Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram ja facebook stalkkaus

Vierailija
18.03.2015 |

Joo, varmaan miljoonas kysymys tästä aiheesta mutta näkeekö instagramissa, jos rekisteröimätön käyttäjä käy katsomassa jonkun ig-profiilia tietokoneella tai tabletilla? Entä jos facebookissa katsoo jonkun profiilia, niin että on itsekin sisäänkirjautuneena, näkyykö se? Kiitos jos viitsitte vastata :D Muut keskustelut joita koitin hakea menivät aina tappeluksi eikä selkeää vastausta löytynyt. 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa ei tietenkään näy. Jos stalkkaat jotain paljon fb:ssa niin facebook ehdottaa häntä sinun kaveriksesi.

Vierailija
2/60 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI näy kummassakaan. Toivottavasti sait nyt mielenrauhan.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:10"]EI näy kummassakaan. Toivottavasti sait nyt mielenrauhan.. 
[/quote]

Ei näy. Mutta ne kaveriehdotukset tulee stalkkaamisen jälkeen.
Kokemusta on.

Vierailija
4/60 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos instaan kirjautunut käy stalkkaan..?

Vierailija
5/60 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin mennyt vähän vainoharhaiseksi Instagramissa, kun olen alkanut stalkkaamaan jotakin ja pian sen profiili menee yksityiseksi...

Vierailija
6/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on noin käynyt facebookissa. Eka olen katsonut jonkun profiilia ja saattanut katsella kuviakin, niin sitten ei mene kuin ehkä viikko-pari niin kyseinen profiili on yksityinen enkä nää enää kuvia ja tilapäivityksiä. :D

Vierailija
7/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhteisiä kavereita/ kommentoitte samoille kavereille, niin sitten tulee kaveriehdotus todennäköisemmin. Jos käyt vaikka feikkiprofiililla, jolla ei ole muuten mitään yhteyksiä siihen henkilöön, niin ei sitä mistään näe. Ja vaikka näkiskin, niin mitä väliä, kun ei se ole oma profiili.

Vierailija
8/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina miettinyt näitä kysyttäessä että ketä te oikein stalkkaatte että se ei saisi näkyä :D tuksua?

Vierailija
9/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on ig:ssä käynyt niin, että ensin kun olen mennyt stalkkaan, niin tili on ollut yksityinen. Sitten myöhemmin jos olen yriittänyt uudelleen, niin tili onkin avoin. On tullut monta kertaa varmisteltua sen jälkeen, että enhän mä vain ollut vahingossa laittanut seurantapyyntöä. :D Mutta ei. En ollut.

Vierailija
10/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin tätä myös juuri. Kokemusta on siitä, että jos stalkkaan facebookissa, niin minulle tosiaan ehdotetaan sitä kyseistä henkilöä kaveriksi. Mutta oleellisempaa on se, että ehdottaako facebook minua sen kaveriksi, jota stalkkaan?

Vierailija
11/60 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:23"]

Mua häiritsee fb:ssa vain se, kun etsit haulla jotain henkilöä, niin vaikka poistat haut sitten toimintalokista ja tietokoneen historioista, niin SILTIKIN se hakutieto siellä hakukentässä edelleen on ja pysyy. Siis sillä tavalla on, että kun alat taas hakemaan jotain, niin se aiemmin haettu nimi tulee siihen ensimmäisten joukossa. Se hakuhistoria ei siis pyyhkiinnykään täysin vaikka sen toimintalokin tyhjentäisi. Se on ärsyttävää.

[/quote]

Mä kirjaudun ulos fb:stä jokaisen lyhyenkin käynnin jälkeen, ja käytän selaimessa yksityistä selausta. Ei jää koskaan ne haut mihinkään muistiin (siis niin että fb ehdottaisi vanhoja hakuja kun kirjaudun seuraavan kerran sisään).

[/quote]

Itse olen noin tehnyt, mutta jää ne nimet silti sinne hakuun kun seuraavan kerran hakee samoilla kirjaimilla alkavien nimiä.

[/quote]

Aa tajusin nyt että tarkoitat ilmeisesti sitä, kun laittaa hakukenttään vaikka kirjaimen n, se näyttää lyhyen listan n:llä alkavia nimiä joiden profiilissa olet aiemmin käynyt. Noin se tekee mullakin selaimesta riippumatta. Mutta se toinen lista, joka tulee vaan siitä että klikkaa hakukenttää, siihen tulee vaan niitä nimiä joita olet katsonut sen jälkeen kun olet tyhjentänyt activity login (eli se ei ehdota mitään jos menet siihen heti kun olet tyhjentänyt aiemmat haut).

