Tarttuuko oksennustauti tällaisessa tilanteessa?
Olen oksennustaudissa, ja lähdössä aamuyöstä ulkomaille. Ystäväni on tarkoitus tulla tänne kissavahdiksi. Tarttuuko oksennustauti hänelle, jos hän tulee asumaan tilaan josta olen poistunut paria tuntia aikaisemmin?
Kommentit (7)
Miten pystyt matkustamaan oksennustaudissa? Itse ainakin olen niin poikki ja kipeä ettei edes postia jaksa ulkoa hakea. Virukset tarttuvat pinnoilta, norovirus elää jopa kaksi viikkoa. Kissanhoitaja siis altistuu, samoin kaikki ympärilläsi matkalla!!! Ei ihme että mahataudit leviävät aina epidemioiksi asti kun on näitä älypäitä jotka eivät pysy sairaina kotona.
Suurella todennäköisyydellä tarttuu - olet sairaana kuitenkin kosketellut pintoja ja virus elää niillä pitkään. Etkö vois jättää kissalle ruokaa/juomaa? Miten kauan olet pois?
Tosiaan vierustoverit lentokoneessa on varmasti ihan onnessaan. Alkaa heidänkin ulkomaanmatka mukavasti kun pääsee heti loman alkuun oksentelemaan.
Kyllä voi tarttua. Ihmettelen näitä valopäitä joiden edes täytyy tulla tänne kyselemään, että tarttuuko ja voiko oksennustaudissa mennä sinne ja tänne. Oma järki ei sano mitään?
Hyvin paljon mahdollista