Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö muilla hermo omapostin ja nettitullin kanssa?

Vierailija
12.12.2021 |

Minulla menee.

Meillä tulee varsinkin nyt joulun alla paljon lahjapaketteja ulkomaalaisilta tuttavilta.

Niistä tulee kännykkään ilmoitus, että mene omapostiin. Siellä kerrotaan, että joko mene tullin sivuille tekemään sähköinen tullaus tai valtuuta rahaa vastaan postia tekemään se.

Jos haluaa päästä helpolla ja antaa postin tehdä niin homma stoppaa alkuunsa. Pitäisi olla kuitti sisällöstä skannattuna.
Kuitti? Lahjapaketista jossa on sisällä mitä lie sekalaista tavaraa?

No sitten tullin palvelu? Taas pitäisi seikkaperäisesti luetella sisältö ja kertoa, että ei tullattavaa. Sitten maksella postille ja taas tiedottaa tullia, että nyt maksu on ok.

Kaikki tämä sekavalla nettiliittymällä.

Miksi ennen oli niin helppoa? Paketti tuli tai jäi tulliin jolloin käytiin avaamassa siellä ja sai samantien mukaan.
Tässä digital ei helpottanut asioita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika ärsyttävää se on ollut, mutta lopulta OK.

Kuitti on, koska itse tilasin tuotteet.

Sisältölistan pyysin postilta meilillä, tuli melkein heti.

Sitten maksoin postille 2,90 e.

Tullaus eli listaus ja tuotteiden arvot Tullin sivuilla, aspachatti auttoi nopeasti kun oli epävarmuuksia.

Maksu ja valmisz

Vierailija
2/6 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta lahjojen vastaanottamisesta, mutta itse tilaamieni tavaroiden kanssa tullaaminen ja koko prosessi on sujunut aika helposti ja maksun jälkeen paketin on saanut parissa kolmessa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittamista, omalla kohdallani tullaaminen itse on sujunut aina ongelmitta netin kautta. En kaipaa niitä aikoja, kun tullaus piti hoitaa paikan päällä jossain hevonkuusessa sijaitsevassa terminaalissa.

Vierailija
4/6 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen tuotteeni tulli&verovapaasti Saksasta.

Vierailija
5/6 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On välillä sekavaa. Tällä hetkellä osan voi tullata Omapostin kautta ja osa menee Tullin kautta. Tietty noista tulee ilmoitukset niin teen sitten vaan, mitä käsketään. Ajattelin, että sen Omaposti-tullauksen kanssa samaan aikaan voi maksaa sen postin käsittelymaksun, mutta se pitikin erikseen maksaa vielä selaimen kautta.

Vierailija
6/6 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokemusta siitä että olisi ollut vaikeaa. Tullin kautta olen hoitanut itse. Eikös siellä ole erikseen vaihtoehto että lähetys on lahja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme