Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreenilääke ja lihasten kipeytyminen.

Vierailija
17.03.2015 |

Eli jos mä olen vähänkään liikkunut tai tehnyt jotain fyysistä, niin migreenilääke rentouttaa? mun lihakset ja niistä tulee todella kipeät. Aivan kuin kipeänä tai todella överien treenien jälkeen.
Nyt mulla on ollut taukoa liikunnasta ja viimeksi kuntosalin jälkeen otin migreenilääkkeen enkä päässyt sen jälkeen kunnolla liikkumaan. Eilen liikuin vielä enemmän, tänään ei silti oli lihaskipuja, mutta migreeni tekee tuloaan. Tänään varattu tunti ryhmäliikunnasta, mutta jos joudun ottamaan lääkkeen, niin enhän mä sinne voi mennä.
Mistä tuo siis voi johtua ja voiko sen estää jotenkin? Eri merkkisiä migreenilääkkeitä olen vuosien aikana kokeillut ja kaikissa tuo vaikutus.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin migreenilääkkeen teho perustuu siihen, että se supistaa verisuonia - liittyisikö kipu jotenkin siihen?

Toisaalta silloin kun migreenikohtaus on päällä, viimeinen asia, jota itse murehdin, on liikunta tai ryhmäliikuntatunnin peruuntuminen. Liikunta monesti pahentaa migreeniä ja minusta olisi järkevää pyhittää migreenipäivä levolle ja hoitaa itsensä kuntoon...

Vierailija
2/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän migreenistä ja lääkkeestä, mutta jotkut noista ei varsinaisesti estä sitä migreeniä, lähinnä poistavat siitä sen kivun.

Esim itselläni on melko "heikko" olo sen kohtauksen jälkeen vaikka olisin ottanutkin sen lääkkeen ajoissa ja selvinnyt siedettävällä päänsäryllä. Ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään liikuntatunnille migreenikohtauksen aikana vaikka olisikin lääke päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt paha vaihe päällä. Joudun syömään useamman lääkkeen viikossa. Sairastellut pitkään ja lepoa ollut takana yli oman tarpeen, joten haluaisin saada taas liikunnan osaksi arkea.

Mulla joku lääke sai sellaisen renkaan menemään koko vartalon läpi ja se "muussautti" mut ihan kokonaan. Koko päivä meni kuin pienessä kännissä ja väsyneenä, eikä liikunta tullut tosiaan mieleenkään.
Nyt mulla on muuten hyvä lääke, ja se laittaa mut väsyneeksi ja heikoksi vain tosi kovan migreenin jälkeen.

Varmaan johtuu tuosta verisuonien supistumisesta, sille ei voikaan sitten mitään.

Vierailija
4/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee sivuvaikutuksena lihasarkuutta migreenilääkkeestä. Seuraavana päivänä vielä, mutta ei niin pahasti, että se vaikuttaisi elämään, esim. vrk. migreenin jälkeen voin harrastaa liikuntaa, ellei kohtaus ole ollut joku supervaikea, monen tunnin helvetti johon mennyt useampi lääke.

Vierailija
5/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun aloitella vähän hellemmällä liikunnalla, reippaalla kävelyllä tms. Johan lihakset voi tulla tauon jälkeen infernaalisen kipeiksi ihan vain tauon vuoksi...esim. bodypumpista tms. Itse käytän kohtauslääkkeenä Sumatriptania ja jos erehdyn liikkumaan enemmän (siis ylipäätään olemaan liikkeessä, en tarkoita nyt mitään bodycombat-tuntia...), olosta voi tulla tosi tukala. Yritänkin aina pyhittää seuraavat 3h makaamiselle lääkkeen ottamisen jälkeen.

Vierailija
6/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuota lihaskipua voi olla monta päivää. Eikä mun ole tarvinnut välttämättä samana päivänä tehdä jotain ruumiillista rasitusta, siitäkin voi olla pari päivää ja silti migreenilääke kipeyttää ne lihakset mitkä ovat rasittuneet.
No, ei sille kai voi mitään. Tuskin mikään venyttelykään auttaa. Siis venyttelenhän mä aina liikunnan jälkeen, mutta jos venyttelis lääkkeen oton jälkeen.

Vierailija
7/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut tosi rennosti ja pidin todella pitkän tauon ennen kuin aloitin sairastelun jälkeen liikunnan. Ihan sen takia, kun olen huomannut, että en parane millään tai sama tai joku muu tauti iskee uudestaan kiinni, jos en ole parantunut 100 % tai aloitan liian kovalla treenillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä