Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Havantoja viikon aikana turkiskuoriaisen toukista ja

Vierailija
12.12.2021 |

nyt joku pieni ruskea toukka luikertrli kylppärissä. Kuolen tänne, kun koitan puunata joka paikkaa. Apua!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se kylppärin toukka ei ollut sellainen jolla viikset. Paksumpi.

Vierailija
2/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne ei onneksi levitä mitään tauteja. Ikäviä toki... Pitäisi säännöllisesti ppyhkiä lattialistat ja kaikki asuntoon tulevat raot, vaatekaapit yms. jollain niitä inhottavalla aineella. Pyyhi teepuuöljyllä, mäntysuovalla tms lattialistat yms raot mistä niitä tulee asuntoon sisään, sulje vaatteet säkkeihin ilmatiiviisti ja tutki yksitellen niiden saumat, niihin ne menee piiloon. Veemäinen homma :/ Ehkä hyvä tilaisuus karsia ylimääräistä tavaraa... Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä vain sininen pullo Domestosta. Imuroin perusteellisesti ja pesin imurin ja nyt letkut ja muut lilluu kuumassa vedessä Domestoksen kanssa. Alan kohta puunaamaan nurkat. Riittääkö tuo aine nyt?

Vierailija
4/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä vain sininen pullo Domestosta. Imuroin perusteellisesti ja pesin imurin ja nyt letkut ja muut lilluu kuumassa vedessä Domestoksen kanssa. Alan kohta puunaamaan nurkat. Riittääkö tuo aine nyt?

Kannattaisi vielä pyyhkiä siivouksen jälkeen nurkat jollain, mikä jättää jälkeensä näitä öttiäisiä torjuvaa hajua. Siksi esim. mäntysuopa, kun mäntypuut erittävät niiden omaa hyönteistorjunta-ainetta ja nuo mainitsemani tuotteet sisältävät sitä luonnollisesti. 

Sinänsä nuo pirulaiset eivät tunnu välittävän onko likaista vai puhdasta, hakevat vaan niitä vaatteita ja siksi kannattaa torjua niitä jollain mikä haisee niille pahalta!

Vierailija
5/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tarkoitin seetripuuöljyä enkä teepuuta, anteeksi. Seetriöljyä olen itse käyttänyt, ja siivonnut mäntysuovalla kaikki pinnat, siitähän jää huuhtelunkin jälkeen sitä hajua. Ei ole örkkejä näkynyt enää, tai reikiä vaatteissa. Mutta siellä talon rakenteissahan ne asuvat, joten täytynee jatkaa tuota. 

Vierailija
6/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lähde siivoamalla minnekään, jollet sitten siivonnut jalkalistojen ja keittiökaappien alta, väliseinien sisältä ja tyhjentänyt koko kämppää pakkaskonttiin pariksi vuorokaudeksi. Ja tehnyt samaa kaikissa teidän talonne asunnoissa.

Kuten jo sanottua: eivät varsinaisesti tee mitään vahinkoa, joten lopeta panikoiminen.

Vierailija
7/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriasita ei oikein pääse eroon sillä uusia tulee, jos asut paikassa, jossa ovat kerrostaloon levinneet. Ennalta ehkäisy haitoille voisi toimia. Osta punasetripuisia karkoiteta villa ja silkki vaatteille.

Jos ovat kylppärissä olisko kuitenkin sokeritoukkia tai jotain muita?

Vierailija
8/8 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilien säilytys jatkossa kannellisissa muovilaatikoissa. Kovat pakkaskelit kannattaa hyödyntää ja viedä tekstiilit ulos. Ahkeraa siivousta. Hävitä tarpeeton tavara. Älä suo niille pimeitä pölyisiä rauhallisia paikkoja, joissa lisääntyä.

Itse pääsin eroon yllämainituilla toimenpiteillä, lisäksi 3 muuttoa. Onnea matkaan!