Menen naimisiin! ..mutta painoni?
Menemme naimisiin kesäkuun lopulla. Ihanaa! MUTTA, olen lihonut paljon lääkityksen vuoksi joka on nyt lopetettu muttei vienyt kiloja mennessään. Pitäisi laihtua 30kg normaalipainoon mutta aika ei nyt riitä varmaan. Saisinkohan tiristettyä noin 20kg? Kuntosali varmaan hyvä kropan muokkaaja? Pidän kävelystä ja pyöräilystä tyttöni kanssa. Noudatanko jutan dieettiä vai mitä? Auttakaa minua! :)
Kommentit (12)
No toi parikymmentä kiloa voi onnistua, jos sulla itsekuri riittää. Ja tiukkana kun pysyt, niin tuloksia alkaa tulemaan nopeasti, mikä taas on palkitsevaa, mikä taasen auttaa pysymään tiukkana.
Kuntosali antaa tietty hyvää muotoa kropalle. En oo asiantuntija, mutta sanoisin, että aerobista liikuntaakin kannattaa harrastaa, jotta kaloreita kuluu. Kyllä niitä toki kuntosalillakin kuluu, mutta siellähän puolet porukasta treenaa niin löysästi, ettei edes hiki tule.
Joka tapauksessa helpoin on jaksaa liikkua, kun tekee sellaista liikuntaa mistä tykkää. Minäkin tykkään pyöräilystä ja pyrinkin käyttämään autoa mahfollisimman vähän ja liikun sen sijaan pyörällä. Samalla annan lapsille hyvää mallia.
Syöminen on kuitenkin se mikä laihduttaa. Vaikkakin liikunta laittaa aineenvaihdunnan pyörimään. Syömisessäkin sanoisin samaa, että tee sitä mikä sinua innostaa. Jos se on jutan dieetti, niin sitä sitten. Itse karsin herkut minimiin, pienensin annoskokoa ja lisäsin kasvisten osuutta. Mulla toimi tuo, kun siinä voi itse syödä samaa kuin muu perhe, koin sen helpoksi toteuttaa. Mutta tärkeää on vaan se itsekuri. Tsemppiä vaan, hyvin se menee, jos sulla on luja motivaatio.
naimisiin voi mennä painavanakin, osta sopiva puku. Tuskin laihdut lapsen kanssa fillaroimalla.
Ihanan tsemppaava toi eka viesti! Kiitos siitä! :)
Miksi naimisiin ei saisi mennä kevyempänä, vaan pitäisi pysyä läskinä? Ajattelen myös terveyttäni, en vaan pintaa. Mikä estää sen ettei pyöräily auttaisi laihtumistani? Mielenkiintoinen kommentti.. ps. puku ostetaan paria viikkoa ennen häitä, joten eiköhän ole sopiva. Ap
Mielestäni aivan jokaiselle voi liikunnasta antaa ohjeistusta, että monipuolisesti. Aerobiset voi tehdä lenkkeillen, juosten,uiden jne. Siihen lisäksi sitten voimaharjoittelua salilla. Jotkut tykkää salilla käydä salilla juoksemassa mutta itse ainakin menen mieluummin ulos ja teen vuodenajan mukaan mitä pystyy ( talvella hiihto, kesällä rullaluistelu esim). Salille 1-2 kertaa viikkoon tekemään voimatreeniä koko kropalle vapailla painoilla isoja liikkeitä. Liikuntaa siis 4-5 krt viikkoon + normaalielämä. Syömisistä tärkein, että määrittää itselle aluksi päiväkalori tavoitteet ja pysyy siinä. Suurinosa ihmisistö tietää kuitenkin minkälainen ruoka on terveellistä niin sen mukaan syö ja pitää kalorit tavoitteessa. Pitäisi painon tippua ja olon parantua
Ainiin, minä kakkonen laihduin pyöräilemällä kolmevuotiaan lapsen kanssa, koska lapsi oli polkupyörän kärrissä, jota minä hinasin. Siinä tuli hyvin vastusta.
Siellä alttarilla on vaaka. Liian painavia ei vihitä.
Ota rennosti. Sä olet nyt noissa mitoissa. Jos laihdut niin laihdut. Aikamoinen stressi saattaa tila kymmenestä kai parista kymmenestä kilosta.
ota avioliiton aikainen painotavoite...anna itselles aikaa. Sä oot hyvä noin ja toivot sairaudesta pikkuhiljaa.
Oot hyvä. Onnea sulle.
Heko heko.. onneksi on näitä asiallisiakin olemassa:) Ap
Kiitos ysi! <3 en ota stressiä tästä, laihdun jos laihdun, uskon että laihdun mutten välttämättä tavoitteeseeni hääpäivään mennessä pääse:) Ap
Jutta ja superdieetit mitä näitä nyt on? Nutraamalla laihtuu aika paljon hetkessä mutta pitemmän päälle ei kannattavaa. Liiku paljon, rasvanpoltto lenkki ennen aamupalaa, kotitreenejä ja puhdasta ruokaa. Vihanneksia, kanaa tai kalaa aterioilla, herkuttele kohtuudella. Jos mahdollisuus salille niin hyvä, mutta jos olet kokematon salilla etkä osaa oikein sielä toimia niin käy ryhmäliikunta tunneilla esim body pumppi on tehokasta :) tsemppiä
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:16"]
naimisiin voi mennä painavanakin, osta sopiva puku. Tuskin laihdut lapsen kanssa fillaroimalla.
[/quote]