Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin eilen työttömistä

Vierailija
20.03.2015 |

Siis kysyin, miksi kaikki luulevat, että jos työttömien tuet lakkautettaisiin, niin työttömät menisivät töihin ja työttömyys loppuisi melkein kokonaan. Kysyin myös miten ihmeessä tukien lakkauttaminen toisi yhtäkkiä lisää työpaikkoja. Kukaan ei kuitenkaan osannut vastata. Osaisko nyt?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:11"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:10"]Se aamu kun tuet lakkaisivat olisi työvoimatoimistossa varmaan kaoottinen :) Kaikki tulisi kyselemään töitä ihan ovenkarmit ryskyen ja tädit vaan kohottelisi olkapäitään. [/quote] Mitä niitä sieltä kyselemään. Ei kai kukaan luule oikeesti että sieltä töitä sais? [/quote]Ei työvoimatoimistoista ole kannattanu kysellä töitä enää vuosikymmeniin. Tämän tietävät  kyllä kaikki tällä vuosituhannella työttöminä olleet. Jos joku väittää tuntevansa jonkun te-toimiston kautta työpaikan saaneen, kyseessä on se harvinainen säännön vahvistava poikkeus, todennäköisesti joku nuori tai muusta syystä erityisen palvelun kohteena ollut. [/quote] Mä olen ollut työkkärissä milloin "palveluneuvojalla" milloin psykologin luona. Koskaan en ole töitä heidän kautta saanut, mutta tämä nuori "palveluneuvoja" oli kylläkin kärkäs puuttumaan minun pukeutumiseeni (olisi pitäny ykköset niskassa mennä työkkäriin), harrastuksiini (pelaaminen pleikalla/pc:llä kun ei kuulemma ole harrastus), syömisiini (söin kuulemma väärin hänen mielestään kun en voi syödä juuri mitään saamatta allergisia reaktioita) ja parhain mihin tämä tyttönen puuttui oli parisuhteeni (mun kuulrmma pitäisi erota, jotta voin muuttaa toisaalle asumaan töiden perässä). Nii ja hän myös oli sitä mieltä, että kissoista on luovuttava, koska niiden karvaa oli vaatteissani. Tässä saalis työkkärin annista. Onneksi sentäs ns oma käsittelijäni on fiksu ja mukava ihminen, joka kuuntelee ja tietää kyllä mitä aion ja mitä en aio tehdä.

[/quote]

Jos noin on oikeasti tapahtunut, niin suosittelisin haastamaan kyseisen virkailijan oikeuteen. Oikeasti. Tuo kuulostaa jo niin vitun törkeältä, mutta toisaalta ah, niin tyypilliseltä työkkärivirkailijan käytökseltä että huh huh. Jonkun pitää näyttää niille että eivät ne ole mitään puolijumalia joita pitäisi hattu kourassa palvoa.
[/quote]

Noin on ihan oikeasti tapahtunut, vaan tapahtuneesta jo pari vuotta. Syyte tuskin menisi syyttäjän pöydältä pidemmälle, koska sana sanaa vastaan tilanne. Toki huoneessa oli toinenkin ihminen tämän kuulemassa, mutta oli työkkärin työntekijä hänkin ja papukaijan tavoin komppaili tätä nuorta likkaa kokoajan.
Olen antanut palautetta tuosta jo muutamaa eri väylää pitkin. Ja tässä viime vuonna mua oltiin laittamassa saman flikan vastaanotolle. Kerroin suoraan, että mikäli vielä joskus tuota ihmistä tapaan niin se on viimeinen tapaaminen ja se ei pääty kauniisti.
Mutta tosiaan työkkäriltä todella törkeää toimintaa ja niiden palveluihin en enää helpolla luota.
[/quote]

Toivottavasti olet jo töissä.
[/quote]

Ikävä kyllä en, mutta ei hätiä mitiä. Eiköhän mullaki kohta ole työpaikka! :)

Vierailija
42/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kukaan osaa vastata. Täällä on vaan niin helppo aukoa naamaansa, sit kun pitäs oikeesti osata antaa jotain esimerkkejä niin ollaankin hiljaa tai jauhetaan jotain järjetöntä sontaa asian vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aamu kun tuet lakkaisivat olisi työvoimatoimistossa varmaan kaoottinen :) Kaikki tulisi kyselemään töitä ihan ovenkarmit ryskyen ja tädit vaan kohottelisi olkapäitään.

Vierailija
44/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:10"]Se aamu kun tuet lakkaisivat olisi työvoimatoimistossa varmaan kaoottinen :) Kaikki tulisi kyselemään töitä ihan ovenkarmit ryskyen ja tädit vaan kohottelisi olkapäitään.
[/quote]
Mitä niitä sieltä kyselemään. Ei kai kukaan luule oikeesti että sieltä töitä sais?

Vierailija
45/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:09"]

Sitten olisi vielä enemmän ihmisiä rahattomana ja toimettomana, kun kurssit, tempputyöllistäminen ja kaikki tällainen työttömyyspäivärahojen varassa pyöritettävä toiminta lakkaisi. Tämä on se totuus.

[/quote]Eieiei, vaan kun tuet lakkautettaisiin, olisi yhdessä yössä ilmestynyt jokaiselle työttömälle työpaikka. Tuet pois = taikasanat!

t. Ihqu-Alexander

Vierailija
46/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:11"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:10"]Se aamu kun tuet lakkaisivat olisi työvoimatoimistossa varmaan kaoottinen :) Kaikki tulisi kyselemään töitä ihan ovenkarmit ryskyen ja tädit vaan kohottelisi olkapäitään. [/quote] Mitä niitä sieltä kyselemään. Ei kai kukaan luule oikeesti että sieltä töitä sais? [/quote]Ei työvoimatoimistoista ole kannattanu kysellä töitä enää vuosikymmeniin. Tämän tietävät  kyllä kaikki tällä vuosituhannella työttöminä olleet. Jos joku väittää tuntevansa jonkun te-toimiston kautta työpaikan saaneen, kyseessä on se harvinainen säännön vahvistava poikkeus, todennäköisesti joku nuori tai muusta syystä erityisen palvelun kohteena ollut. [/quote] Mä olen ollut työkkärissä milloin "palveluneuvojalla" milloin psykologin luona. Koskaan en ole töitä heidän kautta saanut, mutta tämä nuori "palveluneuvoja" oli kylläkin kärkäs puuttumaan minun pukeutumiseeni (olisi pitäny ykköset niskassa mennä työkkäriin), harrastuksiini (pelaaminen pleikalla/pc:llä kun ei kuulemma ole harrastus), syömisiini (söin kuulemma väärin hänen mielestään kun en voi syödä juuri mitään saamatta allergisia reaktioita) ja parhain mihin tämä tyttönen puuttui oli parisuhteeni (mun kuulrmma pitäisi erota, jotta voin muuttaa toisaalle asumaan töiden perässä). Nii ja hän myös oli sitä mieltä, että kissoista on luovuttava, koska niiden karvaa oli vaatteissani. Tässä saalis työkkärin annista. Onneksi sentäs ns oma käsittelijäni on fiksu ja mukava ihminen, joka kuuntelee ja tietää kyllä mitä aion ja mitä en aio tehdä.

[/quote]

Jos noin on oikeasti tapahtunut, niin suosittelisin haastamaan kyseisen virkailijan oikeuteen. Oikeasti. Tuo kuulostaa jo niin vitun törkeältä, mutta toisaalta ah, niin tyypilliseltä työkkärivirkailijan käytökseltä että huh huh. Jonkun pitää näyttää niille että eivät ne ole mitään puolijumalia joita pitäisi hattu kourassa palvoa.
[/quote]

Noin on ihan oikeasti tapahtunut, vaan tapahtuneesta jo pari vuotta. Syyte tuskin menisi syyttäjän pöydältä pidemmälle, koska sana sanaa vastaan tilanne. Toki huoneessa oli toinenkin ihminen tämän kuulemassa, mutta oli työkkärin työntekijä hänkin ja papukaijan tavoin komppaili tätä nuorta likkaa kokoajan.
Olen antanut palautetta tuosta jo muutamaa eri väylää pitkin. Ja tässä viime vuonna mua oltiin laittamassa saman flikan vastaanotolle. Kerroin suoraan, että mikäli vielä joskus tuota ihmistä tapaan niin se on viimeinen tapaaminen ja se ei pääty kauniisti.
Mutta tosiaan työkkäriltä todella törkeää toimintaa ja niiden palveluihin en enää helpolla luota.

Vierailija
47/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:11"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:10"]Se aamu kun tuet lakkaisivat olisi työvoimatoimistossa varmaan kaoottinen :) Kaikki tulisi kyselemään töitä ihan ovenkarmit ryskyen ja tädit vaan kohottelisi olkapäitään. [/quote] Mitä niitä sieltä kyselemään. Ei kai kukaan luule oikeesti että sieltä töitä sais? [/quote]Ei työvoimatoimistoista ole kannattanu kysellä töitä enää vuosikymmeniin. Tämän tietävät  kyllä kaikki tällä vuosituhannella työttöminä olleet. Jos joku väittää tuntevansa jonkun te-toimiston kautta työpaikan saaneen, kyseessä on se harvinainen säännön vahvistava poikkeus, todennäköisesti joku nuori tai muusta syystä erityisen palvelun kohteena ollut. [/quote] Mä olen ollut työkkärissä milloin "palveluneuvojalla" milloin psykologin luona. Koskaan en ole töitä heidän kautta saanut, mutta tämä nuori "palveluneuvoja" oli kylläkin kärkäs puuttumaan minun pukeutumiseeni (olisi pitäny ykköset niskassa mennä työkkäriin), harrastuksiini (pelaaminen pleikalla/pc:llä kun ei kuulemma ole harrastus), syömisiini (söin kuulemma väärin hänen mielestään kun en voi syödä juuri mitään saamatta allergisia reaktioita) ja parhain mihin tämä tyttönen puuttui oli parisuhteeni (mun kuulrmma pitäisi erota, jotta voin muuttaa toisaalle asumaan töiden perässä). Nii ja hän myös oli sitä mieltä, että kissoista on luovuttava, koska niiden karvaa oli vaatteissani. Tässä saalis työkkärin annista. Onneksi sentäs ns oma käsittelijäni on fiksu ja mukava ihminen, joka kuuntelee ja tietää kyllä mitä aion ja mitä en aio tehdä. [/quote] Jos noin on oikeasti tapahtunut, niin suosittelisin haastamaan kyseisen virkailijan oikeuteen. Oikeasti. Tuo kuulostaa jo niin vitun törkeältä, mutta toisaalta ah, niin tyypilliseltä työkkärivirkailijan käytökseltä että huh huh. Jonkun pitää näyttää niille että eivät ne ole mitään puolijumalia joita pitäisi hattu kourassa palvoa. [/quote] Noin on ihan oikeasti tapahtunut, vaan tapahtuneesta jo pari vuotta. Syyte tuskin menisi syyttäjän pöydältä pidemmälle, koska sana sanaa vastaan tilanne. Toki huoneessa oli toinenkin ihminen tämän kuulemassa, mutta oli työkkärin työntekijä hänkin ja papukaijan tavoin komppaili tätä nuorta likkaa kokoajan. Olen antanut palautetta tuosta jo muutamaa eri väylää pitkin. Ja tässä viime vuonna mua oltiin laittamassa saman flikan vastaanotolle. Kerroin suoraan, että mikäli vielä joskus tuota ihmistä tapaan niin se on viimeinen tapaaminen ja se ei pääty kauniisti. Mutta tosiaan työkkäriltä todella törkeää toimintaa ja niiden palveluihin en enää helpolla luota.

[/quote]

Jos asiattomuutta esiintyy niin jatkossa sanelukone mukaan tallentamaan keskustelu. Sitten ei enää olekaan sana sanaa vastaan tilanne.

Vierailija
48/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:44"]Miksi muuten ei ikinä ehdoteta, että te-toimistojen tehtäväkuvaan sisällytettäisiin piilotyöpaikkojen etsiminen ja niiden esittely muutamalle sopivalle hakijalle?
[/quote]

Voi voi. Sitä on tehty jo kauan. Isoissa työkkäreissä on omat työnantajapalvelut, jotka kontaktoivat yrityksiä jatkuvasti ja esittelevät työnhakijoita paikkoihin jotka eivät ole julkisessa haussa.

Vierailija
49/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti olet jo töissä.

Vierailija
50/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:01"]

Mee sinäkin perkele töihin äläkä auo täällä päättäsi 24/7

[/quote]

[/quote]