Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekiköhän tarhatäti oikein?

Vierailija
14.09.2006 |

Meillä 2-vuotias pikkuinen joka harjoitellut kesällä kuivaksi. Nyt on lirahdellut jonkin aikaa kerran pari päivässä pissa pöksyyn. Tarhassa se on tapahtunut useimmiten ulkona. Kun on sitten haettu lapsi kotiin niin on mielellään itse kantanut pussin jossa pissavaatteet ovat kun ei isoa hoitoreppua jaksa itse kantaa. Eilen sitten kun hain lapsen tarhasta ja lapsi olisi halunnut taas pussin ottaa kantoon niin tätipä laittoikin pussin takaisin reppuun ja sanoi ettei sitä saa sieltä ottaa kun se on sinne laitettu. Minulle sanoi että jotain pitää asialle tehdä kun tuntuu niin mukavalta kantaa sitä pussia ettei asia olisikaan niin mukava. Minä olin vähän ihmeissäni että pitikö lasta alkaa kotiinlähdön hetkellä noin huudattamaan. Hyvä kun saatiin lapsi sitten autoon ja koko kotimatka täytyi itkeä. En oikein itse usko että se pissapussin kantaminen on kivaa vaan haluaa olla mukana/apuna kun tullaan kotiin hakemaan ja kantaa sitten sen pussin kun sen jaksaa keveyden takia kantaa. Joillakin lapsilla on pidätysvaikeuksia ja kun kyseessä on vielä noin pieni lapsi niin minun mielestäni asiaa täytyy seurailla eikä heti ottaa järeitä keinoja käyttöön.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää opettaa lasta paremmin kuivaksi, ennemminkin kuin rankaista noin järjettömällä tavalla kotiinlähdön aikaan. Kysy yrittääkö ne edes siellä hoidossa laittaa sitä pissalle?

Vierailija
2/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kyllä vielä nuori ja vahinkoja sattuu, se on totta. Mutta saattaahan se olla että pissapussin kantaminen on kivaa ja ihän sitä pissapussia voi kantaa jos ei niitä pissasia vaatteita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai riippuu tietenkin onko lapsesi lähempänä kahta vai kolmea vuotta.

Meillä on juuri kolme vuotta täyttänyt tyttö, ja vasta nyt hän pärjää hyvin ulkoilut ym. ilman vaippaa. Tosin puistossa käydään monesti puskapisulla ja kauppareissulla yleisessä veskissä.

En ymmärrä miksi lapsen ei annettu kantaa pissapussia.

En usko että housuun pissiminen kuitenkaan on hänestä kivaa. Voihan lasta yrittää palkita esim tarroilla jokaisesta kuivana pysytystä tarhapäivästä jos haluaa korostaa vielä enemmän kuinka tärkeää on pysyä kuivana (meillä auttoi tarrat).

Vierailija
4/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotonakin huomannut että joskus lapsi vain huomaan liian myöhään että pissattaa ja sitten sitä ei enään paljon pidätellä vaan osa lirisee lattialle ennen kuin potalle keritään. Tarhatädillä on itselläkin kaksi lasta ja ilmeisesti nämä lapset ovat oppineet suoraan kuiviksi. Meillä on kolme lasta ja yhdellä isoista siskoista kans ollut pidätysvaikeulksia vaikkei mitään rakenteellistä vikaa olekaan löytynyt että syy voi myös olla siinä. t. ap.

Vierailija
5/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei siellä mitään pusseja kanneta eikä asiasta tehdä mitään halooto joten ei myöskään pitäisi olla huomionhakua jota kyllä nuorimmaisena saa ilman tällaisia temppujakin. t. ap

Vierailija
6/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei sitä mitenkään vaadittu. KEsällä vaan kulki ilman vaippaa ja hyvin helposti itse oppi menemään potalle. Nyt siis tuli juuri täyteen 1v11kk eikä vahinkoja oikeastaan satu koskaan. Minä voisin kuvitella ihan hyvin että tuo pissipussin kantaminen " kannustaa" pissaamaan housuun. Eli tietää että saa pussin kannettavaksi. Voihan olla että vahinkoja sattuu siitäkin huolimatta, pienihän lapsi toki on. Mutta itse ainakin kokeilisin tuota ettei pissapussia saa itse kantaa. Siihen tilalle vaihtaisin jotain muuta. Vaikka jonkun oman pienen kassin missä on jotain muuta kuin pissaiset vaatteet.

Vierailija
7/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän torumisesta ja rangaistuksista (ettei saa kantaa pussia) voi tulla ennemminkin huonoja seurauksia kuin hyviä tuloksia. Tarkoitan, että lapsi voi alkaa pelkäämään pissaamista ja jännittämään kaikkea mikä liittyy pottailuun.

Ei lapsilta saa vaatia liikaa. kaksivuotias on pieni!

Totta on, että joku lapsi oppii hyvinkin aikaisin. Oli meilläkin esikoinen 1v 8kk iässä päiväkuiva ja 2v 2kk ikäisenä yökuiva. Mutta tää meidän kolme vuotias on kypsä päiväkuivuuteen vasta nyt. Yövaippa on käytössä vielä. Ja on niin kauan kuin sitä tarvitaan. (mieluummin otan aamulla pissavaipan pois kuin vaihdan 1-4 kertaa yössä kuivia lakanoita)

Onneksi minun lapseni on kotihoidossa, eikä tarhantätien hoidossa! Jotkut vaan eivät tajua, että toisten lapset voi pissata housuun vielä 3 vuotiainakin JA SE ON VIELÄPÄ NORMAALIA!

t. 5

Vierailija
8/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onneksi minun lapseni on kotihoidossa, eikä tarhantätien hoidossa! Jotkut vaan eivät tajua, että toisten lapset voi pissata housuun vielä 3 vuotiainakin JA SE ON VIELÄPÄ NORMAALIA!

sarkasmiksi sille AMMATTIKASVATTAJALLE, tarhantädille. En arvostele siis ketään, joka vie lastaan hoitoon..

Minusta vaan on käsittämätöntä, miten joku ammatikseen lasten kanssa työskentelevä voi olla noin hölmö, että pitää lasta -kaksivuotiasta- tarpeeksi kypsänä olemaan kuiva.. Ja on vieläpä vaatimuksissaan noin ehdoton.

t.5 (?) .. unohdin jo numeroni..

ps. minusta lapsesi on hyvin reipas kun auttaa pisupyykin kantamisessa ;)

Vierailija
9/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalle ja nuorimmalle niitä on sattunut ja luulenpa että tämä on yksilöllistä. Ja vaikka pussi kannustaiskin pissimään housuun niin eikö tämän olisi voinut tehdä toisinkin eli olisi laittanut päivällä jo pussin reppuun ja repun kiinni niin ei olisi lapsi koko pussia nähnyt kotiinlähdön hetkellä. Näin olisimme turhalta porulta välttyneet. t. ap

Vierailija
10/10 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap