** ENSKOJEN TORSTAI **
Kommentit (21)
... ensimmäistä kertaa minä aloitan päivän pinon :) Yleensä olen tähän aikaan vielä tiukasti vällyjen alla, mutta käytiin äsken neuvolassa joten hereillä ollaan jo.
Neuvolakäynti oli vähän pettymys... Viime viikolla terkka sanoi, että vauva olisi jo kiinnittynyt ja lähtöasemissa ja että sf-mitta olisi pienentynyt. Nyt vauva ei sitten ollutkaan kiinnittynyt ja sf-mittakin oli pompannut vaikka kuinka! En oikein ymmärrä miten se on mahdollista...
Ensi viikolla on taas aika neuvolaan laskettuna aikana eli torstaina, ja terkka sanoi, että jos ei vauva ole siihen mennessä syntynyt, hän varmaankin laittaa meille lähetteen äitipolille - kun vauva tuntuu aika isolta ja olisi aika lailla valmis syntymään. Kyseli myöskin, onko jompi kumpi meistä tulevista vanhemmista ollut iso vauva. No miehenihän oli 4,7 kiloinen syntyessään! Eli mahdollisesti nyt kuitenkin meille olisi iso jötkäle syntymässä...
Tämä oli vähän shokki kun olimme kuitenkin rv 35 äitipolilla kokoarviossa, ja silloin sanottiin, että ihan normaalikokoinen vauva olisi tulossa. Nyt ihan tässä loppuvaiheessa on ilmeisesti tapahtunut jonkinmoinen kasvupyrähdys... Voi apua.
No, täytyy nyt pitää vaan mieli rauhallisena ja katsoa mitä tapahtuu. Eihän sitä asiaa voi murehtimalla mihinkään muuttaa.
Tulen myöhemmin lukaisemaan kuulumisianne, taidan nyt mennä sulattelemaan uutisia peiton alle. Kyllä se tästä, tärkeintä että vauvalla on kaikki hyvin! :)
Karssuli ja vauveli rv 39
[color=104E8B] Nyt tulee vähän omaa napaa, pakko päästä " purkautumaan" ... [/color]
[color=BF3EFF] Elikkäs, meillä täällä koettiin pienimuotoisia kauhunhetkiä. Mulla oli nimittäin eilen lääkärineuvola, jossa lääkäri ensin teki sisätutkimuksen, jonka jälkeen oli tarkoitus kuunnella Piksun sydänääniä. Lääkäri ei löytänyt sykettä dopplerilla, vaikka etsi sitä todella kauan. No sitten se lääkäri alkoi jo tuskastumaan ja lopulta kysyi (=tiuskaisi), että " Onko ollut vuotoja?!" . Sanoin, että ei. Kysyin lääkäriltä, että pitäisikö tästä nyt huolestua, kun ei saatu sydänääniä kuulumaan... Ja lääkäri siihen äkäisesti sanoi, että " Kyllä ne jo tässä vaiheessa raskautta pitää kuulua!" . Se pelotteli keskenmenolla ja laittoi minulle tälle päivälle lähetteen Äitiyspoliklinikalle ultraan, jossa sitten katsoittaisiin, onko Piksu vielä hengissä. Neuvolasta kotiin lähdin aika apein mielin... [/color]
[color=104E8B] Luojan kiitos, mulla on kotona se kotidoppler! Eläköön kotidoppler!!! Se antoi edes pientä varmuutta siitä, että Piksu olisi kunnossa! Olin nimittäin kuunnellut sydänäänet ennen neuvolaan menoa ja sitten vielä neuvolan jälkeen kuunneltiin miehen kanssa yhdessä...ja saatiin siis sydänäänet kuuluviin:) Jos mulla ei ois ollut tuota kotidoppleria, niin olisin varmaan ennen ultraa ollut TÄYSIN paniikissa ja heittänyt hanskat tiskiin, sillä lääkäri neuvolassa osasi jotenkin tosi hyvin pelotella keskenmenolla, eikä ollut kovinkaan positiivisin mielin! Kyllä mua eilen ja tänään aamulla (ennen ultraa) pelotti silti jonkin verran ja aloin jopa epäilemään omia kotidoppleritaitojani...ajattelin, että jos olenkin kuvitellut kuulevani Piksun äänet tai olen kuullut vain oman sykkeeni dopplerilla. [/color]
[color=BF3EFF] Pääsin puoli yhdeksän aikoihin siis tänään ultraan, joka toi suuren helpotuksen:)!!!! Piksulla oli kaikki täysin kunnossa! Siellä se masussa jumppaili kovasti ja ultratätikin hymyili Piksun vilkkaudelle:) Sydän sykki ja muutenkin asiat olivat täydellisesti kunnossa! Ultratäti mittaili Piksun pään- ja vartalon(?)ympäryksen (vastasivat rv 13+5/13+6) ja yritti se mitata myös reisiluuta, mutta Piksu ei pysynyt hetkeäkään paikallaan, joten reisiluun pituus jäi siis mittaamatta;) Huoh...nyt on kyllä helpottunut ja onnellinen olo:)! [/color]
[color=104E8B] Jäi kuitenkin jotenkin inhottava olo siitä eilisestä lääkärineuvolasta, kun siellä tuli ihan sellainen olo, että olen jotenkin epänormaali, kun vauvelin sydänääniä ei vielä tässä vaiheessa saatu neuvolan dopplerilla kuulumaan:( Täytyisi muistaa, että jokainen odottaja ja jokainen vauva on erilainen, oma yksilönsä. Sydänäänien kuulumiseenkin voi vaikuttaa niin moni eri asia, eikä heti pitäisi (ei lääkärin, eikä myöskään minun) alkaa ajatella kaikista pahinta vaihtoehtoa... No loppu hyvin, kaikki hyvin:)! [/color]
[color=BF3EFF] Anteeksi omanapaisuuteni. [/color]
[color=104E8B] Huiskutuksia kaikille!!! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja neuvolalääkärin kanssa kuurupiiloa leikkivä Piksuliini, rv 13+3 ~ ♥ ~ [/color]
Pikaisesti kirjoittelen, koska tänään on vihdoin sellainen päivä että olen menossa yksityiselle lääkärille varmistamaan kaiken olevan ok masussa. Pari viikkoa sitten naistenklinikan päivystävä lääkärihän siis kehoitti menemään käyttäen sanontaa " jos haluat satsata asiaan niin kannattaa käydä tarkistuttamassa" ... Kipuja ei ole onneksi enää ollut eikä vuotoa, joten toivotaan että hyvillä mielin palaan kotiin siivoilemaan. Viikonloppuna on miehen synttärit ja olo on sen verran heikko koko ajan, jotta pitää jo nyt alkaa laittamaan paikkoja kuntoon.
Kandi, kyllä minäkin olen Keravalta. Itselläni jokunen tuttava täällä päin mutta ei ketään kellä olisi omia pieniä lapsia. Keravalla ollaan asuttu reilut pari vuotta. Mites muuten kävi, löytyikö kankaita?
Viipuli, kuulostipa kurjalta tyypiltä tuo lääkäri. Onneksi kaikki kuitenkin on hyvin ja olihan lääkäri tietysti siinä mielessä fiksu, että laittoi sinut eteenpäin etkä jäänyt epätietoisuuden varaan.
Aurinkoista päivää kaikille! Mun on oikeasti nyt ryhdistäydyttävä. Tulen sitten iltapäivällä kertomaan oliko kaikki ok vai ei...
t. iida-linnea
Voi Viipuli-raukkaa, onpas sua peloteltu! Itse olisin varmaan pyörtynyt siihen paikkaan, jos sydänääniä ei olisi saatu kuuluviin... Onneksi tosiaan teillä on se kotidoppler, niin ei tarvinnut niin paljon pelätä.
Mulla on tänään ylimääräinen neuvolalääkäri, kun soitin eilen neuvolaan ja kysyin jatkoa sairaslomalle. Neuvolalääkärillä sattui olemaan juuri yksi peruutusaika vapaana, joten tehdään sitten samalla sisätutkimuskin. Nyt sormet ja varpaat ristissä, ettei supistukset ole vaikuttaneet vielä mitenkään kohdunkaulaan!
Ei muuten pomo töissä ollut liian iloinen, kun soitin jatkavani sairaslomaa vielä tämän viikon. Viimeksi sain sentään sympatiaa osakseni, mutta nyt alkoi jo äänestä paistaa läpi tyytymättömyys... Lupailin kovasti mennä sitten ensi viikon lopulla töihin, vähintäänkin kokeilemaan josko selkäkipu jotenkin ihmeellisesti olisi kadonnut. Mulla olisi tämän viikon jälkeen vielä kuusi viikkoa töitä; jospa pystyisin niistä edes suurimman osan tekemään, niin en heti joutuisi Kelan sairaspäivärahan varaan (meillä työnantaja maksaa vain neljän viikon palkan saikulla).
Mahagalleriaa kaipailisin itsekin! Ja nyt pääsi unohtumaan kenellä on irc-galleriassa tunnukset, mutta jos uskallat vinkkaista millä nimellä olet siellä, käyn kurkkimassa :) Mäkin olen harkinnut mahakuvien laittamista galleriaan, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi...
Kandi & Muhku, tänään 25 viikkoa täynnä! (Brunon mukaan)
[color=#006400]Jaahas..Torstai taasen. Vähän harmitti eilen kun olin tehnyt illalla pizzan ja odottelin miestä kotiin niin se joutuikin jäämään Raumalle yöksi..Noh, otetaan tänään takaisin..=)
Möröttimellä oli hieman tylsä kangasreissu! Olisit huutanut siellä palvelutiskillä, että johan se nyt on merkillistä jos tässä kerkii synnyttämäänkin ennen kuin saa palvelua tästä rättikaupasta! HMPH! Jos mä meen Eurokankaaseen täällä vaan hengaileen niin mua alkaa ärsyttään kun myyjä hiippailee perässä mittatikun kanssa! Mä aina sanon, että turhaan kulutat energiaa, en mä meinaa mitään ostaa kun en osaa edes ommella. =)
Osse oli käynyt Suomen parhaalla lääkärillä!! =) Hyvä, että sait lääkettä jos se nujertuis nyt se flunssakin..
Han kyseli kuvista. No ei helvetissäkään ole ja jos jostain löytyy niin tuhotaan ne!! =D Mä näytän kuvissa poikkeuksetta hikiseltä, omituiselta ja lihavalta XD Luonnossa oonkin sitten niin pirun söpskä! Huoh. =) Tatuointeja löytyy yksi, aikoinaan Australiassa otettu..läväreitä ei muuta kuin korvissa yht. 6.
Makkara: et tietenkään heitä sitä huuto-taulukuvaa pois vaan panet visusti piiloon ja näytät lapselle sitten kun se on n. 18-vuotias ja nauratte yhdessä =D Joo tatskan pääle tulee se arpimöhnö (jota tekee NIIN mieli nyppiä!!!), joka sitten tippuilee pois, mutta jos sulla jää aina röpelöä niin en mä ainakaan uskaltais ottaa kuvaa ihoon..Ainakaan mitään valtavaa =D
Karssulille mahdollisesti tulossa iso vauva! Jossain oli, että turhaan naiset murehtii vauvojen koosta, että kyllä sieltä 6-kiloinenkin mahtuu tulemaan..Tuota..lohduttihan tää nyt..? ..tai jotain..? =D
Viipulilla oli aika pirun karsee lääkäri!!! Sano sille ens kerralla, että osta ny prkl paremmat laitteet tai opettele käyttään entisiä! Hitto. Mutta hyvä, että kaikki ok! =)
Iida-linnealle ja kandille tsemppiä lääkäriin!
Nyt ei tuu muuta mieleen..Pitkä vierailupäivä edessä eli lähden suihkuun ja valmistautuun..
Mukavaa torstaita!!!
t. poppis ja räpsy rv21+1
Mä tulin nopeesti kirjottelemaan, että en oo pariin päivään? ehtiny lukee pinoja, kun on ollu päänsärkyä ja muuta ja eilen sitten jouduttiinki menee taysin synnärille näytille kun päänäsrky ja näköoireet vaan ylty ja muutenkin oli tosi huono ja heikko olo.
Oltiin siellä taysissa 5h ja onneks pääsin kotiin, kun labroissa ym. ei vielä ainakaan ollu mitään ihmeellistä. Mulla olis ollu tälle aamulle äippäpolille aika, mutta se nyt sitten siirty viikon päähän perjantaille, kun oltiinki tutkittavana jo eilen.
Nyt siis mun pitää vaan LEVÄTÄ ja LEVÄTÄ. Eli ei varmaan paljoo palstaile, kun ei oo kannettavaa tietsikkaa, jolla vois vaikka sohvalla surffailla. Huomenna on sitte taas neuvola, ja maanantaina tai tiistaina taas + sit se ens viikon perjantain äippäpolikäynti... eli " kiirettä" pitää. :)
Että näin meillä...
Burde ja 2,9kg Pennari :)
PS. Viipuli: mulla kans ekassa lääkärineuvolassa lääkäri meinas jo luovuttaa sydänäänten kuulumisten suhteen... se etti ja etti, mutta ei meinannu löytää. Sit ku oli tosiaan luovuttamassa, ni sitten kuulukin. Mutta ei se kyllä onneks pelottelu linjalle lähteny! Se oli tyhmä se sun lääkäri!! Ei ne kyllä paljoo ajattele miten käyttäytyy ja mitä suustansa päästää... HIeno juttu, että sulla oli se kotidoppleri ja saitte sillä mielenrauhaa takas! :)
[color=#B22222]Mun vierailupäivä pissi ihan kokonaan! Yks lähti viemään haukkua eläinlääkärille, toinen joutu duunikeikalle ja kolmanteen paikkaan en sitten jaksa edes lähteä..Mitä mä teen koko päivän?! =D Ikävää kun suunnitelmat muuttuu radikaalisti =)
Burde: koitahan nyt sitten levätä oikein olan takaa!! Pelottavia tollaset näköhäiriöt jo..=/ Mutta eipä pennis kauheen iso oo vaikka sun massu onki valtava! =) tai enhän mä tiedä jos ne kasvaa vielä kolmessa viikossa yhtä paljon kiloja?! =)
Jospa tota BB:tä sitten..
t. poppis ja räpsy massu täynnä mansikkahilloleipää! =)
Sanotaan nyt sitten huomenia!
Olen nimittäin vasta tuossa reilu puoli tuntia sitten herännyt, mutta porukkaa on meillä kyllä ehtinyt sinä aikana ramppaamaan ihan kiitettävästi. Ensin kävi miehen sisko ja äsken kaksi tätöstä, jotka jakoivat Herättäjä-lehteä? Minun ulkoinen olemukseni taisi olla niin herättävä ;) että eivät edes yrittäneet tulla sisälle juttelemaan, vaan nopeasti vaan tyrkkäsivät sen lehdykän oven raosta ja toivottelivat hyvää päivänjatkoa :)
Karssuli: Niin sitä vaan lupaillaan, että on kiinnittynyt ja sitten ei olekaan :( Älä nyt vielä ihan hirveää paniikkia siitä vauvan koosta ota, vai millä perusteella se terkka sitten teidän vauvaa isoksi veikkaili? Ainakin jos se siihen sf-mittaan arvionsa perustaa niin siihen nyt voi vaikuttaa niin moni juttu. No ensi viikolla sitten neuvolaan ja mahdollisesti sinne äitipolille niin siellähän asiaan tulee selvyyttä. Edellyttäen tietysti, ettei vauva lähde sitä ennen syntymään. Yritähän olla huolehtimatta, sinuna luottaisin kuitenkin enempi siihen ultralla tehtyyn painoarvioon, varsinkin kun siitä ei nyt tuon enempää ole kulunut aikaa. Tsemiä! Pitää tähän vielä ihan tällaisena sivujuonteena sanoa, että mulle tulee tuosta sinun nimimerkistä minun paras ystävä mieleen, joka on kotoisin Pohjanmaalta ja jonka kanssa me aina opiskeluaikoina käytiin hakemassa " karssua" eli karkkia opiskeluintoamme lisäämään.
Viipuli: Kaikenmaailman lääkäreitä! *heristelee nyrkkejään* Se on just tuota, että jos ite ei osaa niin sehän on tietysti asiakkaan vika! Onneksi teillä on se kotidoppleri. Minä olisin tuollaisen lääkärikäynnin jälkeen kyllä ollut niin hermoraunio, että olisin mennyt vaikka yksityiselle kuunteluttamaan ne sydänäänet tai ultraan, mutta kyllähän se olisi pitänyt samantien selvyys saada, miten siellä voidaan. Noilla viikoilla sitä paitsi se vauva on niin nopea liikkeissään (kuten ilmeisesti teidänkin Piksu) ja sillä on tilaa liikkua, että saattaa karata dopplerin alta. Mulla kuului neuvolassa ekaa kertaa sydänäänet rv11+6, mutta myöhäisemmillä viikoilla niitä ollaan kertaalleen jouduttu vähän hakemaan, kun vauva on vältellyt kojetta. Hyvä kuitenkin, että saitte vielä ultrassa varmuuden Piksuliinin hyvinvoinnista :)
iida-linnealle tsemppiä ultraan!
kandivaihe: Eipähän noilta työnantajilta kannata riemunkiljahduksia odotella ilmoittaessaan jäävänsä saikulle ;) Piut paut vaan moiselle hapannaamalle ja menet töihin sitten kun ja erityisesti painotan tätä JOS jaksat.
Poppis: Sinun viesteistäsi kyllä tulee aina hyvälle mielelle, kun ne on niin elävästi kirjoitettu :) Muistanko yhtään oikein, että jonkin sortin viestintä on ammattialaasi? Olisi kyllä saattanut tulla mittatikkumammoihin liikettä, jos olisin päästänyt tuon sinun ehdottaman huudahduksesi ilmoille siellä kaupoissa. Pitää ihan laittaa korvan taakse ;) Minusta on vaan kasvatettu niin ns. kiltti tyttö, joka ei julkisesti osoita mieltään, vaan puhisee sitten itsekseen tai täällä vauvalehden palstalla kokemastaan vääryydestä ;) Pitäisi kyllä oppia pitämään paremmin puolensa.
Burdelle lepoja ja hyvä, että saat olla kotona ja se raskausmyrkytys on pysynyt loitolla. Keräilehän voimia lopulliseen koitokseen!
Masukuvista sen verran, että onhan noita nyt tullut otettua ja viime viikonloppuna mies otti minusta digikameralla sellaisia mustavalkoisia kuvia, joista olen erittäin ylpeä. Minä olen todellinen mustavalkovalokuvien ystävä :) Niissä on kyllä pari sellaista hassuakin kuvaa, jotka on otettu suoraan edestäpäin ja niissä masu näyttää ihan sille, kuin nahkan alle olisi viritetty isomman luokan koripallo ;) Pitäisi varmaan mieheltä kysyä, miten noita kuvia saisi laitettua nettiin, niin saisi näyttää noita kuvia teillekin.
Masun kasvuunkin vielä kommentoin, että minusta kanssa tuntui yhdessä vaiheessa, ettei se " kaljis" siitä mihinkään kasva. Muut ihmiset sanoivat toista ja kyllä sen sitten itsekin niistä kuvista näki, että kasvua tapahtui. Että kamera ja mittanauha avuksi masunkasvun tarkkailuun ;)
Asiasta seitsemänteen, Emmaljungan uudet kuosit? Siis tuliko niille edes mitään uusia värejä vai tuliko niitä uudistuksia vain tähän tekniseen puoleen ja kankaan leikkauksiin? Tuolta vaan lastentarvikkeen sivuilta olen kytännyt niitä uutuuksia ja ainakin jonkun broschyyrin mukaan ne värit ovat pysyneet samana. Ei muuten, mutta kun silloin jossain vaiheessa ajateltiin vetkuttaa vaunuhankintaa sillä perusteella, että jos niissä uusissa onkin joku ihan superväri. Sitten päädyttiin kuitenkin varaamaan vaunut tästä " vanhasta" mallistosta ja olen kyllä edelleen valintaan tyytyväinen. Uteliaisuudesta vaan kyselen ;)
Sitten tähän aamuun...
Yöllä en tuntunut pääsevän missään vaiheessa oikein kunnolla uneen ja ihmettelin sitä. Sitten joskus puoli seiskan aikaan aamulla alkoi tuntua taas ikävän tuttua jomotusta alavatsalla ja -selällä. Puoli kasin aikaan lähdin kipua rauhoittamaan lämpimään suihkuun ja kisut pällistelivät suihkukaapin seinien takaa, mitä se äippä oikein siellä kaapin lattialla touhuaa ;) Suihkussa olo oli ihan ok, mutta kun tulin sieltä pois särky tuntui entistä kovempana ja alapäähän tuntui koko ajan joku pistelevän sukkapuikolla, AUTS. Kipu toi mukanaan huonovointisuutta ja varpusparvi lenteli vessassa kahteen eri otteeseen :( Lopulta kun mikään luomukonsti ei auttanut ja suppareita alkoi tulla alle kymmenen minuutin välein, luovutin ja otin panadolia. Lääke alkoi lopulta helpottaa ja puoli ysin maissa painelin takaisin nukkumaan. Kyllä kävi taas mielessä, että entä jos nämä supistukset ei tällä kertaa lopukaan...
Ehkä minä kuitenkin alan laitella ne vauvan jutut valmiiksi, ettei tarvitse seuraavalla kerralla murehtia, mitä kaikkea on vielä tekemättä. Syntyköön sitten kun syntyy, mutta onpahan koti valmis vauvaa varten. Alkaa vaan se synnytys jännittää ja ehkä jopa pelottaa, kun olo oli tänäkin aamuna niin kurja. Varsinkin minusta tuntuu inhottavalta tuo huonovointisuus :( Ehkä se on sitten toisenlaista, kun saa antaa sen kivun tulla eikä mieltä paina huoli liian vähistä raskausviikoista. Vielä kolme viikkoa ja sitten saa tulla jos on tullakseen!
No nyt täällä ollaan taas ihan kunnossa ja aamuyöstä muistuttaa ainoastaan tämä rähjäinen ulkomuoto ja vähän arka alamasu. Pitää vaan nyt tämä päivä lepäillä, kun illalla on tarkoitus lähteä katsomaan täällä Jyväskylässä jääkiekon SM-liiga avausta. Kaikella todennäköisyydellä muut kauden pelit katsotaan korkeintaan kotisohvalta.
Terkuin,
Räjähtänyt Mörötin rv32+6
Jos ne vaikka jotain kiinnostaa, vertailun vuoksi...
Eli saikkua jatkettiin ensi viikolle, menen sitten viikon päästä perjantaina töihin kokeilemaan, josko selkä kestäisi istumisen. Lääkäri käski kysyä, josko voisin tehdä lyhyitä vuoroja (eli 4-5h). Onnistunee arki-iltaisin, mutta lauantaisin ei edes ole tarjolla tuollaisia vuoroja!
Sisätutkimuksessa kohdunkaula kiinni ja kiinteä, se sama 3cm edelleen. Muhkun syke 150-160 paikkeille, eli meillä on siis sekä tyttösyke että tyttömaha, vaikka poika tulossa :)
Painoa oli tullut 800g kolmessa viikossa, viikkonousuksi merkittiin n. 260g. Yhteensä nyt tullut neuvolakortin mukaan 5,2kg, ja sen lisäksi tosiaan viikoilla 5-8 mussutin herkkujen muodossa varmaan toiset viisi kiloa " alkupääomaa" , mikä ei näy missään tilastoissa :)
Rr taas vähän korkea, 128/82, mutta ajoin sinne hirveää vauhtia pyörällä, eli johtui osittain varmaan siitä...
Ja huh! Sf-mitta taas ihan yläkäyrällä, nyt olisi jo 25 cm korkeutta - viikkoja neuvolan mukaan 24+5 ja Brunon mukaan 25+0. Ei ihmekään ettei mun maha millään pullahda ulospäin, kun se vaan kasvaa YLÖSpäin :)
Nyt pyykin ripustukseen...
Kandi & muhku 25+0
Huh huh....töitä pitäs tehä, mut eihän siitä mitää tuu :)
Iidalle peukkuja lääkäriin!
Burdelle jaksuja!
Karssuli - eikös noi vaavin mitat voi vähän vaihdella ja arvioita kun ovat vaan loppuen lopux, eiköhän sieltä tule sellainen sopivan kokoinen pakkaus vielä :))
Viipulilla oli ollut todellisia kauhun hetkiä, onneksi loppu hyvin ja kaikki hyvin. Lääkäri ei kyl tainut osata käyttää koko vehjettä ja vois tota tyyliään muutenkin muuttaa!!
Poppiksella tekemisen puutetta....mites olis voileipäkakun laittoa :) aattelin itse väsätä tossa lauantaina...ja kutsuu jonkun sitä syömään, ettei ihan kahestaa ukon kaa syödä :)
Kandilla oli onneksi kaikki hyvin neuvolassa.
Mun masusta ei ole vielä kuvia, kun ei se tietty ole vielä sellanen masu. Jossain vaiheessa täytyy muistoksi ottaa...tosin en tiiä uskaltaako mitenkää julkisesti näyttää :))
Oltii aamulla rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Mitat olivat kohdallaan ja kaikki elimetkin taisi löytyä. Hurjan hyvin se sydämen syke näkyi ja kovasti heilui näytöllä. Ihanat varpaat ja sormet...mä meen aina ihan hämilleen enkä keksi mitää kysyttävää, aina ne kysyy moneen otteeseen, et eix mul nyt oo mitää kysyttävää. Höh, täältä palstalta ku saa kaikki vaustaukset :))
Mä muuten osallistuin silloin jo ekassa ultrassa sellaseen EASET tutkimukseen, sillä tutkitaan ennenaikaisiasynnytyksiä...ei tietty nyt auta mihkää omassa raskaudessa, toivottavasti jotain saavat tolla tutkimuksella aikaiseksi :))
Ai niin ja hippis oli tosi hassun näköinen ku jossain vaiheessa " nosti" päätään sillai et tuijotti suoraan ruutuun...tai sellaset silmän kuopat :)
täytynee taas töitä jatkaa, mut ihanan kaunista syyspäivän jatkoa!
Mykis ja Hippis 19+5
(ei siis 19+6..jossain vaihees oon vaan jatkanut neuvolan päivien mukaan)
piti jotain muutakin kirjoittaa mut kun on niin samperin nopeet noi meikäläisen liikkeet...ainakin väärässä paikassa väärään aikaan :)
Hui kun kuulosti Viipulin neuvolareissu pelottavalta, onneksi on kotidoppler!!
Sitä tulin ihan kysymään, että onkos täällä kukaan tilannu Saksasta vaunuja? Me varmaan tilataan Hartanin Skaterit...siinä kun säästää monta sataa euroa. Ja takuukin pelaa kuulemma ihan hyvin. Kokemuksia??
Musta tuntuu että masussa on alkanut nyt kuplimaan eri tavalla ku ennen, jokohan ne olis niitä pikkunakin liikkeitä? Oon vetäny tänään taas hillomunkkia ja karkkia ja pullaa, joten ainakin jumppaenergiaa sillä pitäis olla. Hyppäsin äsken vaaallekin (pitää vaivihkaa käydä etten leimaudu miksikään syömishäiriöiseksi töissä...), ja sitä painoa ei vaan tuu lisää. Hitto, pelottaa mitä ne taas neuvolassa sanoo!!
Bongasin yks päivä työpaikan intran myynti-palstalta vauvakamaa ja -vaatteita, ja hain äsken kassillisen pieniä vaatteita pilkkahintaan. Huomenna ostan varmaan rintarepun, sitterin ja...äh...noh....rintapumpun (melkoisen lehmä-olo tulee tosta vehkeestä). Kiva kun saa jotain ostaa käytettynä ku me ei tuttavapiiristä saada kierrätettynä mitään :)
Jaahas, lausunnon kirjoittelua olis vielä vähän aikaa.
Makkara rv17+5
Kirjoiti pitkät pätkät äskettäin ja samalla testasin, kuinka hyvin voi maata sängyllä selällään läppärin kanssa. Ja perskutarallaa, tästä masiinasta loppui akku ihan älyttömän nopeesti. Ja kaikki teksit hävis. ARRGGHHHH!!! No nyt ei säälitä selkää vaan istutaan kovalla tuolilla ja kone on piuhoissa taas. =S
Jos nyt muutamalla sanalla sit kuitenkin kirjoittais jotain, mitä äsken oli jo kirjoitettuna. Siis tartskoista, lävistyksistä ja mahakuvista on ollut puhetta. Kaikkia löytyy täältä. PIenehkö tatska löytyy tuolta niskasta tai vähän alempaa, sellainen tribaalihässäkkä ja nenässä on koru. Molemmilla on ikää jo muutama vuosi. Ekaks tuli nenäkoru ja vuosi siitä tatska. Saavat kuitenkin riittää meikäläiselle, vaikka noista kovasti tykkäänkin. Ja masukuvia on muutamia otettu, mutta ihan perhealbumiin. Olen sen verran ujo enkä niin sinut kameran kanssa, että laittaisin niitä julkiseen jakeluun.
Ikäviä terkkareita ja lääkäreitä ja öitä oli ollut monella. Toivottavasti olot paranee ja inhottavat ihmiset, jotka teitä pelottelee, saavat joskus kuulla kunniansa!
Mörötin oli hurjasta yöstä huolimatta lähdössä jäkismatsiin, joten pistänpä sen innoittamana taas pienen gallupin, joka ei millään lailla liity vauvoihin. Eli seuraattekos lätkää ja jos niin mitä joukkuetta kannatatte? Minä seuraan enemmän ja vähemmän aktiivisesti sm-liigaa ja kannatan Tapparaa (Terkkuja vaan pikku-millille ja Akselille, jolla oli magee tutti treffeillä!). Tällä kaudella taitaa kuitenkin tosiaan matsit jäädä näkemättä paikan päällä. Mutta jos Tappara tekee ihmeen ja pääsee finaaliin, niin kyllä sitten ipana menee mummulaan hoitoon ja me lähdetään matsiin. Vaikka mies kyllä kannattaa TPS:ää. Mut voihan nuokin kohdata finaalissa...
Nyt lähden natustelemaan poppiksen ohjeella tehtyjä sämpylöitä (en oo tehny varmaan 15 vuoteen sämpylöitä, kun ne ei mulla onnistu, mut josko nyt ois ollu parempi resepti...) ja päälle kauratoscaomenoita vaniljakastikkeella. Auttaa muuten varmaan kummasti tähän koko ajan pahenevaan turvotukseen jaloissa ja käsissä...
Mutta taas kerran vilkutuksia kaikille ja hyviä vointeja!
-Amy ja EkaVekara, rv 34+0 eli kuus(!!!) viikkoa la:aan
Käykää osoitteessa www.adressit.com/pedonkielto ja laittakaa nimi adressiin!
terv ellu ja masukki rv 31+6
Mullakin on sämpylätaikina nousemassa, tuli vaan mieleen ;) Mä aina sillon tällön teen satsin ja jemmaan ison kasan pakkaseen, niin on aina tuoretta kun ottaa sieltä vaan sen mitä kerralla syö.
Neuvolasta tulin just hetki sitten, masentuneena... Muuten ois kaikki ok, mutta verenpaine on jostain kumman syystä vaikka miten korkeella (148/92) ja sf-mitta ei kasva millään :( Pissa oli kyllä ihan puhdas, eikä oo mitään päänsärkyä tms oireita mitä " pitäis" olla et olis raskausmyrkytys. Et jotain edes vähän positiivista... Mut sf-mitta on vielä vaan sama 26 cm, kun oli jo viikolla 29 :( Ahaa kyllä liikkuu ihan hyvin ja sykekin on ihan hyvä, mut miks se ei kasva?! Huomenna pitää mennä uudestaan viemään pissanäyte ja mittauttamaan verenpaine, sen perusteella sit selviää " pääsenkö" äippäpolille käymään vai " joudunko" vaan kunnalliseen ultraan ens viikolla... Mies kyllä ehdotti, et jos ei saada lähetettä TYKSiin, niin vois mennä yksityisellekin ultraan. Ultralla sit viimekädessä selvinnee, onko Ahaa kasvanut ja saako se riittävästi ravintoa istukan kautta... Ei kivaa!
Nyt masentaa jotenkin niin, ettei päähän edes mahdu muitten kuulumisia, sorry
t. Ope + pieni Ahaa rv 34+3
Ykkösope, varmasti tosi kurja olo ja huolikin tuon sf-mitan takia. Toivottavasti pääsette pian ultraan ja teille kerrotaan että Ahaa on silti jatkanut hyvin kasvamistaan! Onhan tuo sf-mitta kuitenkin aika epävarma kasvun mittaaja, näin olen ymmärtänyt.
Burdelle voimia viime metreille, toivotaan ettei vointi huonone!
Makkara, mulla oli pitkään sama huoli kuin sulla; paino ei noussut. Mutta ei siis kannata murehtia sitä, mulla paino lähti (hitaaseen) nousuun vasta rv 20 jälkeen, eikä neuvolassa sanottu muuta kuin että on niin yksilöllistä ettei tarvi huolestua. Rakenneultrassa vauvan painoarvio oli juuri niinkuin pitääkin. Sullahan on se pian. Ole vain onnellinen ettet ole raskauden aikana kiloja kerryttävää tyyppiä :)
Mörötin, kurja tuo sun tilanne kun et ollenkaan pääse lääkärille! Toivotaan että kipeät supistukset helpottavat eivätkä lähde kypsyttelemään paikkoja.
(.) Toissa päivänä alkoi iltapäivällä tulla polttelevaa kipua alaselkään, joka jatkuikin sitten iltaan asti säännöllisin väliajoin. Olin valmennuksessa ja siellä juteltiin terkkarin kanssa että jos ei helpota sitten näytille. Kahdeksan aikaan illalla kivut lakkasi, kunnes taas kymmenen aikoihin kun yritin mennä nukkumaan, alkoivat. Selän polttelut tuntui nyt inhottavammilta, ja välillä niihin liittyi mahan kovettuminen ja kipu levisi myös alamahalle.. Eli kaipa olivat sitten kipeitä supistuksia. N. 10 min välein tuli, mutta loppuivat yhdentoista aikaan jolloin nukahdin. Ehdin jo ajatella että noinkohan tässä vielä joutuu synnärille soittamaan ja neuvoja kysymään jos eivät ota loppuakseen. No eilen eikä tänään ei sitten ole ollut muuta kuin kivuttomia suppareita. Huomenna neuvola, saas nähdä josko nyt ois työt tehty. Pari viikkoa ois töitä vielä jäljellä, mutta kun työ on kuitenkin melko raskasta, tuntuu vähän riskaabelilta jatkaa.
Viipero & Kaapo rv 32+3
tuli vielä mieleen että oiskohan mahdollista että jos Ahaa on kuitenkin kasvanut, ja kohtu samoin, mutta lähtenyt laskeutumaan ja siksi mitta sama. Yhdellä ystävälläni vauva oli laskeutunut jo noilla viikoilla mutta vauva syntyi käynnistyksellä rv 42+
Heipparallaa kaikille! Kävin tänään yksityisellä lääkärillä, jonka asikas olen ollut jo pitkään. Tuntui niin kivalta kun hän tosi sydämellisesti onnitteli vihdoinkin toteutuneesta raskautumisesta. =) Minunkin sydän keveni huomattavasti kun ruudulla näkyi selkeästi hurjaa vauhtia sykkivä pikkuruinen sydän. Eli kyllä kai se nyt on uskottava, jotta tuo masuasukki tahtoo pysyä matkassa. Kooltaan ei kylläkään vastannut ihan viikkoja, mutta johtunee siitä kun mun kierto ei ole ollut ihan tarkka. Pääasia kuitenkin se, että kaikki oli hyvin.
Amy kyseli sm-liigan seuraamisesta. Kyllä juu kiinnostaa ja mun suosikkijoukkueeni on ehdottomasti Jyp. Tarkoitus olisikin mennä viikon päästä Jyväskylään peliä kattomaan.
Aika monella oli jotakin pientä tai suurempaa murhetta, mielenharmia tai hankalampaa oloa. Ihan jokaiselle toivon rauhaisaa iltaa ja parempaa vointia.
T. iida-linnea, jonka viikot on nyt vähän hakusassa joten sanotaan että noin 8
Vielä pari kuvaa, kun sain laitetuksi nettiin..
Eli juuri otettu masupotretti (kannattaa ottaa illalla kun masu pömpöttää!) :
http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/maha250004.jpg
Ja vielä vähän huonosti näkyvät 4D-kuvat parin viikon takaa:
http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/muhku232004.jpg
http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/muhku232003.jpg
[color=104E8B] ...Ja kiitos kaikille myötäelämisestä ja mukavista kommenteista ikävää lääkärineuvolakäyntiäni koskien:) [/color]
[color=BF3EFF] Karssulilla ja ykkösopellakin oli tullut vähän pettymyksiä vastaan neuvolakäynneillä:( Tsempitystä ja halauksia teille! Kyllä kaikki menee varmasti lopulta hyvin:)! [/color]
[color=104E8B] burde: Hyvä, että kaikki vaikuttaisi olevan labrojen mukaan hyvin siellä teilläkin! Inhottavilta kyllä kuulostaa tuo päänsärky ja näköoireet:( *parannuspuhallus* [/color]
[color=BF3EFF] mörötin: Olisi tosi mukava nähdä niitä teidän mustavalkoisia kuvia:)! Toivottavasti saatte ne laitettua nettiin! Jaksamisia jomotuksen/suppareiden kanssa, ei varmasti ole mitenkään mukavaa, kun sattuu ja tulee huonovointiseksi:( Toivotaan, että teidän pikkuinen kuitenkin viihtyisi masussa vielä ainakin muutaman viikon, ennen kuin putkahtaa ilostuttamaan elämäänne:)!!! [/color]
[color=104E8B] Mykerinoksella ja iida-linnealla oli mukavia ultrakuulumisia! Hienoa! [/color]
[color=BF3EFF] kandi: Hih...ihania kuvia!!! Hauska ilme muhkulla tossa toisessa kuvassa:)! [/color]
[color=104E8B] Ai niin...Amy taisit kysellä, että olenko jo löytänyt itselleni gradun aiheen. Täytyy sanoa, että en ole ja opinnäyteseminaarit alkavat ensi viikolla...iik! No onneksi siellä ei kai vielä tarvitse olla aihetta sen tarkemmin valmiina. Olen kuitenkin päättänyt, että aiheeni liittyy jollain tapaa äidinkieleen/kirjallisuuteen/mediakasvatukseen, mutta sen tarkempia suunnitelmia ei vielä ole. Vaikea päättää, mitä lähtisi tutkimaan! [/color]
[color=BF3EFF] Oma napaa vielä vähän: Nyt on siis todella helpottunut olo, kun näin tänään Piksun ultrassa voivan hyvin! Kyllä todella " hieman" pelästytti sekä minua että miestä se eilinen lääkärineuvolakäynti, mutta onneksi tosiaan kaikki olikin sitten lopulta loistavasti kunnossa:)! Varasin sitten tänään ultran jälkeen yksityiseltä rakenneultraan ajan (se on vasta 25.10) sekä ajan verikokeeseen, jossa seulotaan sikiön kromosomi- ja rakennepoikkeavuuksia. Niin joo...massu näyttää jo omaan silmään melko isolta! Voi olla, että osa on kyllä turvotusta, mutta ihan selvä vauvamasu se kuitenkin jo on! Ihana kun masu kasvaa! [/color]
[color=104E8B] Voikaahan kaikki Ensikkoiset hyvin! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 13+3 ~ ♥ ~ [/color]
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8336200&p=2&tmode=1&smode…