Miten vajaa 4v. aivan yhtäkkiä tuli jälleen yökastelijaksi???
tai siis eihän tuon ikäistä kutsuta yökastelijaksi laisinkaan, mutta hän on siis ollut täysin kuiva noin ½vuotta. Välillä vahinkoja silloin tällöin on sattunut, mutta viimeiset 2 viikkoa ovat oleet aivan mahdottomia. Jopa 2 kertaa yössä sattuu vahinko ja vielä sen päälle käy pissalla kerran kax.
Tänään otettiin labrat ettei pissatulehdus vaivaa ja puhdas oli. Olen ihan ymmälläni.
Onko jollain vastaavaa kokemusta?
Kommentit (4)
....eli meilläkin poika joka tosin on jo kohta viisi aloitti yökastelut noin puoli vuotta sitten oltuaan ensin kuivana puolitoista vuotta. Ihmeissäni olin ensin ja myös labrassa kävimme. Ilta juomista aloimme rajoittamaan mutta silti välillä tuli vahinkoja. Lopulta neuvolassa juteltuani huomasin kastelun tapahtuvan aina kun jotain muutosta normaali elämässä. Jos poika esim. mummolassa muutaman yön niin kotiin tultua kastelee parina yönä ja muuton jälkeen kastelua oli useamman kerran viikossa parin viikon ajan.
Neuvolassa sanottiin että kyllä se ohi menee....mutta katselaan....
Olen miettinyt tuota muutoshommaakin, mutta en millään keksi mikä olisi muuttunut. Päivärytmi kyllä kesän jälkeen...kesällä kun oltiin vaan ja nyt on kerhoa yms. vaiks muille jakaa. Itse tyttö kyllä haluaa kaikkiin noihin mennä mielellään.
Pikkusisarkin syntyi, mutta siitä on jo pian vuosi ;)
Kokemuksia kehiin, jos jollain on jotain tosi mahtavia vinkkejäkin antaa.
Millainen tyttösi muuten on? Reagoiko herkästi muutoksiin? Meillä tyttö 3v9kk reagoi herkästi kaikkeen mieluisaankin. jos on ollut vauhdikas päivä, narskuttaa hampaitaan yöllä aivan kamalasti.
Onko teillä ollut mitään isoja muutoksia viimeaikoina, muuttoa? hoitopaikan vaihtoa? uutta sisarta tai veljeä? Meillä aikoinaan tyttö reagoi vastaavasti kun perhepäivähoitoon tuli uusi lapsi, joka " vei häneltä vauvan aseman"