Miten haen apua masennukseen???
Kommentit (4)
Pyydät päästä lääkärin juttusille ja kerrot että olosi on huono ja tarvitset apua heti. Tod. näk nopeasti pääset mielenterveyshoitajan puheille, joka sitten ohjaa eteenpäin ja arvioi hoidon kiireellisyyden tarvetta.
Lääkeillä oireet saadaan yleensä laantumaan 3-6viikossa ja sen jälkeen jaksat kenties pureutua masentumisesi syihin terapiassa. Toipuminen kestää pitkään mutta on mahdollista.
Tsemppiä ja upeaa että haet apua. Liian moni sinnittelee liian pitkään yksin ja sitten masennus alkaakin olla kroonista.
pienellä paikkakunnalla neuvolaan kertomaan asioista...t.ap
ja NYT itsellä sellainen olo, et minun on pakko saada apua!! Ahdistaa niin paljon kaikki asiat, ttuntuu et pää räjähtää ja ahdistaa koko kroppaa. Olen aina vähätellyt masennusta, ja ajatellut ettei se voi minulle tulla, mutta NIINPÄ vain tuli!! lapsiakin on jotka tarvitsee tasapainoisen äidin, ja monesti ajattelen et olisi paljon helpompi, jos minua ei olisi, mutta lasten takia jaksan nousta ylös. Miehenikin on ihana, mutta ehkä hän on väärä ihminen auttamaan minua. ja tuskin hän edes siihen pystyisi...
Unikaan ei tahdo tulla, ja stressaan vain liikaa kaikilla joutavilla asioilla. Enne nautin auringosta, mutta nyt inhoan sitä....eli selvästi masennusta ilmassa?
ja jaksan tehdä vain ne arkiaskareet ja muut jää tuonnemmaksi...arki pyörii ja pyörii samaa rataa....lapset ovat iloni elämässä ja nyt olen jotenkin alkanut pelkäämään, että heille sattuu jotain...tuntuu että väliin iskee hirveä paniikki. Ja toisen ihmisenkin kanssa puhuminen tuntuu vaikealta, pelkään paniikkikohtausta....Voi kumpa selviäisin ja elämä hymyilisi....Onko muilla vastaavia?? kiitos kaikille, taidan tosiaan mennä puhumaan asioista.
Tai asia puheeksi neuvolassa.