihintaa rahastolle hankituissa peltokaupoissa. Rahasto ei voi saada tuottoa muuta kuin pellon hinnannousulla. Sekään ei ole näköpiirissä seuraavien viiden vuoden aikana. Itse en laittaisi euroakaan kiinni tähän. Mutta onnea matkaan!

Vierailija
22/22 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa mittavat mielenosoitukset tukien leikkausten takia ja täällä ei sitten uutisoida jostain kumman syystä kun varmaan täälläkin sitten  edessä ja tuotot saa kyllä sitten unohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi