Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakopaikka koulukiusatuille? Olisiko hyvä idea?

Vierailija
10.12.2021 |

Sinne voisivat paeta rankasti kiusatut, joilla ei ole tahdonvoimaa vastustaa kunnolla ketään ja jotka pakotettuina tulevat päivittäin kouluun kiusattaviksi. Koska isä ja äiti eivät suostu kotikouluvaihtoehtoon koska eivät välitä mitään lapsestaan joka ehkä jo pyörittelee itsemurhaa päässään. Pakopaikassa voisi nukkua ja saada terapiaa ja lakimiehen apua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen koulukiusattuna mikä pelko oli joka päivä mennä kouluun. Silloin tuli mieleen monta kertaa että kerran on pakko mennä kouluun niin miksi siellä ei saa olla turvassa.

Vierailija
2/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koulun vaihto pitäisi antaa silloin kun lapsi itse niin haluaa. Kerro opettajalle ja pyydä että hän tekee lasun tai tee se itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois myös todella hyvä että kiusatuksi tulleille ois esim mahdollista vaihtaa oman koulun sisällä luokkaa nopealla aikataululla.

Vierailija
4/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeilysäkki käytävän nurkkaan roikkumaan, jotta kiusaaja voi purkaa siihen pahan mielensä.

Tai muuten vaan sitä voi potkia ja hakata, jos joku pännii pahasti.

Vierailija
5/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi osata perustaidot kiusaamisessa, sillä siitä pääsee että osoittaa kohteeksi jonkun toisen. 

Vierailija
6/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en äitinä lopulta enää kestänyt lapseni loputonta kiusaamista. Oltiin vaihtamassa koulua, mutta minua neuvottiin tekemään rikosilmoitus poliisille lapseni kiusaamisesta. Sen tein ja saatiin apua tilanteeseen ja kiusaamiseen, eikä tarvinnut enää miettiä koulun vaihtoa. Poliisin Ankkuri-ryhmässä löytyi ammattitaitoista porukkaa, jotka on lapsia ja nuoria varten.

Vierailija
7/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon usein miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että olisi vapaaehtoisia aikuisia tai vaikka isompia lapsia, jotka olisivat valmiit kulkemaan koulukiusatun kanssa koulumatkat vaikka joka päivä. Itsekin voisin tällaiseen osallistua. Välitunneille tarvittaisiin kanssa vapaaehtoisia aikuisia valvomaan. Voisi auttaa edes pikkasen.

Vierailija
8/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdottomasti joka luokkahuoneeseen, myös liikuntasaleihin, ja mielellään käytävillekin, kamerat, ja kaikille vanhemmille pääsy katsomaan kameran tallenteita livenä tai tallenteena.

Vierailija
9/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin (fyysisesti) kiusatulle päällekarkaushälyttimen. Ei ole kallis ja ääni on riittävän kova herättämään ympäristön huomion.

Käytän ko. hälytintä itsekin myöhäisillan työmatkoilla. Kaikki keinot käyttöön väkivallan ehkäisemiseksi ja tämä on yksi niistä.

Vierailija
10/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppa. Nämä muutamat k-kauppiaat jeesustelivat mainoksissaan että k-kauppa on turvapaikka kiusatuille.

Vierailija
11/11 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvoimaa vastustaa kunnolla ketään? Kerropa Ap miten itse puolustat itseäsi, kun 10 tyyppiä tulee hakkaamaan sinut ja loput koulusta huutaa vieressä tappelu, tappelu! Välituntivalvoja vain kääntää selkänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme