Mies ei suostu menemään lääkäriin - jätänkö?
Miehellä patti nivusissaan. Ei suostu lääkäriin. Valittelee sitä kyllä ja painelee ja stressaa. Isäni kuoli syöpään pari vuotta sitten ja oli sellainen, ettei mennyt lääkäriin, kunnes oli aivan liian myöhäistä. Minua pelottaa. Ja suututtaa, sillä haluaisin hänen käyvän tarkistuttamassa asian. On tullut jo mieleeni, että lähden tästä suhteesta. En jaksa katsoa toisella jotakin vaivaa, jota ei tutkituta. Jätänkö hänet?
Kommentit (15)
Ennemmin tai myöhemmin me kaikki kuolemme, miksi siis etsiä mahdollisia syöpiä sun muita? Luonto karsii.
No älä nyt ihmeessä jätä! Se on miehen oma valinta tutkituttaa tai jättää tutkituttamatta. Miksi sen sinua pitäisi vaivata?
Kyllä se vaivaa. Ei tuo nivunen ole normaali. Ja isäni tosiaan kuoli syöpään. Se asia ahdistaa yhä ja haluan, että läheiseni tutkituttavat pattinsa, jos niitä on. Ajoissa ennemmin kuin myöhässä. En jaksa stressiä, jota koen tuosta tilanteesta. -AP
Tosi ärsyttävää.Miehillä on osaksi siksi alhaisempi elinajanodote ö,koska eivät mene ajoissa lääkäriin.
Kuulostaa muuten nivustyrältä,voiko patin painaa takaisin sisään?
Onko se nivustyrän tapainen näkyvä juttu vai enemmänkin isohko paise/näppylä?
Kannattaa tutkia. Tyrän korjaus on nykyaikana helppo toimenpide, näyttävät vain inhottavilta.
Nivustyrä tosiaan tuli mullekin mieleen..
Taitaa miestäsi pelottaa jos onkin paskempi diagnoosi tulossa. Vaikka järjellä ajateltuna vähemmällä pääsisi mitä aiemmin lääkäriin menisi. Ihan sama onko kyseessä sitten joku harmiton ja helposti hoidettavissa oleva vaiva vai syöpä tai isompaa leikkaushoitoa vaativa nivustyrä. Turhaan hän nyt pitkittää sekä fyysisiä oireitaan että pelkojaan.
Saattaa olla tyrä, vaikka on kyllä pienempi kuin tyrästä voisi ajatella. Ei voi painaa takaisin. On kova ja selvärajainen, eikä ole irti kudoksesta. Lisäksi aristaa. Ei siis hyvältä kuulosta. Mulla ei pidä hermot katsoa, kun toinen näplää sitä ja mietin, että jos se on pahanlaatuinen.
Oletko ajatellut että on käynyt siellä kertomatta siitä sinulle.
Miten kauan patti on ollut? Mulle tuli nivuseen tuollainen patti, kun sääressä oli karvatuppitulehdus. Patti oli ainakin kaksi kuukautta vielä sen jälkeen, kun tulehdus parani. Mulla patti ultrattiinkin, kun pelkäsin syöpää. Samasta jalasta on leikattu melanooma.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:37"]
Miten kauan patti on ollut? Mulle tuli nivuseen tuollainen patti, kun sääressä oli karvatuppitulehdus. Patti oli ainakin kaksi kuukautta vielä sen jälkeen, kun tulehdus parani. Mulla patti ultrattiinkin, kun pelkäsin syöpää. Samasta jalasta on leikattu melanooma.
[/quote]
Se on varmaan imusolmuke. Kyllä se kantsii käydä näyttämässä jos viikkotolkulla on.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:37"]
[/quote]
Se on varmaan imusolmuke. Kyllä se kantsii käydä näyttämässä jos viikkotolkulla on.
[/quote]
No minä kävinkin ja siksi kysyin ap:ltä, miten kauan hänen miehellään on patti ollut.
Ei ole käynyt ilman mua, ei todellakaan ole lääkärissä käyvää tyyppiä. Patti on ollut kaksi kuukautta. -Ap