Vierailija
12/60 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:23"]

Mä oon ainakin mennyt vähän vainoharhaiseksi Instagramissa, kun olen alkanut stalkkaamaan jotakin ja pian sen profiili menee yksityiseksi...

[/quote]

Ihmiset vaihtelee noita yksityisyysasetuksia vähän väliä, luultavasti huvikseen tai sitten jos ne saa häirikköjä inboxiin. Ei ne pelkistä kuvien katselijoista mitään tiedä, jos ei niille kommentoi mitään. Tiedän yhden tyypin, jolla on 2 kuvaa kolmen vuoden aikana laitettu instagramiin (sen kuvamääränhän näkee vaikka kuvia ei näe), ja silti yksityinen tili. :P Tosin en tiedä käyttääkö jotkut ig:tä muuhun kuin kuvien postaamiseem, esim. yksityisviesteihin? Luulisi olevan parempiakin kanavia siihen.

Vierailija
13/60 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kaksi kertaa käynyt niin, että stalkkasin erästä ex-säätöäni Instagramissa (kirjautuneena) ja lähes heti sen jälkeen tämä säätö tykkäsi jostain vanhasta kuvastani. Tarkistin vielä, etten ollut vahingossa esim tykännyt jostain hänen kuvastaan stalkkailessa, enkä ollut! Joko hänellä on jokin sovellus, jolla näkee stalkkauksen tai sitten välillämme oli telepatiaa :D

Vierailija
14/60 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:17"]

Mulla ei ainakaan näy mitään kaveriehdotuksia koskaan, koska on adblock ja luulen, että tänä päivänä se on hyvin monella muullakin. 

[/quote]

Ei ne mitään mainoksia ole, vaan ihan osa sivustoa. Ei vaikuta Adblock. 

Vierailija
15/60 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poistan feikkiprofiilini aina stalkkaamisen jälkeen ja palautan sen sitten kun taas stalkkaan ja sit taas poistan :D fb:ssä siis

Vierailija
16/60 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas! Ongelma on niiden joilla on kyseiset tilit avoimina jos jotakin ongelmaa yleensä on edes. Ei avoimen tilin omaavaa stalkkaa kukaan vaan se on osa avointa sosiaalista mediaa ja tyypin jutut on siellä sitä varten että hän haluaa että muut käyvät katsomassa.

Vierailija
17/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:06"]

Mua häiritsee fb:ssa vain se, kun etsit haulla jotain henkilöä, niin vaikka poistat haut sitten toimintalokista ja tietokoneen historioista, niin SILTIKIN se hakutieto siellä hakukentässä edelleen on ja pysyy. Siis sillä tavalla on, että kun alat taas hakemaan jotain, niin se aiemmin haettu nimi tulee siihen ensimmäisten joukossa. Se hakuhistoria ei siis pyyhkiinnykään täysin vaikka sen toimintalokin tyhjentäisi. Se on ärsyttävää.

[/quote]

Mä kirjaudun ulos fb:stä jokaisen lyhyenkin käynnin jälkeen, ja käytän selaimessa yksityistä selausta. Ei jää koskaan ne haut mihinkään muistiin (siis niin että fb ehdottaisi vanhoja hakuja kun kirjaudun seuraavan kerran sisään).

[/quote]

Itse olen noin tehnyt, mutta jää ne nimet silti sinne hakuun kun seuraavan kerran hakee samoilla kirjaimilla alkavien nimiä.

[/quote]

Ainakaan Safarin yksityisellä selauksella ei jää. En tiedä muista selaimista.

Vierailija
18/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:01"]Jos koneelta katsoo instagramtilejä ilman, että on itse kirjautunut sisään niin mistäpä sen toinen näkisi? [/quote] Kyllähän Instagram sun muut sut tunnistaa vaikka evästeistä ja käyttää tätä tietoa, vaikket olisi kirjautunut.

[/quote]

Tuskinpa, etenkin kun ei käytä edes omaa konetta, vaan esim. julkisissa tiloissa olevia koneita.

En mä ainakaan mistään ole nähnyt omalla tilillä, että kuka on mun instagramtiliä kyylännyt.

[/quote]

Ymmärsit väärin. Hän tarkoitti luultavasti sitä, että itse instagram tunnistaa sut mutta ei se mitään tietoa välitä kenellekään käyttäjälle. Julkisissa tiloissa olevia ei lähtökohtaisesti tunnista, mutta itse en ainakaan missään julkisilla koneilla kauheasti stalkkailisi, en tosin yksityisilläkään.

[/quote]

Joo aivan.

Mutta edelleen on kauhean hupaisaa, miten ihmiset luulee että stalkkaus tarkoittaa avointen instagramtilien katsomista :D Se ei ole stalkkausta.

Vierailija
19/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/60 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä