Olematon isäsuhde
Olen 20v nainen ja muutin vuosi sitten omille kun en tullut enää toimeen isäni kanssa. Hän on niin kauan kun muistan ollut todella kylmä ja tunteeton. Hän ei koskaan leikkinyt kanssani kun olin lapsi. Ei auttanut läksyissä tms.
Nykyisinkin kun tarvisin kodissani apua. mm pienet remppahommat, niin hän ei auta. Tuntuu niin pahalta ettei omaa tytärtä voi auttaa. Hän ei pidä minuun mitään yhteyttä eikä kysy koskaan kuulumisiani, kun vierailen porukoilla.
Srn lisäksi hän suosii 19v veljeäni, soittelee tälle viikoittain ja on aina valmis lähtemään auttamaan veljeäni. Veli opiskelee 250km päässä minä asun 15km päässä... Kaiken huipuksi "isäni" haukkuu minua veljeni kanssa. Mm. miksi en lähde yliopistoon, vaan olen paskaduunissa paskapalkalla...
Tuntuu ihan kuin minulla ei edes olisi isää. Ja rakastan työtäni ja tuollainen paskanpuhuminen satuttaa syvältä ja saa itkun aikaan. En ymmärrä mitn äitini kestää tuollaista miestä. Oli pakko avautua, kun on niin paha olla ja en tiedä vihaanko isääni vai voiko tuollaista isäksi edes kutsua.
Kommentit (10)
En asu, mutta on mulla naapuri joka kyllä auttaa tarvittaessa. Ei vaan aina kehtaa pyydellä
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:54"]En asu, mutta on mulla naapuri joka kyllä auttaa tarvittaessa. Ei vaan aina kehtaa pyydellä
[/quote]
Tottakai pyydät jos tarviit jeesiä! Turha vaivata faijaas jos on tollanen vätys ja kohtelee sua kun ilmaa. M21
Onpas kurjaa :( Itellä on vähän samanlainen isä tai siis "ukko". En edes käytä termiä isä. Vihaaminen ei kyllä auta mitään. Kannattaa kerätä ympärille mukavia ja aitoja ihmisiä, jotka ovat aina valmiita auttamaan. Isäsi voi olla vaikka joku narsisti tms. ongelmainen, jos kerran on tunnekylmä p*ska. Piristyhän ja nauti auringonpaisteesta ja tulevasta keväästä :) Muista, että sinussa ei ole vika, vaan jossakin muualla. Kaikkea hyvää kevääseesi :)
En kyllä ymmärrä tollasta ihme käärmeilyä. Miten veljeskin alentuu tollaseen käytökseen? No, mut koita jaksaa! M21
Kiitos kivoista tsempeistä, ne piristää. Täytyy vaan olla välittämättä ja mikään ei sano ettenkö ehkä lähtisi joskus opiskelemaan. Olen tällä hetkellä tyytyväinen työhöni ja elämääni :) Onneksi on ihania ystäviä ympärillä, tosin poropeukaloita :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:05"]Kiitos kivoista tsempeistä, ne piristää. Täytyy vaan olla välittämättä ja mikään ei sano ettenkö ehkä lähtisi joskus opiskelemaan. Olen tällä hetkellä tyytyväinen työhöni ja elämääni :) Onneksi on ihania ystäviä ympärillä, tosin poropeukaloita :D
[/quote]
Joo älä välitä niistä faijas puheista. Ajattele, että se purkaa pahaa oloonsa suhun ja älä ota niitä ittees. Ja anna sen arvostella sun duunia jos haluu. Parempi töissä kun ei töitä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:05"]Kiitos kivoista tsempeistä, ne piristää. Täytyy vaan olla välittämättä ja mikään ei sano ettenkö ehkä lähtisi joskus opiskelemaan. Olen tällä hetkellä tyytyväinen työhöni ja elämääni :) Onneksi on ihania ystäviä ympärillä, tosin poropeukaloita :D
[/quote]
Joo älä välitä niistä faijas puheista. Ajattele, että se purkaa pahaa oloonsa suhun ja älä ota niitä ittees. Ja anna sen arvostella sun duunia jos haluu. Parempi töissä kun ei töitä ollenkaan.
[/quote]
Jep, tuo on kyl totta. Kiitos :) Ja sitä paitsi ei isälläkään oo mikään hyvä duuni, perusduunari se on..
Mun isä oli samanlainen. Olen jo vuosia sitten laittanut välit poikki enkä ole katunut päätöstä kertaakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:15"]Mun isä oli samanlainen. Olen jo vuosia sitten laittanut välit poikki enkä ole katunut päätöstä kertaakaan.
[/quote]
Ymmärrettävää, itsekkään ei juuri yhteydenpito kiinnosta. Äidin takia porukoilla vaan käynkin. -ap
Höh :( Mä voisin auttaa. Osaan kaikenlaista nikkarointia. Asutko helsingissä? M21