Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauspahoinvointi töissä

Vierailija
17.03.2015 |

Miten olette selvinneet töissä pahoinvoinnin kanssa? Itse olen asiakaspalvelualalla ja tällä viikolla raskauspahoinvointi on nostanut päätään. Koko ajan on huono ja etova olo ja ajatuskin ruuasta ällöttää. Vielä ei ole oksentelu alkanut, tiedä sitten alkaako mutta tälläkin hetkellä oksettaa..

Meillä töissä ei niin vain juostakkaan vessaan. Haluaisin vielä pitää raskauden toistaiseksi salassa mutta kuinka salassa se pysyy jos kohta saakin olla juoksemassa takahuoneessa oksentelemassa? Haluaisin voida olla töissä, ellei ihan mahdottomaksi olo mene ja mietin olisiko jotain vinkkejä joilla pärjätä huonon olon kanssa? Olen lukenut että pieniä naposteltavia kannattaa pitää mukana!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauspahoinvointi on vakava asia!

Vierailija
2/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jotain vähän väliä. Eipä siinä muu auta. Jos tuokaan edes auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on vatsatauti. Mutta tuskin menee monta viikkoa läpi.

Vierailija
4/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kuuluu kotiin. Anna aviomiehen tehdä työtä. Naisia ei oo sunniteltu työntekoon, vaan lapsienhoitoon!

Vierailija
5/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nukkua mahd. pitkät yöunet, koska väsymys voi pahentaa oloa. Itse pidin jatkuvasti pientä syömistä lähettyvillä, join mehuja ym. Ja jos pahoinvointi on silti häiritsevää, sairasloma tai pahoinvointilääkkeet (kysy lääkäriltä) voivat olla paras apu. Tsemppiä!

Vierailija
6/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö purkkaa, kurkkupastilleja.. Muuten jos eikestä, niin sairaslomaa

Vierailija
7/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:39"]

Naiset kuuluu kotiin. Anna aviomiehen tehdä työtä. Naisia ei oo sunniteltu työntekoon, vaan lapsienhoitoon!

[/quote]

Lassukka hiljaa! T. Mies

Vierailija
8/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää sairaslomaa, koska työssäni ei ole ketään kuka minua tuuuraisi ja en halua jättää työkavereitani pulaan. Eli kaikki vinkit tulisi tarpeeseen, miten vaan voisin sinnitellä töissä!

Olen nyt 8. viikolla, joten vielä on viikkoja edessä..

Vierailija
9/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut joka minulla auttoi, oli juuri tuo jatkuva napostelu, tai pieniä hörppyjä mehua tosi usein. Muuten niin ällö olo koko ajan.

Vierailija
10/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:55"]

Yritän välttää sairaslomaa, koska työssäni ei ole ketään kuka minua tuuuraisi ja en halua jättää työkavereitani pulaan. Eli kaikki vinkit tulisi tarpeeseen, miten vaan voisin sinnitellä töissä!

Olen nyt 8. viikolla, joten vielä on viikkoja edessä..

[/quote]Taikakeinoa ei ole eikä saikkua tietenkään tarvitse hakea jos pärjää töissä. t. 6

Vierailija
11/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi todennäköisesti loppuu viimeistään rv 12. Ei mitenkään kamalan pitkä aika kuitenkaan. Mehut j napostelut kehiin! Tsemppiä;

Vierailija
12/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla on ihan sama tilanne, ja samalla viikollakin oon! Ja tietenkin yhtä lailla pulassa. Tähän asti on auttanut, kun mun työ on sellaista mihin pitää keskittyä aika paljon, jolloin en ajattele pahoinvointia enkä sitä ehdi tuntea samalla lailla kuin kotona ollessa. Mullakaan ei oo ketään sijaista olemassa, ja olen aika ahtaalla tämän tilanteen kanssa, kauhukuva itsestä laattaamassa asiakkaiden edessä pelottaa.

Yksi lohtu tuli neuvolasta viime viikon lopulla, kuulemma jos ei ole tähän mennessä oksentanut niin ehkä ei oksennakaan. Ja 10. viikolla jo ensimmäisillä alkaa helpottaa. Tähän porukkaan kuulumiseen myös viittaisi tähän mennessä tuntuneen pahoinvoinnin lievyys. Välipalojen kanssa olen pelannut ja laitan kaiken toivoni siihen, että tämän pahemmaksi ei menisi.

Kotiin päästessä on kyllä aina ihan hirveä olo, kun verensokeri on matalalla. Yritän ajoittaa päivän syömiset niin, että olo pysyy mahdollisimman hyvänä työajan.

Tsemppiä sullekin, kyllä tää joskus loppuu, toivottavasti mahdollisimman pian.

Vierailija
13/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kylmää vettä; mulla ainakin vähän auttoi syöminen ja kylmät juomiset. Ja hommaa apteekista tai muualta ne seabandit ranteisiin. Ja sit kun oli pakko mennä oksentamaan, niin hana päälle ettei äänet kuuluisi

Vierailija
14/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sea Band rannekkeet! Ja se napostelu, testaa mikä sulla toimii. Joillakin auttaa esim salmiakki/suolatikut tai vastaavat, toisilla hedelmät, osalla juominen..Närästyslääkkeistäkin saattaa olla apua. Ite söin jotain n.30min välein, oikeestaan oli ihan sama mitä söi, kunhan söi, muuten iski kaamee oksetus (mutta en kertaakaan joutunu oksentaan kuiteskaan).

Vierailija
15/15 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hirmuisesti vinkeistä, otan kyllä kaikki varmasti käyttöön! 

Ja tsemppiä myös muille kanssasisarille! Auttaa kun muistaa minkä takia sitä kärsiikään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi